Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SEPA domiciliering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: SEPA domiciliering

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Klein beetje moeite doen hé.
    Vond ik ook, wie post er nu een kapotte link
    Ik had niet direct zin om te gaan zoeken.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • Re: SEPA domiciliering

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Vond ik ook, wie post er nu een kapotte link
      Ik had niet direct zin om te gaan zoeken.
      Sorry, had er over gekeken. (Link in #192 aangepast)
      Last edited by nete; 20 september 2013, 15:34.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: SEPA domiciliering

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        En hoe staat het voor het oude systeem vermeld?
        Kwestie van te vergelijken met werkelijke teksten.
        Ik denk dat het altijd zo voorzien was voor B2B (even gegoogled). Dus nóg gekker voor bedrijven....

        Maar ze hebben wel zin voor (galgen)humor: lees de eerste zin onder de titel "Domiciliëring", vooral de laatste woorden op de tweede lijn:
        http://www.sepabelgium.be/nl/domicili%C3%ABring
        Last edited by nete; 21 september 2013, 07:30.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: SEPA domiciliering

          Voor wie er iets aan heeft.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • Re: SEPA domiciliering

            Er zou anders wel een heel simpele oplossing zijn ... ook al beheert de leverancier het aanmaken van de DOM.
            Gewoon in uw onlinebankieren een functie voorzien dat je als klant elke nieuwe DOM eerst moet goedkeuren.
            Zo moet de bank nog niets doen maar behoudt de klant het beslissingsrecht of een DOM gestart kan worden.

            Deze week een bericht gekregen van de bank dat tegen 01/02/2014 alle leveranciers moeten overschakelen naar Sepa en dat ze dit automatisch voor u in orde brengen na u verwittigd te hebben.
            Verder stond er ook te lezen dat er niets verandert in uw Online bankieren en dat je dezelfde rechten en mogelijkheden hebt als vroeger.

            Ik heb maar direct een bericht teruggestuurd naar de bank met volgende bemerkingen :
            • Mobistar is overgeschakeld zonder verwittigen.
            • Mobistar haalt geld af 6 dagen na versturen van factuur, normaal moeten er 2 weken zijn tussen kennisgave en effectieve debitering.
            • Online bankieren laat me niet dezelfde zaken regelen zoals vroeger, ik kan geen DOM stoppen en ik kan geen maximum bedrag aanpassen.

            Ik heb er maar bijgezet dat ik geen vertrouwen meer heb in de dienst dat ze aanbieden want dat de werkelijkheid niet strookt met wat ze aankondigen en dat niemand reglementen respecteert.
            Eens benieuwd wat ze gaan antwoorden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: SEPA domiciliering

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Er zou anders wel een heel simpele oplossing zijn ... ook al beheert de leverancier het aanmaken van de DOM.
              Gewoon in uw onlinebankieren een functie voorzien dat je als klant elke nieuwe DOM eerst moet goedkeuren.
              Zo moet de bank nog niets doen maar behoudt de klant het beslissingsrecht of een DOM gestart kan worden.

              Deze week een bericht gekregen van de bank dat tegen 01/02/2014 alle leveranciers moeten overschakelen naar Sepa en dat ze dit automatisch voor u in orde brengen na u verwittigd te hebben.
              Verder stond er ook te lezen dat er niets verandert in uw Online bankieren en dat je dezelfde rechten en mogelijkheden hebt als vroeger.

              Ik heb maar direct een bericht teruggestuurd naar de bank met volgende bemerkingen :
              • Mobistar is overgeschakeld zonder verwittigen.
              • Mobistar haalt geld af 6 dagen na versturen van factuur, normaal moeten er 2 weken zijn tussen kennisgave en effectieve debitering.
              • Online bankieren laat me niet dezelfde zaken regelen zoals vroeger, ik kan geen DOM stoppen en ik kan geen maximum bedrag aanpassen.

              Ik heb er maar bijgezet dat ik geen vertrouwen meer heb in de dienst dat ze aanbieden want dat de werkelijkheid niet strookt met wat ze aankondigen en dat niemand reglementen respecteert.
              Eens benieuwd wat ze gaan antwoorden.
              Je zit toevallig bij Record Bank niet? Idem brief gekregen met dezelfde bewoording.

              Comment


              • Re: SEPA domiciliering

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Je zit toevallig bij Record Bank niet? Idem brief gekregen met dezelfde bewoording.
                Neen, ING.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: SEPA domiciliering

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Neen, ING.
                  OK, zelfde familie , het was teveel een toeval om diezelfde bewoording te lezen . Thx

                  Comment


                  • Re: SEPA domiciliering

                    Ik ben ook bij ING en heb onlangs ALLE domiciliëringen stopgezet.
                    Het struikelblok zit hem in het feit dat wij als consument niet meer kunnen beslissen om de domiciliëring stop te zetten, dit is de wereld op zijn kop.
                    Vreemd dat wij als consument er bijna niets van te horen kregen via de media

                    Kan alleen maar iedereen aanraden om op te passen.

                    Stuur bericht naar inspecteur De Caluwé (radio2) om dit eens te bespreken op de radio !!!!! ->http://www.radio2.be/inspecteur-deca...-de-inspecteur
                    Dan wordt het besproken in de media.

                    Comment


                    • Re: SEPA domiciliering

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                      Ik ben ook bij ING en heb onlangs ALLE domiciliëringen stopgezet.
                      Bij de meeste leveranciers betaal je meer als je geen domiciliëring hebt ... ga je dat dan wel aanvaarden?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: SEPA domiciliering

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Bij de meeste leveranciers betaal je meer als je geen domiciliëring hebt ... ga je dat dan wel aanvaarden?
                        Ik heb geen enkele leverancier die korting geeft op domi's, ik heb GEEN ENKELE domi meer.

                        Dat je niets hoort over SEPA is normaal, er is geen verontwaardiging over bijhouden van gegevens van wie naar wie mailt, welke websites je bezoekt, naar wie je belt, dat je nummerplaten gescand worden wanneer je (bv. in Brasschaat) door de straten rijd en dat men dit een maand bijhoud.. Blijkbaar aanvaarden we tegenwoordig alles...
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • Re: SEPA domiciliering

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Ik heb geen enkele leverancier die korting geeft op domi's, ik heb GEEN ENKELE domi meer.
                          Straf ... nutsvoorzieningen genieten hier toch een jaarlijkse korting indien betaald via DOM.
                          Sommige leveranciers of andere instellingen verplichten zelfs een DOM, al weet ik niet of ze dat wettelijk mogen eisen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: SEPA domiciliering

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Bij de meeste leveranciers betaal je meer als je geen domiciliëring hebt ... ga je dat dan wel aanvaarden?
                            Tja, mocht iedereen nu eens al beginnen eisen: verplichte domiciliëring ?, sorry, dan geen klant, het zou rap veranderen.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: SEPA domiciliering

                              Die enkele euro's korting die sommige leveranciers geven bij betaling met domiciliëring mogen ze hebben van mij ...
                              Trouwens de enige die bij mijn weten "korting" geeft is Electrabel (10eur/jaar).

                              Comment


                              • Re: SEPA domiciliering

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht

                                Stuur bericht naar inspecteur De Caluwé (radio2) om dit eens te bespreken op de radio !!!!! ->http://www.radio2.be/inspecteur-deca...-de-inspecteur
                                Dan wordt het besproken in de media.
                                De URL's van dit topic en het gelijklopende op spaargids ter beoordeling doorgestuurd. Ben benieuwd.
                                Verleden jaar ook Test Aaankoop, de diensten van Van de Lanotte, de ombudsman enz... gecontacteerd. Buiten Peeters&Pichal sindsdien oorverdovende stilte.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X