Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samsung Galaxy Tab 10.1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Samsung Galaxy Tab 10.1

Mocht de Galaxy tab goedkoper zijn, dan zou ik die wel overwegen, maar voor het kleine prijsverschil koop ik liever de ipad.

En ik koop geen iPad enkel omdat het 'Apple' is, wél omdat het de betere tablet is. Heb ook een iMac, ook omdat ik vind dat OS X beter is dan Win7.
    Heb nog geen iPhone, enkel en alleen omwille van de prijs (Galaxy 3 zou voor mij ook te duur zijn - goedkopere touch screen phones, daar waag ik me niet meer aan, heb een Nokia C6 gehad en m'n schoonpa heeft een Samsung Galaxy Ace, dezelfde crap als die Nokia).

Apple heeft het imago elitair te zijn, het bedrijf zelf wat arrogant, en dat stoort me soms ook, maar hun producten zijn gewoon de beste, daarom niet altijd de revolutie zoals Apple het vaak beweert, maar wel super in gebruik.

Heb de Galaxy 2 S in handen gehad, daar was ik wél van onder de indruk en mag zich wel meten met de iPhone. Misschien had die een recentere versie van Android dan die tablet, in elk geval veel beter. Maar toch vind ik persoonlijk iOS beter.

En ik vraag me af of Android OS er zo zou uitgezien hebben,mocht iOS niet bestaan hebben. Apple bedenken ook verre van alles, maar zoals Jobs het zei, Google ripped off iOS...
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

ik heb mijn Apple Mc book opnieuw verkocht na 2 maand, ik vond dat besturingssysteem helemaal niks, is gewoon persoonlijk hoor, verder niks achter zoeken.
      Ik heb wel een iPhone 4 maar die ga ik binnen de kortste keren te koop zetten, werkt perfect, ik vind alleen het scherm net iets te klein . . . misschien scoort de 5 beter . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Kijk, hier geraak ik nu echt niet meer aan uit.
        Samsung Galaxy en dan
        Soms wordt melding gemaakt van TAB 10.1 en blijkbaar is er nu ook een nieuwe type Tab 2.
        en soms spreekt men van een Note 10.1
        Jongens, wat wordt nu juist bedoeld en wat is nu inderdaad recent en is een alternatief voor de iPad3 en wat is dan het alternatief van de iPad 2
        Misschien een domme vraag, maar ik kan er niet aan doen, zo slim ben ik helaas ook weer niet.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          ik heb mijn Apple Mc book opnieuw verkocht na 2 maand, ik vond dat besturingssysteem helemaal niks, is gewoon persoonlijk hoor, verder niks achter zoeken.
          Ik heb wel een iPhone 4 maar die ga ik binnen de kortste keren te koop zetten, werkt perfect, ik vind alleen het scherm net iets te klein . . . misschien scoort de 5 beter . . .
          Na 13 jaar Mac OS (Classic en OS X) heb ik het wel al onder de knie

Feit is dat ik ook nog met Win7 werk (op m'n vrouw haar laptop en via bootcamp op m'n imac voor games) en ik vind het zeker niet slecht (ver verwijderd van de frustraties van Win95/98 en XP - met win95/98 ervaring van vóór m'n apple-tijd, met XP van m'n vrouw haar vorige PC en van m'n schoonpa die om de haverklap in de patatten zat - pas op, van DOS geen slecht woord ) maar zou het toch niet willen als 'hoofd' OS, niet omdat het Microsoft is, maar gewoon omdat ik het niet gebruiksvriendelijk vind en niet 'logisch', maar misschien is dat omdat ik al zo lang met Mac OS werk (thuis sinds 1999, op het werk sinds 2001).

Windows Phone 7 daarentegen, very nice, maar zou zo geen Phone kopen (Nokia's vlaggenschip, de Lumia 900, ziet er nochtans gelikt uit), toekomstige ondersteuning ervan is onzeker gezien Android en iOS de koek verdeeld hebben. De rest moet het met de kruimels stellen. Gelukkig was m'n Blackberry gratis (nochtans ben ik aangenaam verrast, hoewel het een ouder model is, de 8820, met Blackberry OS 4.5)...
          Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht

Jongens, wat wordt nu juist bedoeld
          Da's gewoon een excuus om aan de klanten te kunnen zeggen wanneer ze terug naar de winkel komen : "Ja maar u hebt de verkeerde versie gekocht, normaal dat u niet tevreden bent."
          Last edited by Kaneda; 3 juni 2012, 16:18.
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Heb zowel de Ipad2 als Samsung Galaxy 10.1 uitvoerig getest en beide zijn even goed. Snelheid, swipen, scrollen,... geen verschil te merken. Persoonlijk vond ik wel bepaalde schermoperaties (zoals zoomen) op de Ipad een tikkeltje gevoeliger, maar dat kan komen doordat ik daar eerst mee heb gespeeld en daar dus misschien wat meer fingerspitzengefühl voor had gekregen.
            De apps die je wilt gebruiken kunnen wel doorslaggevend zijn. Zo heeft de fabrikant van mijn music player wel zelf een app ontwikkeld voor IOS, doch niet voor Android. Op een Ipad of Iphone is dat sinds de laatste update van de app een maand geleden een echte meerwaarde, het Android-equivalent overstijgt amper de afstandsbediening. En zo zal het ook vaak omgekeerd zijn.

Het blijft dus zeer persoonlijk doch beide zijn leuk speelgoed, maar ook niet veel meer dan dat.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
              Heb zowel de Ipad2 als Samsung Galaxy 10.1 uitvoerig getest en beide zijn even goed. Snelheid, swipen, scrollen,... geen verschil te merken. Persoonlijk vond ik wel bepaalde schermoperaties (zoals zoomen) op de Ipad een tikkeltje gevoeliger, maar dat kan komen doordat ik daar eerst mee heb gespeeld en daar dus misschien wat meer fingerspitzengefühl voor had gekregen.
              De apps die je wilt gebruiken kunnen wel doorslaggevend zijn. Zo heeft de fabrikant van mijn music player wel zelf een app ontwikkeld voor IOS, doch niet voor Android. Op een Ipad of Iphone is dat sinds de laatste update van de app een maand geleden een echte meerwaarde, het Android-equivalent overstijgt amper de afstandsbediening. En zo zal het ook vaak omgekeerd zijn.

Het blijft dus zeer persoonlijk doch beide zijn leuk speelgoed, maar ook niet veel meer dan dat.
              Beste bijdrage in dit draadje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Oorspronkelijk geplaatst door purlut

Jongens, wat wordt nu juist bedoeld
                Da's gewoon een excuus om aan de klanten te kunnen zeggen wanneer ze terug naar de winkel komen : "Ja maar u hebt de verkeerde versie gekocht, normaal dat u niet tevreden bent."
                En zo heb je me schitterend geholpen ...
                Waarom zou ik Mac Os nemen als ik maar degelijke uitleg kan krijgen .... Sorry
                Last edited by Wim.Vanmaele; 3 juni 2012, 19:25.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                  wat is nu inderdaad recent en is een alternatief voor de iPad3 en wat is dan het alternatief van de iPad 2
                  Voor de iPad 3 is het simpel, daar is geen alternatief voor want die bestaat niet.
                  Het is iPad, dan iPad2 en dan New iPad.
                  Nog leuker wordt het bij de volgende versie ... dan is de oude de New iPad.

Heb het niet over apps, maar over het OS zelf. Scrollen door de Marketplace, swipen tussen schermen, enz. iOS is veel vlotter...
                  Je hebt het niet over apps maar over de Market.
                  Ondertussen is de naam veranderd in Play Store maar mooier is dat dit eigenlijk wel een app is.
                  Last edited by VerSeg; 3 juni 2012, 18:49.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Voor de iPad 3 is het simpel, daar is geen alternatief voor want die bestaat niet.
                    Het is iPad, dan iPad2 en dan New iPad.
                    Nog leuker wordt het bij de volgende versie ... dan is de oude de New iPad.

Je hebt het niet over apps maar over de Market.
                    Ondertussen is de naam veranderd in Play Store maar mooier is dat dit eigenlijk wel een app is.
                    Toch blijf ik erbij. Versie van Android op die Tablet van op het werk was wel degelijk de allernieuwste ICS (eventjes een collega geraadpleegd).
                    't Zal wel aan mij liggen dan, zeker ?

Misschien moeten we ons afvragen of TS de Galaxy tablet effectief zou gekocht hebben mocht die niet gratis bij z'n flatscreen geleverd zijn...

Sorry VerSeg, er worden hier veel mensen met het label 'Apple fanboy' (of girl) opgezadeld, maar ik mag toch zeggen dat hier evenveel of nog meer Apple-haters zijn, die hun neus al ophalen enkel bij het horen van de naam Apple...
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Zie mijn post 9.... :-)
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Toch blijf ik erbij. Versie van Android op die Tablet van op het werk was wel degelijk de allernieuwste ICS (eventjes een collega geraadpleegd).
                        't Zal wel aan mij liggen dan, zeker ?
                        Betreft het een recent toestel met standaard ICS er op of een oudere versie met een niet officiële versie van ICS?
                        Graag typenummer (P...).

Sorry VerSeg, er worden hier veel mensen met het label 'Apple fanboy' (of girl) opgezadeld, maar ik mag toch zeggen dat hier evenveel of nog meer Apple-haters zijn, die hun neus al ophalen enkel bij het horen van de naam Apple...
                        Laat het nu net een iPad gebruiker zijn dat dit topic gestart heeft ... zoveel Apple-hater zal die wel niet zijn zeker?
                        Trouwens zie ik hier niet veel anti-Apple staan maar eerder mensen die aanhalen dat ook andere merken zoals Samsung goed kunnen zijn.
                        Ik heb eerder de indruk dat als iemand niet in het gareel loopt van bepaalde Apple-lovers, dat die direct als Apple-hater aanzien wordt in plaats van iemand met een andere visie.
                        Last edited by VerSeg; 3 juni 2012, 23:11.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Ik heb een iPod (een gewone van 80GB), een iPad (v1.0) en een Apple Powerbook (de laatste nieuwe 17").
                          Die laatste had ik beter niet gekocht, een impuls geweest , ik navigeer véél liever door een Windows omgeving.
                          Dus nee, zeker geen Apple hater.

Comment

Wanneer mensen een andere voorkeur uitspreken dan dienen ze eerst zich te verontschuldigen dat ze geen Applehater zijn.
                            Kinderachtig, wordt eens volwassen. Het zijn maar machientjes.
                            Last edited by Binnenuit; 4 juni 2012, 09:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Wanneer mensen een andere voorkeur uitspreken dan dienen ze eerst zich te verontschuldigen dat ze geen Applehater zijn.
                              Juist mijn punt. Wanneer iemand zegt dat een product van Apple beter is dan dat van de concurrentie, krijgt die meteen het label fanboy opgeplakt...
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Juist mijn punt. Wanneer iemand zegt dat een product van Apple beter is dan dat van de concurrentie, krijgt die meteen het label fanboy opgeplakt...
                                Maar gebeurt in dit topic niet het omgekeerde?
                                Samsung topic waar de voorstanders van Samsung direct Apple-haters genoemd worden.

Lees #3 nog eens ... jij was de eerste die in dit topic met een negatieve reactie kwam aandraven.
                                Last edited by VerSeg; 4 juni 2012, 13:24.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X