Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

even een nieuw discussiepunt lanceren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: even een nieuw discussiepunt lanceren

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
    bwa ....geef mij maar rusland, de vrouwen zijn daar een pak mooier
    Daarom dat ik het over de zomer had , dan ziet men wat het land werkelijk te bieden heeft

Comment

En dit kan harde realiteit worden : heb jaren geleden zoiets voor gehad ... gelukkig in een schitterend land : Nieuw-Zeeland

Mocht het nog eens gebeuren, verkies ik opnieuw datzelfde land

greetz
      Cheeta
      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
      flickr

Comment

Afhankelijk van het land... wie zegt dat ik terug thuis wìl geraken??
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Madurodam.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Rusland? brrrrrrr tis daar te koud in de winter
            (...)
            Ik denk ergens bij de scandinavische landen te gaan aankloppen of ik binnen mag
            Brrrrrrr, 't is daar te koud in de winter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Stel : je wordt ergens in een of ander land uitgeschud, zonder geld, zonder eten, met alleen je kleren aan. Je hebt dus een probleem. Te voet kan je niet meer naar huis, minimum afstand 500 km
              Welk land zouden jullie kiezen om terug thuis te geraken ?
              Frankrijk. Ik ben daar ooit op een trein gestapt zonder ticket en kreeg van de conducteur advies over welke trein vanuit welk station niet meer stopte tot Belgie, zodanig dat ze me er niet konden afzetten.
              In Roemenie zijt ge verondersteld aan de naft bij te dragen, in geval van autostop.
              India, dan,... daar heb ik een tijdje op de poef geten en gemaft in Ram Das Restaurant, Litle Vagator ( dat is via Mapsa Mapsa - Mapuca), Goa, Ik was er gerust in, want ik heb mijn kleurrijk vestje toen ook nog weggegeven. En in Delhi mocht ik zelfs het vliegtuig op zonder contrlole van mijn ticket. Ik moet wel zeggen dat er een andere keer ondanks mijn ticket geen plaats meer was.
              Waar dan zeker niet? Alse ze je in Venezuela overvallen, en ge hebt geen buit te bieden,... daar wil ik ff niet bij zijn. Hoewel, daar had er ene tot zelfs zijn ondergoed toe ook nog kwijtgespeeld, maar hij had het overleeft.
              Last edited by Poza; 13 mei 2012, 12:49.

Comment

Dan zou ik een oosters illegaal willen zijn die in België gedropt word, je krijgt hier geld en een vlieg ticket om terug in je vaderland te geraken.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Dan zou ik een oosters illegaal willen zijn die in België gedropt word, je krijgt hier geld en een vlieg ticket om terug in je vaderland te geraken.
                  Dan moet ge wel oosters spreken, en een tweede keer gaat dat ook niet lukken op korte tijd. Normaal gooien ze je gewoon op straat als ge uit de bak komt.
                  En vriendelijk dat ze zijn als ze je dat ticket toch geven. Veel plezier!

Comment

Maar geef toch toe dat het een van de beste kansen is om zonder brokken terug thuis te geraken.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                      Maar geef toch toe dat het een van de beste kansen is om zonder brokken terug thuis te geraken.
                      Hangt er een beetje van af wie je dossier behandelt, maar voor een niet-crimineel is het sowieso traumatiserend.
                      We gaan er hier vanuit dat je in dat land al was "uitgeschud".
                      Ik geef een voorbeeld: een oostblokker opent met veel tegenkanting een rekening bij een Belgische bank, die vervolgens elke transactie als verdacht gaat bestempelen, en weigert met je eigen centen voor de terugreis over de brug te komen.
                      Wat doe je dan?
                      Of je zou drie euro per uur krijgen, maar puntje bij paaltje is het nada. Wat hebt ge dan enkel aan het ticket? Ge moet ook nog terugkomen om je slee te recupereren, want die was zogezegd misschien gebruikt bij een overval, want er lag een schroevendraaier in.
                      Last edited by Poza; 13 mei 2012, 13:49.

Comment

Geef mij dan maar één of ander zuid-amerikaans land, zoals bijvoorbeeld Ecuador. (waar m'n vrouwtje van afkomstig is)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
                          Geef mij dan maar één of ander zuid-amerikaans land, zoals bijvoorbeeld Ecuador. (waar m'n vrouwtje van afkomstig is)
                          Oei! Worden buitenlanders daar "uitgeschud"? Vernezuela is ook zuid, maar mij zullen ze daar alvast niet meer zien: Hagenaren, bijvoorbeeld, die hun argumenten kracht bijzetten met slagersmessen aan de toog, en het ingweken Hitlerke dat daarop reageert met maar liefst twee pistolen. Van die dingen, ja.
                          Dan nog liever Amsterdam met, ook in de kroeg, het plakaat: "Liever tien Belgen onder de tram, dan 1 in Amsterdam." Dat de dog uit de spoelbak dronk, neem ik er nog bij.
                          Last edited by Poza; 14 mei 2012, 09:23.

Comment

Ik dacht daarbij nog aan het boek "the worlds most dangerous places" van -ik dacht ene Robert Young Peltman (of zoiets).
                            De criminaliteitscijfers dan, bepaalde landen scoren toch traditioneel erg slecht, andere zeer goed. Het valt me telkens op dat in allerhande statistieken de Scandinaven meestal TOP 10 wereldwijd, als het geen top 5 is. Maar dan wel meestal aan de goede kant.
                            Je gaat je toch niet laten afzetten in Medellin ? Of in Afghanistan ? Of Noord-Korea ?
                            Anders Breivik heeft Noorwegen een ernstig trauma bezorgd, maar ik wed dat er in bepaalde landen/steden een even grote zoniet grotere kans is om op die manier aan je einde te komen, dagelijks.

Corruptie enzovoorts, je gaat me toch niet vertellen dat de kans overal ter wereld dezelfde is ?
                            Een goeie copain, ervaren solo-reiziger, deze zomer tijdens het nemen van een officiële taxi (dat wist hij wel) in Colombia klem gereden, revolver tegen het hoofd. Als je dan geen Spaans verstaat of een verkeerd woord zegt ...
                            Luc gaat voor niet veel achteruit maar hij was er wel niet goed van, ik denk dat de kans op zoiets in Japan beduidend kleiner is.
                            Waar durf je zonder malariapillen of muskietennet onder de blote hemel slapen of een rugzak een uurtje onbewaakt achterlaten ? Zo meer van die dingen.

Allee, ik heb mijn vraag oorspronkelijk te oppervlakkig gesteld en iemand was zo vriendelijk om me te corrigeren, waarvoor dank.

Ik wou gewoon wat spontane reacties uitlokken die verder reiken dan : ik ben met een groepsreis naar India geweest en ik heb daar zelfs geen armoede gezien. Wat een perfect land.

Comment

Inderdaad, maar ik heb me nog maar een paar keer onveilig gevoeld. Tot op heden heb ik 61 landen bereisd en waren er slechts 2 waar ik me onveilig heb gevoeld.
                              1. Denemarken, ja Denemarken. Een lang verhaal maar ik zou overvallen geweest zijn in Kopenhagen als ik uit noodzaak niet een XXX winkel ben kunnen binnengaan en de eigenaar me terug uit de straat geholpen heeft. Ik verbleef voor 1 nacht ergens achter het Tivoli en ging 's avonds eens de beentjes strekken, yeah right .

2. Nigeria. Daar ben ik 2x geweest en heb sindsdien mijn veto om er een 3de keer heen te gaan. Corruptie en afpersing op elk mogelijk niveau (tot zelfs het onderhoudspersoneel van een 5* hotel), dorpen binnengereden waar net mensen waren meegenomen door het leger (die destijds de leiding had in het land) en waar 14 dagen later nog steeds geen nieuws van was, schietpartijen nabij een controlepost, menselijke lichamen in ontbinding in een busje langs de kant van de weg, .... En dat is niet van horen zeggen.

Comment

Working...
                              X