Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD bewaren of rippen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DVD bewaren of rippen.

Ik heb een paar meter dvd's in mijn kast
    De meesten hebben ik gekocht van Cosmox.
    Een serie heb ik gekocht via cdwow (of zoiets) en die blijven goed....

Probleem.
    Na een aantal keren gespeeld te hebben krijg ik problemen met een aantal dvd's.
    Ze haperen, of "stotteren" of stoppen gewoon.
    Wreed hatelijk.

Wat zou ik het beste kunnen doen?
    Ik dacht eraan om ze te rippen en de bekomen bestanden op een HD te zetten.

Elk idee of voorstel is welkom.
    Welk materiaal zou ik best aanschaffen?
    Is er een bepaald rip-formaat dat het beste zou zijn?
    Last edited by theokus; 18 juni 2012, 15:17.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: DVD bewaren of rippen.

Moeilijke zaak zoiets.
    De eeuwige vraag is welke data blijft het langste goed en hoe ga ik er met overweg met de nieuwe technieken,

Vroeger kocht ik met meer dan regelmaat een nieuwe hd die dan net groter was dan de vorige. De oude gebruikte ik dan om data te bewaren. Zo heb ik er dus wel een x-aantal liggen. Nu met de NAS zou ik mijn strategie rond echte long term bijhouden precies eens moeten herbekijken.

Nu die dvd's zullen waarschijnlijk gewoon in PAL formaat zijn, dus nog geen HD?
    De standaarden waar iedereen zo over roept/riep omdat alles zo snel evolueerde valt de verandering nu klaarblijkelijk nog mee.
    De mp3's van 1995 zijn nog perfect een standaard nu. Ok, der zijn betere maar het is niet zo dat ze nu niet meer speelbaar zijn.
    Hetzelfde geld blijkbaar ook voor video. Divx'jes van vroeger spelen nu ook perfect af.

Als je gaat encoderen kost het wel serieus wat tijd en ben je de menu-structuur kwijt, maar voor series speelt dat geen rol peins ik.
    Persoonlijk ben ik altijd goed afgeweest met xvid wat ik dacht vrij te gebruiken is en redelijk compatibel is.

Comment

Ik vind het raar dat originele DVD's na verloop van tijd beginnen te haperen. Ik ga er van uit dat dit niet komt door krassen op de DVD

Vroeger nam ik van elke nieuwe DVD een copy. Ik speelde dan altijd die copy af en bewaarde met grote zorg het origineel.

Sinds ik een NAS heb doe ik het anders, ik zet een volledige DVD of Blu-ray op mijn nas met het programma dvd fab 8.

Ik heb een mini pc aangesloten op mijn tv en speel mijn DVD's die op de NAS staan nu zo af. Ook de menu structruur blijft behouden.

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Ik vind het raar dat originele DVD's na verloop van tijd beginnen te haperen. Ik ga er van uit dat dit niet komt door krassen op de DVD

Vroeger nam ik van elke nieuwe DVD een copy. Ik speelde dan altijd die copy af en bewaarde met grote zorg het origineel.

Sinds ik een NAS heb doe ik het anders, ik zet een volledige DVD of Blu-ray op mijn nas met het programma dvd fab 8.

Ik heb een mini pc aangesloten op mijn tv en speel mijn DVD's die op de NAS staan nu zo af. Ook de menu structruur blijft behouden.

mir
        Ik vind het ook raar
        Het is altijd mogelijk dat er iets fout loopt.
        Ik verzorg mijn dvd's goed mir.

Die DVDfab ben ik nu aan 't proberen.
        Via de zoekfunctie van BD kwam ik daarbij uit.

Maar wees nu eens praktisch: wat heb ik nodig?
        Dus een NAS-systeem (maar welke?) + (bijv.) >DVDfab?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Een NAS is niet echt nodig, met een externe harde schijf kan je ook werken.

Ik heb hier voor een NAS gekozen als centraal opslag media voor alle pc's in mijn netwerk. Ik gebruik dan xbmc om mijn media af te spelen.

Je kan xbmc natuurlijk ook gebruiken met de interne schijf van je pc.

Natuurlijk moet je over een pc beschikken die je aan je tv kan aansluiten en waarop je dan xbmc of een ander programma gebruikt.

Dus eerst alles rippen naar een harde schijf met bvb dvd fab en dan kiezen met welk programma je die media gaat afspelen.
          mir
          Last edited by mir; 18 juni 2012, 16:27.

Comment

Ik zou zeggen dat er iets mis is met je DVD speler. Enfin, ik ben ook wle benieuwd naar de adviezen ivm dit topic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Ik zou zeggen dat er iets mis is met je DVD speler. Enfin, ik ben ook wle benieuwd naar de adviezen ivm dit topic.
              Heb ik al zuiver gemaakt met zo'n speciale schijf die dus de laser proper maakt.
              Ik krijg dit ook voor op de Pioneer en de LG-speler.
              (stand alone toestellen he ccc)

Het zijn steeds dezelfde DVD's.

Ik zou al content zijn met een exacte kopie van een DVD.

Heb net 2 testen gedaan met DVDfab > proefversie.
              Bij ééntje kreeg ik enkel geluid maar ik zag dus niks.

Bij een andere weet ik niet hoe ik aan de menu kom van de DVD.
              Heeft dus te maken met ondertitels die ik moet aanklikken in dat menu.
              Dus "on" of "of"
              ================================================== ===============
              Heb hier nog een externe schijf van 200 giga, dus daar krijg ik al iets op he.
              MAAR ik ben liever te vinden voor een goed systeem waar alles op kan he.
              Ben ik ineens van alles af.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Een NAS is niet echt nodig, met een externe harde schijf kan je ook werken.

Ik heb hier voor een NAS gekozen als centraal opslag media voor alle pc's in mijn netwerk. Ik gebruik dan xbmc om mijn media af te spelen.

Je kan xbmc natuurlijk ook gebruiken met de interne schijf van je pc.

Natuurlijk moet je over een pc beschikken die je aan je tv kan aansluiten en waarop je dan xbmc of een ander programma gebruikt.

Dus eerst alles rippen naar een harde schijf met bvb dvd fab en dan kiezen met welk programma je die media gaat afspelen.
                mir
                OK maar dan moet ik DVDfab kopen... maar dat is geen probleem
                Krijg ik dan een exacte kopie met menu en alles?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Het kan aan twee dingen liggen: je apparatuur of aan de dvd's zelf. Als je het probleem met dezelfde disks op meerdere apparaten hebt ligt het dus aan de dvd's. Als dat het geval is gaat rippen daarmee ook niet meer werken. Je kunt alleen proberen je goede te redden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    OK maar dan moet ik DVDfab kopen... maar dat is geen probleem
                    Krijg ik dan een exacte kopie met menu en alles?
                    Als je bovenaan DVD copy kiest ipv DVD ripper en je neemt als doel een map op je harde schijf heb je je perfecte copy inclusief menu op je schijf staan.

Ik denk dat er misschien een instelling niet juist stond bij je proefjes.

Ik zou zelf niet rippen maar steeds de volledige dvd kopieren.

Je kan natuurlijk ook rippen naar andere formaten om ruimte te besparen.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Het kan aan twee dingen liggen: je apparatuur of aan de dvd's zelf. Als je het probleem met dezelfde disks op meerdere apparaten hebt ligt het dus aan de dvd's. Als dat het geval is gaat rippen daarmee ook niet meer werken. Je kunt alleen proberen je goede te redden.
                      Voilà Leo
                      Zo is dat en dat wil ik.
                      DVD's die stuk zijn kan ik terug kopen he.

Het ligt wel degelijk aan de DVD' s.
                      Ik heb hier drie afspeelmogelijkheden en het resultaat is idem.

DVDFab DVD Copy is een oplossing.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Als je bovenaan DVD copy kiest ipv DVD ripper en je neemt als doel een map op je harde schijf heb je je perfecte copy inclusief menu op je schijf staan.

Ik denk dat er misschien een instelling niet juist stond bij je proefjes.

Ik zou zelf niet rippen maar steeds de volledige dvd kopieren.

Je kan natuurlijk ook rippen naar andere formaten om ruimte te besparen.

mir
                        Voilà

Ben ik gesteld voor $45

Die instelling staat aangegeven als "verlopen"...gaat dus niet he.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

DVDFab DVD Copy is een oplossing.
                          http://www.dvdfab.com/dvd-copy.htm
                          Ik zou dan voor dvdfab 8 gaan dan heb je het volledig pakket.

mir

Comment

Ik zou dan voor dvdfab 8 gaan dan heb je het volledig pakket.

mir
                            Zie ik nergens staan mir....

Moest het zijn dan ga ik toch geen 500 euro betalen
                            (zag ik wel ergens staan)
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Zie ik nergens staan mir....
                              hier : http://www.dvdfab.com/download.htm

Comment

Working...
                              X