Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie spaart punten?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie spaart punten?

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    En nu je het over pechvogel hebt, ik ga niet zo vaak naar de carrefour en als ik dan de selfcan gebruik heb ik bijna altijd prijs dat ze eens een controle gaan doen
    Een kleine controle hebben wij ongeveer 1 keer op 10 en dat duurt geen minuut om te doen.
    In elk geval is die selfscan, zelfs met controle, nog steeds simpeler dan steeds alles terug uit die kar te moeten halen en op de band te leggen.

Ik merk dat het in de aldi het vlotst van al gaat, en als de rij wachtenden te lang aan het worden is openen ze een extra kassa.
    Aan de selfscan in de Carrefour openen ze in principe de volgende kassa als er meer dan drie wachtenden zijn.
    Zaterdag nog in de Aldi pas een kassa weten opengaan toen er 15 karren in de rij stonden, beetje laat me dunkt.
    Het loopt dus overal wel eens fout.

Aldi is ook een winkel waar we regelmatig gaan maar ik haat het hoe ze met je goederen gooien, ja gooien.
    Ze zijn extreem snel om dat allemaal in te scannen en je kan niet volgen om het deftig in je kar te plaatsen ... dan duwen ze zelf alles met pakken ineens in uw kar, onaanvaardbaar vind ik.
    Dan liggen de tomaten, aardbeien, druiven soms onderaan in de kar en de blikken er bovenop ... geen tijd of kans om dit tegen te houden en een seconde wachten doen ze niet.
    Heb al gehad dat ik nog een pak goederen in de kar moest zetten en dat die bezig was met "kunt ge betalen a.u.b. want ik moet voor doen ".
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      En welke zijn dat dan?
      Om te beginnen, wij hebben op de bus ook staan "geen publiciteit", het is dus niet zo dat we alle folders afloeren om kortingen te hebben.
      Maar er zijn soms wel kortingen die de moeite zijn als het producten zijn die je echt nodig hebt.
      Voorbeeld, kattenenten ... regelmatig krijgen we bonnekes om 1 of zelfs 2 Euro korting te krijgen per pak, dit is een fabrieksbon en dus zeker geen korting dat je elders automatisch gaat krijgen.
      Op het kassaticket krijg je soms bonnen voor je volgende aankoop ... 300 punten bij aankoop van dit, 500 bij aankoop van dat en die 500 punten zijn toch wel 5€ waard.
      Soms is de totale korting door dergelijke slechts 2 à 3€ per aankoop maar er zijn ook keren dat er 15€ van het totaal af gaat door die kleinigheden.
      En nu mag je denken wat je wil maar 15€ korting op een winkelkar vind ik toch de moeite om mee te nemen.

Ik heb eens de prijzen vergeleken van de Spar hier in mijn buurt en de Colruyt die op
      een kilometer of vijf van mijn deur is.
      Het gaat hier werkelijk maar om een paar eurocenten...
      Het laat me denken aan mensen die 20 km om rijden om goedkoper te tanken ... ze winnen dan een halve Euro op een tankbeurt maar het kost hen meer om tot daar te rijden.

Lidl verkoopt dus ook merkproducten wat de Aldi niet doet.
      Ook Aldi gaat nu blijkbaar merkproducten verkopen.

Huismerken vergelijken gaat ook zeer moeilijk of juist niet
      Wij kopen vooral de producten die ons het meest bevallen, wat ben je ermee drie cent te winnen op een product dat je niet eens zal smaken.

En als je géén voorafgaande prijzen hebt hoe weet je dan of je voordeel doet?
      Het voordeel dus van een bon door de fabricant uitgegeven, je ziet de gewone prijs in de winkel en de bon is je effectieve korting.

Voor mensen met een druk leven of voor luieriken is die Collect&Go wel fijn.
      Alles wordt voor jou klaar gezet, jij haalt enkel de waren op zonder zelf te moeten
      winkelen.
      Hebben we door ziekte ook eens een paar keer gedaan in de Carrefour, dat is goed want alles staat klaar ... al moet "alles" wel met een korreltje zout genomen worden.
      Ze nemen de producten die je vraagt maar ze mogen die vervangen door een gelijkaardig product van een ander merk.
      Ze kiezen ook niet uit en je hebt niet altijd een lange bewaardatum, niet de mooiste groenten en fruit en zeker niet het malste stuk vlees.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Hebben we door ziekte ook eens een paar keer gedaan in de Carrefour, dat is goed want alles staat klaar ... al moet "alles" wel met een korreltje zout genomen worden.
        Ze nemen de producten die je vraagt maar ze mogen die vervangen door een gelijkaardig product van een ander merk.
        Ze kiezen ook niet uit en je hebt niet altijd een lange bewaardatum, niet de mooiste groenten en fruit en zeker niet het malste stuk vlees.
        Ik heb dat eens 1 keertje gedaan in Delhaize. De eerste keer was gratis, dus waarom niet dacht ik. Heb bijna langer staan wachten dan dat ik nodig had om de boodschappen zelf te doen... Eerst kwam er 10 minuten lang niemand opdagen, dan waren ze een aantal producten vergeten/verkeerd, weer wachten. En dan kon ik niet betalen, weer wachten tot er iemand anders kwam
        Mooi initiatief vind ik wel, de persoon die me hielp was heel vriendelijk, de boodschappen werden voor mij in de koffer gedaan, en waarschijnlijk heb ik gewoon pech gehad. Maar als dit zou gebeuren en ik moet 5€ betalen voor de service, dan bedank ik wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Klopt van die bewaardatum.
          En dat ga ik hun toch een keer zeggen

Groenten voor zover mogelijk koop ik in diepvries

Vlees ga ik in de buurt hier halen.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Met bonnetjes en zegeltjes houden wij ons niet veel bezig.

Ik heb wel KeyRing op mijn smartphone gezet, daarmee kan je vrijwel alle klantkaarten inscannen en hoef je ze niet persé altijd bij te hebben.

Voor dagelijks gebruik heb ik een paar jaar terug een volledig gratische Keytrade zichtrekening geopend, daar KRIJG je 5 eurocent per verrichting. Da's niet veel natuurlijk, maar elke maand krijg ik zo toch tussen de 1,30 en 1,75 euro op mijn rekening gestort. Plus ook nog een paar euro rente op het einde van het jaar.

En zopas een Citi-Belgacom Mastercard in gebruik genomen, elke maand 1 euro (5%) korting op mijn Generation Connect betaling en voor alle andere uitgaven (wereldwijd) 1% korting. Kaart kost 5 euro per jaar, eerste jaar gratis.
            Last edited by nete; 18 juni 2012, 16:18.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Om dan nog maar niet te spreken over de traagheid bij de colruyt.
              Product nemen, zoeken naar de barcode, scannen, wegleggen, en dan komen ze bij de zware spullen.
              Andere dingen opzij leggen om de flessen kwijt te kunnen.
              Dan ook nog al die producten die gewogen moeten worden.
              Jongens toch, dat moet toch geld kosten.
              Ze staan daar met 8 kassa's open 16 klanten weg te helpen waar ze bij de aldi of lidl hun hand niet voor omdraaien met 2.
              Mij zullen ze daar niet meer zien.

Ruud
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                Om dan nog maar niet te spreken over de traagheid bij de colruyt.
                Product nemen, zoeken naar de barcode, scannen, wegleggen, en dan komen ze bij de zware spullen.
                Andere dingen opzij leggen om de flessen kwijt te kunnen.
                Dan ook nog al die producten die gewogen moeten worden.
                Jongens toch, dat moet toch geld kosten.
                Ze staan daar met 8 kassa's open 16 klanten weg te helpen waar ze bij de aldi of lidl hun hand niet voor omdraaien met 2.
                Mij zullen ze daar niet meer zien.

Ruud
                Praktisch onderzoek heeft verleden jaar aangetoond dat er bij Colruyt en Makro het minste vergissingen gebeuren, en bij Aldi de meeste vergissingen (steeds in het nadeel van de klant). Dit onderzoek werd uitgevoerd bij 10 supermarktketens.

Comment

Praktisch onderzoek heeft verleden jaar aangetoond dat er bij Colruyt en Makro het minste vergissingen gebeuren, en bij Aldi de meeste vergissingen (steeds in het nadeel van de klant). Dit onderzoek werd uitgevoerd bij 10 supermarktketens.
                  Ja, dat denk ik ook wel door de snelheid die ze daar hebben met het doorduwen van de producten.
                  Maar ik sta er zelf bij en hou dat wel in de gaten en idd heb ik ze ook wel eens een keer op een fout gewezen.
                  Ach, het zal overal wel iets zijn. Maar sparen doe ik niet, veel te veel gedoe.
                  Als ik nou geen werk zou hebben en op de kleintjes zou moeten letten zou het wel een andere zaak zijn. Maar ja, dan heb ik ook heeeel veeel tijd daarvoor.

Ruud
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                    ......Maar sparen doe ik niet, veel te veel gedoe.
                    Als ik nou geen werk zou hebben en op de kleintjes zou moeten letten zou het wel een andere zaak zijn. ...
                    Wie het breed heeft, laat het breed hangen.

Comment

Working...
                    X