Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's in Google Earth met Mac, een vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's in Google Earth met Mac, een vraagje

Ik ben zo langzaamaan aan het overgaan van PC naar Mac maar in feite is dat minder intuïtief dan verwacht.
    Het zal waarschijnlijk de stomste vraag van de week zijn maar als ik op PC klikte op een foto op GE dan moest ik alleen maar lang lang wachten tot de foto verscheen. Op iMac krijg ik een handje en alle mogelijke klikcombinaties resulteren alleen in zoomen.
    Wat is de truc om die foto's aan te klikken ?

Alvast bedankt

Re: Foto's in Google Earth met Mac, een vraagje

Halllo,

Ik ga gewoon op google maps, als ik daar dan op een foto klik wordt die meteen geopend in het klein. Klik ik nog eens dan wordt die groot gepresenteerd. In no time hoor.

Ruud
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Nu... Google Maps is niet Google Earth, wel?

Ik heb voor de aardigheid eens Google Earth gedownload (macupdate is een goeie site voor Mac-software) en eens opgestart. Ik vraag 'Mas, Antwerpen' te zoeken en kom inderdaad op een kaart van Antwerpen terecht, waarop ik via de schuifregelaar (aangeduid met 1 in mijn afbeelding, maar momenteel niet goed zichtbaar) kan inzoomen.

Op een bepaald moment zie ik allemaal kleine afbeeldingen staan, zoals aangeduid met (2) in mijn afbeelding. Wel, als ik op zo'n kleine afbeelding klik met de muis (de cursor verandert van een wit handje in een zwart pijltje), wordt die meteen uitvergroot.
      (hier via link gegeven, omdat het niet een foto van mezelf betreft)

Dus ik versta het probleem niet goed, vrees ik.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Dank voor de reacties.
        Met beschaamde kaken moet ik toegeven dat het op 5 minuten is opgelost door mijn zoon (die zelf geen iMac heeft)
        Gewoon een update geplaatst van Google Earth en nu levert klikken op die vierkantjes een foto op in een tijdsbestel van 1/10 van de tijd die mijn PC erover doet.

Wat nu de feitelijke reden was weten we niet maar het werkt.

Ik heb zo het gevoel dat het enige wat ik steeds beter kan is : vergeten.
        Als dat zo voortgaat ga ik nog een vereniging oprichten : DMC (dement maar content)

Comment

Blij dat het probleem opgelost is!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...
          X