Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Heb zowel de Ipad2 als Samsung Galaxy 10.1 uitvoerig getest en beide zijn even goed. Snelheid, swipen, scrollen,... geen verschil te merken. Persoonlijk vond ik wel bepaalde schermoperaties (zoals zoomen) op de Ipad een tikkeltje gevoeliger, maar dat kan komen doordat ik daar eerst mee heb gespeeld en daar dus misschien wat meer fingerspitzengefühl voor had gekregen.
De apps die je wilt gebruiken kunnen wel doorslaggevend zijn. Zo heeft de fabrikant van mijn music player wel zelf een app ontwikkeld voor IOS, doch niet voor Android. Op een Ipad of Iphone is dat sinds de laatste update van de app een maand geleden een echte meerwaarde, het Android-equivalent overstijgt amper de afstandsbediening. En zo zal het ook vaak omgekeerd zijn.
Het blijft dus zeer persoonlijk doch beide zijn leuk speelgoed, maar ook niet veel meer dan dat.
Nog een mogelijk interessante test waar ik de afgelopen week mee bezig ben geweest: het lezen van een digitale versie van een tijdschrift, zowel online als offline. Het gaat over een 200-tal blz per exemplaar, voorzien van zeer veel foto's (offline is een pdf van 120 MB).
Begonnen op de Samsung Tablet dat ging dat bedroevend langzaam en regelmatig crashte zelfs de apps (offline, wat de hoofdbedoeling was, was gewoon niet te doen). Met weinig hoop dan op de Ipad geprobeerd en daar ging het merkelijk beter, zelfs goed tot zeer goed, zelfs offline.
Besluit: de Ipad heeft nu dus, wat mijn mogelijke toepassingsmogelijkheden betreft, toch meer dan een paar neuslengtes voorsprong.
PS: ik kan mij ook nog steeds niet van de gedachte ontdoen dat het scherm van de Ipad gevoeliger reageert bij subtiele bewegingen, dus zal het voor mijn vingers wel zo zijn zeker.
Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.
En hoe zit het nu met website's gemaakt in flash is daar al een oplossing voor? Ik heb al vernomen dat je op sommige site's bvb gee nreis kan boeken door deze beperking?
En hoe zit het nu met website's gemaakt in flash is daar al een oplossing voor? Ik heb al vernomen dat je op sommige site's bvb gee nreis kan boeken door deze beperking?
Maar daar neem je dan je pc voor he
mir
Altijd een PC achter de hand houden voor het echte werk hé (een tablet is zalig om iets mee weer te geven, om er iets serieus mee te creëren moet je veel geduld hebben vrees ik). Als je een bepaalde site in gedachten had, kan ik die later deze week wel eens testen.
En ik ben trouwens ook al heel sites tegengekomen waarvoor ik noodgedwongen moest teruggrijpen naar Internet Explorer ipv Chrome of Firefox (ze worden zeldzamer dat wel, maar ze zijn er nog).
Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.
Werkt perfect op mijn Samsung Galaxy III, maar op mijn iPhone 4 één grote witte vlek met de melding dat ik de flashplayer moet updaten . . .
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Bedankt!
Maar er bestaan alternatieve browser programma's voor iOS-apparaten.
mir
Bekijk het programma Puffin eens in de Apple Apps Store . . . dan kan je flash sites bekijken, niet echt even vlot als op Android maar zeker van toepassing in noodgevallen.
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Maar daar neem je dan je pc voor he
Ja, want op een Android phone of tablet zal het ook niet meer lukken...
Uiteindelijk zal je wel moeten, denk ik, of je blijft achter qua apps enz.
Waarom zo'n grote voorstander van Flash ? Ik weet dat het nog veel gebruikt wordt op het net (voor desktops en laptops dan) maar het is en blijft een 'gedrocht'. HTML5 is de toekomst.
Wij hebben kinderen en natuurlijk fan van Studio 100. De officiële site van deze melkkoe is echt om te huilen. Volledig in flash, traag, en de helft van de tijd werkt die niet naar behoren. Bovendien vraagt flash veel resources. Installeer maar eens een programma dat de CPU power en memory in real time weergeeft en surf dan eens naar een flash heavy site. Ge zult nog nooit zoveel kerstverlichting gezien hebben
Waarom zo'n grote voorstander van Flash ? Ik weet dat het nog veel gebruikt wordt op het net (voor desktops en laptops dan) maar het is en blijft een 'gedrocht'. HTML5 is de toekomst.
Ik ben geen voorstander hoor, alleen ( je geeft het antwoord eigenlijk al zelf ) zijn er nog veel sites die Flash gebruiken, ik ben een beetje autogek en het zijn nou net die sites die nog veel flash gebruiken . . .
Ik ben geen voorstander hoor, alleen ( je geeft het antwoord eigenlijk al zelf ) zijn er nog veel sites die Flash gebruiken, ik ben een beetje autogek en het zijn nou net die sites die nog veel flash gebruiken . . .
Dan hoop ik dat de merken van die sites betere auto's bouwen dan sites...
Even ter zijde : Flash en andere brol zoals Dreamweaver en Fireworks is indertijd overgenomen geweest-geworden door Adobe van Macromedia.
Dreamweaver is zogezegd de referentie op het vlak van webdesign maar de interface van pakweg Dreamweaver CS5.5 is nog is nog quasi dezelfde als die van Dreamweaver 3 van jaaaaaaaaren geleden.
Fireworks is nog steeds dezelfde rommel als voorheen (alle Macromedia apps van vroeger haal je er zo uit in een CS suite, omdat de interface (nog steeds) op niks trekt).
Flash is ook zo'n dinosaurus die ze beter ook hadden laten uitsterven.
Adobe CS6 zal de laatste zijn met Flash, denk ik. Anders pompen ze geld in een dode technologie.
Enfin, voor m'n DTP-werk gebruik ik thuis QuarkXpress, nog steeds de koning wat mij betreft.
En Flash : RIP, and don't come back now, you hear !
PS De enige deftige stuff dat Adobe nu nog heeft is Photoshop, Illustrator en Acrobat (sommigen onder jullie misschien LR maar ik verkies Aperture).
Comment