Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samsung Galaxy Tab 10.1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Samsung Galaxy Tab 10.1

Sinds deze week in bezit als extra gratis cadeautje bij mijn samsung tv toestel geleverd, ik had al een ipad, deze samsung tab is de eerste die in mijn ogen de ipad evenaart, een aanrader....:-)
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Re: Samsung Galaxy Tab 10.1

Klopt Francis, zelf ook heel tevreden van mijn 10.1. ik heb de iPad 1 maar toch grijp ik liever naar mijn Samsung tablet. Een aanrader idd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Klopt Francis, zelf ook heel tevreden van mijn 10.1. ik heb de iPad 1 maar toch grijp ik liever naar mijn Samsung tablet. Een aanrader idd
      Mocht je een iPad 2 (of 3) hebben, dan zou je minder naar je Galaxy Tablet grijpen...
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda

Mocht je een iPad 2 (of 3) hebben, dan zou je minder naar je Galaxy Tablet grijpen...
        Toch niet met de ipad 2 want daar werk ik ook mee ..... En ik blijf er bij, heerlijk dat Flash werkt op Android, veel, heel veel websites gebruiken dat nog.....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Toch niet met de ipad 2 want daar werk ik ook mee ..... En ik blijf er bij, heerlijk dat Flash werkt op Android, veel, heel veel websites gebruiken dat nog.....
          Heb die galaxy tab ook eens getest (hebben er één op het werk) en moet toch zeggen, ondanks flash, dat alles toch verre van zo vloeiend is als op de ipad.
          Eigenlijk gebruik ik de browser op de iPad quasi nooit, ik doe alles via apps, da's eigenlijk waar de iPad voor gemaakt is. En op dat vlak is iOS onklopbaar...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Heb die galaxy tab ook eens getest (hebben er één op het werk) en moet toch zeggen, ondanks flash, dat alles toch verre van zo vloeiend is als op de ipad.
            Eigenlijk gebruik ik de browser op de iPad quasi nooit, ik doe alles via apps, da's eigenlijk waar de iPad voor gemaakt is. En op dat vlak is iOS onklopbaar...
            In die Samsung of iPad steekt +- dezelfde processor in, dat een app vlot of traag draait hangt meestal niet van het tablet af waar die op draait maar van de leverancier van de app (hoe goed is een app).
            Ik heb hier veel apps draaien die zowel voor de iPad als Android beschikbaar zijn en ik zie daar geen verschil in wat vlotheid betreft.
            Ja, er zijn er die minder vlot werken maar ook voor de iPad kan je apps vinden die minder vlot werken.
            Om daarom te stellen dat "alles" verre van zo vloeiend is lijkt me een sterke uitspraak en lichtjes overdreven.
            Ge kunt natuurlijk ook veel brol op uw toestel installeren en het trager maken dan noodzakelijk.
            Een eerlijk vergelijk kan je pas maken op een toestel dat je zelf beheert, waarvan je weet wat er op staat en hoe het geconfigureerd is.
            Ik kan hier ook apps installeren zodat er bijna geen geheugen meer vrij is en alles trager wordt ... kan ik ook beginnen klagen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Kan je me dat even uitleggen graag? Wat werkt er niet vloeiend bij een 10.1? Het is maar dat ik het een krasse uitspraak vind als zou werken met de 10.1 met horten en stoten verloopt.

Comment

Wil me iemand nu eens uitleggen, wat het voordeel is van zo een galaxy tab tegenover een ipad?
                Telkens ik wild van entousiasme naar de mm stap en een poosje op zo een andere tablet werk, vraag ik het me af. We zijn ondertussen jaren verder, en buiten een flashplayer of misschien nog iets anders, merk ik voor de rest geen voordelen.

Comment

Rudy, ik spreek over evenaren ( toch tot de ipad 2, de 3 heb ik nog nooit gebruikt ) niet over voordelen, alhoewel, Android speelt ook een pak meer bestanden af ( oa divx ) zonder dat je hoeft te converteren, ook het kopiëren van bestanden van en naar de pc gaat een stuk gemakkelijker ... ik zou de Galaxy tab 10.1 echter nooit zelf gekocht hebben om mijn iPad te vervangen, ik heb deze als extra cadeauke gekregen bij mijn Samsung TV.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Rudy, ik spreek over evenaren ( toch tot de ipad 2, de 3 heb ik nog nooit gebruikt ) niet over voordelen, alhoewel, Android speelt ook een pak meer bestanden af ( oa divx ) zonder dat je hoeft te converteren, ook het kopiëren van bestanden van en naar de pc gaat een stuk gemakkelijker ... ik zou de Galaxy tab 10.1 echter nooit zelf gekocht hebben om mijn iPad te vervangen, ik heb deze als extra cadeauke gekregen bij mijn Samsung TV.
                    Ja, maar het woord killer hoor je tegenwoordig ook bijna alle dagen. Iphone, ipad, ...
                    Ik ben dat killing nog aan het zoeken hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Ja, maar het woord killer hoor je tegenwoordig ook bijna alle dagen. Iphone, ipad, ...
                      't Ja, de iPhone zelf en de Ipad zijn eigenlijk ooit wel zelf killers geweest tov andere toestellen, zeker in de beginperiode, toen kon geen enkel ander toestel nog maar tippen aan de kwaliteit van die toestellen. Ondertussen hebben de anderen ook een tandje bij gezet maar de "aardverschuiving" die de ipad ooit teweeg heeft gebracht zullen ze nooit meer bereiken....

Comment

Beste Rudy, ik ga ook de Samsung 10.1 niet als iPad killer te boek zetten. Het is andermaal maar weer zo dat elk toestel zijn voordelen als nadelen heeft. Ik krijg het dan wel op mijn heupen te lezen dat een iPad vlotter werkt. Dat wil ik toch wel eens uitgelegd krijgen.
                        Ik ga het hierbij laten of ik krijg het verwijt Apple te willen bashen wat niet mijn bedoeling zou zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Ik heb zelf de Samsung Galaxy en de Tab ... heb al heel vaak in winkels met Apple producten aan het spelen geweest om te zien of het me kon overtuigen er eentje aan te schaffen maar ik heb nog nooit een grondige reden gevonden om de overstap te maken.
                          Mijn eerste keuze is op Samsung gevallen doordat ik een tablet wou en het op de iPad toen drie weken langer wachten was.

Het zijn twee producten die aan elkaar gewaagd zijn en eens men er eentje kent en de menustructuur gewend is, dan is het andere net even iets moeilijker werken in het begin.
                          Ze hebben beiden +- dezelfde processor, een goede beeldkwaliteit en de mogelijkheden zijn ongeveer hetzelfde.
                          Het is eerder een persoonlijke voorkeur en vooral wat afhankelijk waar men het eerst mee begint.
                          Sommigen kochten de iPad omdat er geen Samsung beschikbaar was, anderen kochten een Samsung omdat de iPad niet beschikbaar was, anderen omdat ze ven een bepaald merk al tevreden waren of er andere toestellen van hebben ... het is vaak gewoon een samenloop van omstandigheden die de eerste keuze laten maken hebben.

Om te vergelijken zou je de iPad 1 moeten vergelijken met de Samsung 10.1V, de iPad 2 met de Tab 10.1 en de iPad 3 (New iPad) met de nieuwe Galaxy Tab (Note) 10.1.
                          Eerlijk vergelijken doe je tussen dezelfde generaties ... en dan loopt het net een beetje gelijk bij beide merken.

Op mijn Galaxy loopt af en toe eens een app vast (niet vaak) maar een collega heeft net hetzelfde met bepaalde apps op zijn iPhone.
                          Er zijn apps die wel beschikbaar zijn voor de iPhone en niet voor de Galaxy maar omgekeerd kan evengoed.
                          Ik heb zelf al eens een iPad en een iPhone vastgehad waarop een app crashte ... ik dacht bij mezelf "dus niet alleen op Android of windows gebeurt dit".
                          Er zijn vermoedelijk Galaxy's die stuk geraken maar dat heb je ook bij Apple.

Dus waar zit het grote verschil tussen deze grootste concurrenten? Inderdaad, vooral in het bolleke.

Ze hebben allemaal wel iets dat beter is en dan weer iets anders dat minder goed gaat.
                          Last edited by VerSeg; 3 juni 2012, 18:53.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            In die Samsung of iPad steekt +- dezelfde processor in, dat een app vlot of traag draait hangt meestal niet van het tablet af waar die op draait maar van de leverancier van de app (hoe goed is een app).
                            ... blablabla
                            Heb het niet over apps, maar over het OS zelf. Scrollen door de Marketplace, swipen tussen schermen, enz. iOS is veel vlotter...
                            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Heb het niet over apps, maar over het OS zelf. Scrollen door de Marketplace, swipen tussen schermen, enz. iOS is veel vlotter...
                              Dat was vroeger absoluut zo, maar nu niet meer, ik ondervind geen verschil meer tussen de ipad 2 en de Samsung Tag 10.1

Comment

Working...
                              X