Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Macbook Pro met retina

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Macbook Pro met retina

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
    Alle Apple producten hebben, net zoals alle merken 1 belangrijk gegeven: Niemand verplicht je die te kopen als je niet wil...

Hoeveel mensen kraken producten af zonder ze te zien of er mee gewerkt te hebben?
    Hoeveel mensen boren producten volledig de grond in omdat het niet aan hun noden voldoet?
    Simpel: koop iets anders...
    Is dat een reden om de negatieve en positieve punten van een product niet aan te mogen halen?
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Ja, en?
      Lees mijn post dan goed vooral het laatste stukje ipv van onbeleefd te zijn.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
        Lees mijn post dan goed vooral het laatste stukje ipv van onbeleefd te zijn.
        Onbeleefd zijn.

Als je gewoon je ervaringen wilt delen dan kan dat natuurlijk maar dan zou het minder verwarrend zijn als je dat deed zonder mij eerst te quoten. Ik had je stukje gelezen maar dat was geen antwoord op mijn vraag aan LaurentS. Dat was namelijk een vraag die hij alleen kon beantwoorden en inmiddels ook beantwoord heeft.

Comment

Ik ga deze zeker niet kopen maar het weze wel duidelijk dat Apple de lat verhoogd heeft voor de concurrentie en dat is precies wat ik zo kan appreciëren aan Apple . Apple vind niks uit, die maken het bestaande gewoon veel beter, kleiner, compacter.
          De ideale wereld voor mij:
          * deze Mac Powerbook in 17" uitvoering
          * een windows OS die even energiezuinig is als OSX en er hierdoor veel meer keuze is uit de programma's die men wenst te gebruiken
          * een "normale" windows layout toetsenbord met numeriek klavier

Comment

Pfff....de Windows adepten zijn weer in vorm
            Als de andere pc's zo veel beter zijn, laat hem dan staan hé
            Te duur? Er is geen koopverplichting hé
            Zoals reeds eerder opgemerkt, afbreken zonder hem ook nog maar gezien , laat staan er mee gewerkt te hebben
            Ik vraag mij toch af waarom er in de grafische sector overwegend met Mac gewerkt wordt... en dan bedoel ik de professionelen hé.
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
              Zoals reeds eerder opgemerkt, afbreken zonder hem ook nog maar gezien , laat staan er mee gewerkt te hebben
              Ik vraag mij toch af waarom er in de grafische sector overwegend met Mac gewerkt wordt... en dan bedoel ik de professionelen hé.
              Wees maar zeker dat ik hem laat staan

Ik vind het wel kenmerkend aan apple fanboys dat er geen kritiek mag geuit worden op Apple producten. Geen enkel product is perfect en het is nuttig voor toekomstige kopers om op voorhand te weten wat deze zijn. Als je je laat blindstaren op het lichtgevende appeltje op de achterkant of de schermresolutie, kan je wel eens teleurgesteld zijn na een tijdje.

Je moet hem niet gezien hebben om te weten wat de voor en nadelen zijn... Dat kun je afleiden uit vorige Apple producten, de hardware en software waarmee dit product geleverd wordt etc. Wat is het voordeel om hem gezien/mee gewerkt te hebben? Dan kan je zien dat de bouwkwaliteit goed is (had niet anders verwacht), dat het scherm mooi is en dat hij snel is... Echter kan je nooit in de winkel hem onmiddellijk naast een andere laptop leggen, Apple heeft daarvoor gezorgd met een aparte verkoopstand/aparte winkels. Pas wanneer je hem naast een andere laptop legt, kan je de verschillen zien of meten. Windows is sneller dan OSX op dezelfde hardware... Is het veel, nee, is het merkbaar, ja. Vooral als je een apparaat met dezelfde kostprijs zou kiezen, maar dan niet van Apple, heb je gewoon een veel betere laptop voor dezelfde prijs.

Ik weet ook niet waar jij je op baseert dat de meeste mensen met Apple werken in de grafische sector? Ik ken er meer dan genoeg die werken met Eizo schermen en Windows 7 hoor... Er zijn er ook redelijk veel die met Apple werken, maar dat is vooral vanwege de marketing die Apple gevoerd heeft om deze mensen te overtuigen in het verleden.
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Correct

Correct maar niet op 15" schermen he mil1

Het is hier een tikje uit de hand gelopen toen men begon te praten over bewerking
                van foto's op deze 15" Mackbook.
                Last edited by theokus; 13 juni 2012, 13:46.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

@LaurentS
                  Als je hem laat staan, waarom er dan zo veel woorden aan vuilmaken?
                  Trouwens, heb je ooit al met Apple gewerkt?
                  Ik heb met Windows gewerk vanaf 3.1 tot xp, dan overgestapt op Mac.
                  En nog geen seconde spijt van gehad, integendeel!
                  Maar breek ik daarom de asus, hp, Dell, etc af.
                  Neen, ik laat de anderen die kopen
                  D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                    Je moet hem niet gezien hebben om te weten wat de voor en nadelen zijn...
                    OMG qua geloofwaardigheid kan dit alweer tellen, voor mijn part praat je verder tegen jezelf zoals je eigenlijk al bezig bent.
                    Voor alle duidelijkheid:
                    - neen, alles wat Apple uitbrengt is voor mij geen manna uit de hemel
                    - wie veel gekopieerd wordt is waarschijnlijk goed bezig
                    - resolutie is de dada van elke fotograaf
                    - waar je graag mee werkt hangt af van het ontwerp, en dat is niet alleen design, ontwerpen gaat veel verder dan de vorm
                    - Windows mag voor mijn part een stuk sneller zijn voor bepaalde toepassingen (welke, welke gebruik je meest, welke nemen veel tijd van je in, ...), de hardware goedkoper, de ergernis is voor mij het verschil in prijs niet waard
                    Kostprijs is nu eenmaal maar één van de vele maatstaven, wie staart zich hier blind op wat ...

Comment

De nieuwe mountain lion =20€
                      Voor elke Mac in jouw bezit
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                        Wees maar zeker dat ik hem laat staan

Ik vind het wel kenmerkend aan apple fanboys dat er geen kritiek mag geuit worden op Apple producten. Geen enkel product is perfect en het is nuttig voor toekomstige kopers om op voorhand te weten wat deze zijn. Als je je laat blindstaren op het lichtgevende appeltje op de achterkant of de schermresolutie, kan je wel eens teleurgesteld zijn na een tijdje.
                        Euhm,
                        Als iemand nog maar durft zeggen dat Apple goed is,
                        dan springen er direct een vaste garde aan haters op...
                        Als iemand durft zeggen dat Windows goed is,
                        dan springen er direct een vaste garde aan haters op....
                        is zo wat, de pot die tegen de ketel zei: ge ziet zwart.

Ik werk nu al 3jaar op mijn macbook (geen pro, de laatste gewone macbook versie).
                        als ik die vergelijk met mijn Fujitsu Siemen Amilo, met Dubbel zoveel ram-geheugen...
                        dan ben ik blij van mijn overstap,
                        zelfs met minder geheugen werkt de macbook vlotter dan de Amilo ooit gedaan heeft.
                        Op de amilo heb ik 2 jaar gewerkt, en op die 2 jaar zelfs 1 keer moeten herinstalleren...

Ben ik een fanboy?
                        'k heb een iPad, een iPhone, een iPod en een macbook.
                        misschien wel dus

maar ik ga niet snel windows afbreken of andere hun mening vernederen...
                        Ik ga ook niet veroordelen zonder ooit met het product gewerkt te hebben
                        (wat jij hier zomaar even doet, en zelfs normaal vindt).
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

@LaurentS
                          Als je hem laat staan, waarom er dan zo veel woorden aan vuilmaken?
                          Trouwens, heb je ooit al met Apple gewerkt?
                          Ik heb met Windows gewerk vanaf 3.1 tot xp, dan overgestapt op Mac.
                          En nog geen seconde spijt van gehad, integendeel!
                          Maar breek ik daarom de asus, hp, Dell, etc af.
                          Neen, ik laat de anderen die kopen
                          Ja ik heb al met Apple gewerkt. Mijn zus heeft een Macbook Pro 13'' met OSX Lion. Ik heb er al een paar uur mee gewerkt, maar het werkt voor mij (persoonlijk) minder fijn als Windows 7.
                          Dus als ik het goed begrijp heb je nooit gewerkt met Windows 7? Dat is een groot verschil met Windows XP en Windows Vista qua stabiliteit, snelheid en mogelijkheden

Ik breek de Apple niet af, ik wijs gewoon op de minpunten ervan... Als je daar niet tegenkunt kom je een beetje fanboy-ig over hoor!

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                          OMG qua geloofwaardigheid kan dit alweer tellen, voor mijn part praat je verder tegen jezelf zoals je eigenlijk al bezig bent.
                          Voor alle duidelijkheid:
                          - neen, alles wat Apple uitbrengt is voor mij geen manna uit de hemel
                          - wie veel gekopieerd wordt is waarschijnlijk goed bezig
                          - resolutie is de dada van elke fotograaf
                          - waar je graag mee werkt hangt af van het ontwerp, en dat is niet alleen design, ontwerpen gaat veel verder dan de vorm
                          - Windows mag voor mijn part een stuk sneller zijn voor bepaalde toepassingen (welke, welke gebruik je meest, welke nemen veel tijd van je in, ...), de hardware goedkoper, de ergernis is voor mij het verschil in prijs niet waard
                          Kostprijs is nu eenmaal maar één van de vele maatstaven, wie staart zich hier blind op wat ...
                          Heb je post nummer #38 gelezen waarbij ik aanduid wat de minpunten van deze laptop voor mij zijn? De argumenten die ik aanhaal zijn feiten of 'educated guesses'. Ik zal ze nog even kopiëren:
                          - 2 USB poorten
                          - OSX wat ik (persoonlijk!) niet lekker vind werken
                          - Windows 7 is sneller dan OSX in combinatie met Adobe programma's (http://tweakers.net/reviews/2238/3/o...enchmarks.html)
                          - Erg duur
                          - Geen mogelijkheid tot 2 ssd's/harde schijven wat opslag erg duur of traag maakt. Ik heb nu in mijn laptop een 128gb ssd en een 750gb 7200 rpm hdd zitten, dat zou niet mogelijk zijn bij deze nieuwe macbook, dan moet je ofwel inleveren aan snelheid ofwel aan opslag en in beide gevallen kost het je veel meer.
                          - Mijn gevoel zegt mij dat de laptop serieus warm gaat worden. Heel dun, krachtige hardware.... De vorige macbook 15'' had daar ook al wat last van. Mijn Asus N53SV is dan mss een beetje dikker, maar houdt alles aangenaam koel, zowel de boven- als de onderkant.

Ik zie niet waarom je de laptop in handen moet gehad hebben om deze nadelen te kunnen zeggen? Dit zijn gewoon feiten. Reageer aub inhoudelijk met echte argumenten...

Het design wordt inderdaad veel gekopieerd, en ik ben akkoord het zijn mooie laptops. Voor de rest wordt Apple niet echt veel gekopieerd op het vlak van laptops heb ik de indruk...

Klopt, maar waar je graag mee werkt hang t veel heel veel factoren af, is niet alleen wat objectief gezien beter/sneller is. Waar je liever mee werkt is heel persoonlijk.

Voor welke toepassingen mag Windows sneller zijn? Verklaar je nader aub

De nieuwe mountain lion =20€
                          Voor elke Mac in jouw bezit
                          Tja, Lion kwam pas uit in zomer 2011, dat is wel erg snel een update... De updates zijn ook niet zo groot als van de ene versie van Windows naar de andere, dus het is normaal dat het veel goedkoper is...

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Euhm,
                          Als iemand nog maar durft zeggen dat Apple goed is,
                          dan springen er direct een vaste garde aan haters op...
                          Als iemand durft zeggen dat Windows goed is,
                          dan springen er direct een vaste garde aan haters op....
                          is zo wat, de pot die tegen de ketel zei: ge ziet zwart.

Ik werk nu al 3jaar op mijn macbook (geen pro, de laatste gewone macbook versie).
                          als ik die vergelijk met mijn Fujitsu Siemen Amilo, met Dubbel zoveel ram-geheugen...
                          zelfs met minder geheugen werkt de macbook vlotter dan de Amilo ooit gedaan heeft.
                          Op de amilo heb ik 2 jaar gewerkt, en op die 2 jaar zelfs 1 keer moeten herinstalleren...

Ben ik een fanboy?
                          'k heb een iPad, een iPhone, een iPod en een macbook.
                          misschien wel dus

maar ik ga niet snel windows afbreken of andere hun mening vernederen...
                          Ik ga ook niet veroordelen zonder ooit met het product gewerkt te hebben
                          (wat jij hier zomaar even doet, en zelfs normaal vindt).
                          Er zijn meer variabelen dan de hoeveelheid RAM die in een computer zit... Welke processor, welke harde schijf en ga zo maar door. Je mag ook niet vergeten, hoeveel kostte deze Amilo en hoeveel kostte je Macbook? Welke OS zit/zat erop? Want Windows Vista was een grote fail van Windows vind ik persoonlijk, dat was niet stabiel, en zat gewoon niet goed in mekaar. Gelukkig is er nu Windows 7 dat een stuk beter is. Dan mag je ook niet vergeten dat die Amilo 2 jaar ouder was dan de Macbook die je gekocht hebt, is het niet normaal dat een laptop die 2 jaar jonger is, beter werkt? Technologie staat niet stil.
                          Ik ben geen Windows fanboy, ik ga gewoon voor de oplossing die voor mij het beste is en waar ik mij goed bij voel.
                          Last edited by LaurentS; 14 juni 2012, 20:29.

Comment

Dat is geen update, maar een nieuw OS
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Euhm,

Dat één keer herinstalleren is ook geen ramp he Koeno
                              Een Apple heeft dat ook soms nodig.
                              En dat kan ik bewijzen via mijn beste vriend.
                              Zijn eerste Mac pro was zo'n plat model (kostte 120.000 frank destijds).

Met die snelheid heb je wel een punt.
                              En dat was voor mij een "persoonlijke belevenis"
                              Dat was iets waarmee ik dikwijls bezig was
                              Ik kon er mij moeilijk bij neerleggen dat mijn duur materiaal het niet kon halen van een
                              evenwaardige Mac
                              Heb me dikwijls afgevraagd hoe dat nu (in godsnaam) mogelijk was
                              Een zaak is zeker: hardware en software zijn goed op elkaar afgestemd bij Apple.
                              Dat kost werk en onderzoek en dat betaal je dus ook en daar heb geen problemen mee.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Dat is geen update, maar een nieuw OS
                                Bwa, ik heb de verschillen even bekeken, die paar extra functies zou ik nu toch geen nieuw OS noemen hoor... Het ziet er nog steeds hetzelfde uit, gewoon hier en daar wat extra functies, maar niet geen drastische verschillen zoals van XP naar Vista en van Vista naar XP.

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Dat één keer herinstalleren is ook geen ramp he Koeno
                                Een Apple heeft dat ook soms nodig.
                                En dat kan ik bewijzen via mijn beste vriend.
                                Zijn eerste Mac pro was zo'n plat model (kostte 120.000 frank destijds).

Met die snelheid heb je wel een punt.
                                En dat was voor mij een "persoonlijke belevenis"
                                Dat was iets waarmee ik dikwijls bezig was
                                Ik kon er mij moeilijk bij neerleggen dat mijn duur materiaal het niet kon halen van een
                                evenwaardige Mac
                                Heb me dikwijls afgevraagd hoe dat nu (in godsnaam) mogelijk was
                                Een zaak is zeker: hardware en software zijn goed op elkaar afgestemd bij Apple.
                                Dat kost werk en onderzoek en dat betaal je dus ook en daar heb geen problemen mee.
                                Kijk nog eens hier:http://tweakers.net/reviews/2238/3/o...enchmarks.html Apple met dezelfde hardware is in de meeste applicaties juist trager, niet sneller met dezelfde hardware.

Comment

Working...
                                X