Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mac vraagje

Bwa, ik vind MSWord nog altijd de standaard als tekstverwerker, hoor, en buiten Excel zou ik ook niet veel anders aanbevelen als spreadsheet. Geen van beide programma's geeft m.i. problemen op een Mac, of als je documenten cross-platform moet porteren.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Hier ook Ofice for Mac omdat de kinderen te veel compatibiliteitsproblemen hadden met schooldocumenten als ze met Pages of Numbers werkten.

Maar Windows Live Messenger gaf steevast miserie.
      Het gaat er me om dat je het volledige OS vervangt op een Mac. Als je dat wil kan je beter een normale computer kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Kijk, dat snap ik niet. Een Mac kopen, en dan met Windows software willen werken.
        Welke reden heeft hij om niet met Mail van Apple te werken?
        Waar staat er in dit topic dat hij met Windows werkt op een Mac ?
        En zit de haat tegen Microsoft bij jou zooooo diep dat zelfs een MS Office voor Mac ook al de banvloeken krijgt ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
          Kijk HIER maar eens.

Ruud
          Het gaat hier over de Mac van een kennis, maar zulke bemoeingen houden mij juist tegen om zelf over te stappen naar Mac. Waarom mag de gebruiker niet kiezen of hij de vraag om ontvangstbevestiging wil inschakelen of niet ?

Comment

Intussen zijn de vragen in de openingspost:

Mijn (of beter: zijn) vraag: bestaat er een freeware progje voor Mac in de aard van Irfan View en een pdf reader zoals Foxit Reader ?

Intussen al SKIM ontekt (pdf) en Xee (foto's) of zijn er betere alternatieven ?

al helemaal ondergesneeuwd....

Comment

Hey Nete,

Ik vrees dat die vragen zijn ondergesneeuwd omdat mensen die op Apple werken weten dat daar de oplossing niet zit. Eender welke preview opent bij ons ogenblikkelijk.

Ergo; het moet aan het mail programma liggen. En dat blijkt dus Entourage te zijn?

Voor de duidelijkheid; ik haat MS niet hoor. Ik ben SAP sysadmin, en veel van de SAPs die ik beheer draaien bvb op een Windows 2008 Servers. Maar punt blijft wel dat Entourage een heel onstabiel produkt is. Toen ik overstapte gebruikte ik het ook (van Outlook naar Entourage; het leek logisch). Maar na ontieglijk veel crashes en twee maal een corrupte databank (de laatste niet te herstellen en dus alle mails kwijt) ben ik overgeschakeld op Mac mail.

Dus da's daarom mijn raad; laat hem ook overschakelen.

Dat Mac mail geen ontvangstbevestiging mogelijkheden heeft is in mijn ogen een non-issue.

Mvg,

J.
              http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                welk programma gebruikt hij om te mailen? Toch geen Entourage hee?
                Sinds Office 2011 werd Entourage vervangen door Outlook 2011. Heb het op het werk, met een aantal Mac's in een overwegend Windows-omgeving. Werkt zoals het hoort. Geen problemen met attachments, of het nu pdf, jpeg of wat dan ook van bestandstype is...
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  Sinds Office 2011 werd Entourage vervangen door Outlook 2011. Heb het op het werk, met een aantal Mac's in een overwegend Windows-omgeving. Werkt zoals het hoort. Geen problemen met attachments, of het nu pdf, jpeg of wat dan ook van bestandstype is...
                  Ik kan maar eind volgende week even gaan kijken en één en ander proberen.
                  Het gaat hier wel niet over attachments. Hij klikt gewoon in de finder op bv. een jpg bestand, je krijgt de indruk dat de voorvertoning eerst ALLE foto's op de hele schijf gaat uitlezen en dan na een dikke halve minuut uiteindelijk de gevraagde foto toont.
                  Blijkbaar dus een uniek probleem, want niemand lijkt enig zicht te hebben wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Comment

Zeer vreemd. Laat 'm het volgende eens proberen: klik in de Finder op een bestand (en dat hoeft niet eens een jpg te zijn) en druk op de spatiebalk. Op die manier 'lees' ik snel wat een bepaald bestand inhoudt, zonder dat ik enig programma dien te openen.
                    Vraag (en da's echt uit nieuwsgierigheid, niet om te 'stoken'): kan dat met Windows ook?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Is het misschien een Mac die al wat langer draait of is het een nieuwe.
                      Als hij wat ouder is zou het misschien defragmentatie kunnen zijn.
                      Dan eens een backup doen en het systeem herstellen.
                      Je kunt heel gemakkelijk alles backuppen en terugzetten op een Mac.

Ruud
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Vraag (en da's echt uit nieuwsgierigheid, niet om te 'stoken'): kan dat met Windows ook?
                        Hier is dat rechtermuisknop klikken en eigenschappen kiezen in het menu.

Comment

En dan zie je het document, op leesbaar formaat, op je scherm? Schitterend!
                          (Want zo is het bij Mac: selecteren in de Finder, en spatiebalk indrukken - tenminste vanaf OSX 10.6 of hoger)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                            Is het misschien een Mac die al wat langer draait of is het een nieuwe.
                            Hij is één maand oud...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              En dan zie je het document, op leesbaar formaat, op je scherm? Schitterend!
                              (Want zo is het bij Mac: selecteren in de Finder, en spatiebalk indrukken - tenminste vanaf OSX 10.6 of hoger)
                              Nee, niet helemaal zo: je krijgt een menu, bij foto's kan je weergeven kiezen, maar bij een Word bestand kan je dan Openen kiezen, maar dan gaat Word gestart worden.

Bij eigenschappen krijg je info over grootte, aanmaakdatum e.d.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Ik kan maar eind volgende week even gaan kijken en één en ander proberen.
                                Het gaat hier wel niet over attachments. Hij klikt gewoon in de finder op bv. een jpg bestand, je krijgt de indruk dat de voorvertoning eerst ALLE foto's op de hele schijf gaat uitlezen en dan na een dikke halve minuut uiteindelijk de gevraagde foto toont.
                                Blijkbaar dus een uniek probleem, want niemand lijkt enig zicht te hebben wat de oorzaak zou kunnen zijn.
                                Staan deze bestanden op de harde schijf of op een cd die hij of iemand anders geschreven heeft? Ik heb al eens een vergelijkbaar probleem gehad en dat lag toen aan de dvd waarop de bestanden stonden.
                                Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Working...
                                X