Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mac vraagje

Kennis heeft een Mac gekocht en heeft een zaak. Hij is er over het algemeen tevreden van maar loopt hoogst gefrustreerd bij een paar zaken.
    Hij moet nogal dikwijls één foto meesturen met een mail of een pdf bestand openen.
    Steeds opnieuw is de "voorvertoning" zo'n kleine minuut bezig, inderdaad om knetter van te worden. Bij afsluiten zelfde scenario...
    Ik heb wel al gevonden dat je ook in Mac een programma kan aanwijzen om een bepaald bestand mee te openen.

Mijn (of beter: zijn) vraag: bestaat er een freeware progje voor Mac in de aard van Irfan View en een pdf reader zoals Foxit Reader ?

Intussen al SKIM ontekt (pdf) en Xee (foto's) of zijn er betere alternatieven ?
    Last edited by nete; 8 juni 2012, 14:50.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Mac vraagje

Acrobat reader is gratis, in de finder kan je foto's ook in het klein zien, sleep de foto die je wil versturen op het mail icoontje en de mail wordt klaargemaakt met bijlage om de rest in te vullen.

Comment

Acrobat reader zou geïnstalleerd zijn, maar ik vind het niet in het keuzemenu van "openen met".
      En als Acrobat reader in OS x ook meer bezig is (zoals in de Win versie) met bijna dagelijkse updates dan met pdf's te lezen....

Die persoon wil gewoon van die (inderdaad) oertrage voorvertoning af.

Hij had nog een vraag: mails versturen met ontvangstbevestiging lukt hem niet, zelfs niet in Outlook voor Mac. Kijkt hij ergens over ?

Comment

Sowieso niet normaal dat Voorvertoning zo traag is met PDF's...
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Hij had nog een vraag: mails versturen met ontvangstbevestiging lukt hem niet, zelfs niet in Outlook voor Mac. Kijkt hij ergens over ?
          Nee, dat kan volgens mij niet op een mac. Maar een leesbevestiging stelt niets voor.
          Je kan bij windows dat ook gewoon wegklikken, je hebt nooit zekerheid.

Wat betreft de voorvertoning, hier wordt een jpeg van 7 mb op 1 sec geopend.
          PDF ook nog even geprobeerd, hier ook geen probleem hoor.

Ruud
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Sowieso niet normaal dat Voorvertoning zo traag is met PDF's...
            Ja, dat klopt idd niet.

Nete, welk programma gebruikt hij om te mailen? Toch geen Entourage hee?

Mvg,

J.
            http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              Ja, dat klopt idd niet.

Nete, welk programma gebruikt hij om te mailen? Toch geen Entourage hee?

Mvg,

J.
              Hij gebruikt Outlook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                Nee, dat kan volgens mij niet op een mac. Maar een leesbevestiging stelt niets voor.
                Je kan bij windows dat ook gewoon wegklikken, je hebt nooit zekerheid.
                Tiens, vind ik wel merkwaardig, zijn klanten klikken dat meestal niet weg en dan weet hij tenminste of ze het mailtje ontvangen hebben. Nu kan hij iedereen vragen om hem een mailtje te sturen voor ontvangst.
                Waarom de keuze niet aan de gebruiker laten ?

Comment

Kijk, dat snap ik niet. Een Mac kopen, en dan met Windows software willen werken.
                  Welke reden heeft hij om niet met Mail van Apple te werken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Hij gebruikt Outlook.
                    Outlook op Mac IS Entourage, nee?

Wat mij betreft; zoek niet verder, daar zal het probleem zitten. MS crap buiten smijten en overstappen op Mac mail.

Ik zit nu 5 jaar op Mac en MS progs zijn de enige die crashen.

Mvg,

J.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Kijk, dat snap ik niet. Een Mac kopen, en dan met Windows software willen werken.
                      Welke reden heeft hij om niet met Mail van Apple te werken?
                      Ha hij heeft OS-X eraf gegooid en Windows erop gezet. OK, negeer mijn vorige post dan maar. Dan is de boodschap; formateren die handel, en OS-X erop.

Maar ik stel me idd dezelfde vraag; waarom een Mac kopen, en zoveel betalen, en dan het merendeel van wat je betaalde weggooien om andere betalende produkten in de plaats te zetten?

Mvg,

J.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                        Ha.......

Maar ik stel me idd dezelfde vraag; waarom een Mac kopen, en zoveel betalen, en dan het merendeel van wat je betaalde weggooien om andere betalende produkten in de plaats te zetten?
                        Mac-elijk toch.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Nee, snap je hem niet? Ik wel, geef toe, zo'n Mac design is toch helemaal

Microsoft heeft dat niet, zij hebben enkel hard & software die ze in PC's en laptops van eender welke fabrikant steken.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

[off topic]
                            Al vaak op TV gezien: iemand die z.g. op een Mac zit te werken, terwijl als je daarna het scherm ziet, duidelijk een Windows OS in beeld is.

Ook andersom vaak: computers met afgeplakte logo, maar als je een venster ziet, dan zie je meteen dat het Mac is.

Allemaal kwestie van product placement zeker?

[/offtopic]

Sorry, Nete, maar de problemen die je beschrijft kan ik niet reproduceren. Ik werk inderdaad wel met Apple Mail en niet met de MS variant (Entourage). Mocht ik evenwel kunnen helpen met specifieke problemen...
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Kijk HIER maar eens.

Er gaat toch echt niets boven een Mac hoor. Ik heb deze nu al weer 2 jaar en hij draait nog steeds als 2 jaar geleden. Only Mac software offcourse.
                              Enige uitzondering is Office voor Mac, ook alleen maar omdat ze op de school van mijn dochter alleen met Word werken.

Ruud
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                              X