Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De grote geldwolf en de kleine garnaal.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De grote geldwolf en de kleine garnaal.

De grote energie geldwolven gaan langzaam op de knieën.
    Volgens mij is de tijd gekomen om ook de telecombloedzuigers aan te pakken.
    Kunnen we hier op BD niet iets opstarten om ze klein te krijgen.
    Miljoenen kleine garnalen moeten toch sterker zijn.
    Heeft iemand een idee?
    Last edited by filip claeys; 22 april 2012, 21:53.

Re: De grote geldwolf en de kleine garnaal.

mm er ligt al zo'n een wet op tafel die zo'n dingen al wat meer vastlegt ivm gsm operatoren
    maar die wet is nog steeds niet goedgekeurd, na al meer dan een jaar op tafel te liggen

we zijn nu al bijna half 2012 en die wet is nog steeds niet goedgekeurd

Comment

Goed gezien van Quick om populair te worden natuurlijk.
      Deze berichten met veel tromgeroffel aankondigen horen velen.
      Dat het er niet echt van komt wordt meestal in de kiem gesmoord.

Comment

De 2 groten passen hun prijzen gewoon aan elkaar aan, en de kleintjes worden gewoon overgenomen als ze een beetje populair worden (zoals Scarlet bv.).
        Kijk gewoon naar de manier waarop Telenet weigert z'n kabel open te stellen voor andere aanbieders. Dan weet je genoeg hoe het eraan toegaat.
        Groeten,

Polleke

Comment

Ja, ik weet het Polleke. Frustrerend toch hé!

Comment

Ik vind eigenlijk niet dat Telenet zijn kabel moet openstellen want dan wordt de kwaliteit alleen maar slechter voor iedereen.

Een ideetje is misschien om fiber tot in de huiskamer te trekken voor iedereen en dit te laten beheren door een centrale maatschappij waarbij operatoren het netwerk kunnen huren. Een beetje zoals bij elektriciteit.

Comment

en wie gaat die 'centrale maatschappij' beheren?
              Weer een pak halfwassen politici en gepistonneerden in de lokale raden van bestuur....

Nee, zolang een belangrijk aantal klanten slechte service en hoge prijzen aanvaardt, beweegt er niks.
              Buiten Telenet en Belgacom/Scarlet is er toch geen deftig alternatief, en inderdaad, die prijzen liggen véél te kort bij elkaar.

Als iemand me een goed alternatief kan geven voor een Telenet Fibershake dat minstens 15€ per maand goedkoper is, laat maar weten. (en kom niet af met een schotel, daar denk ik nog niet aan)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                Ja, ik weet het Polleke. Frustrerend toch hé!
                welkom op BD Filip.
                bent u die beroemde kok..?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  welkom op BD Filip.
                  bent u die beroemde kok..?
                  grt,bouk.
                  Filip is al zeer lang bij BD, bouk (als ik het goed voor heb, sinds 2002). Alleen... hij/zij is één van die personen met een onbereikbaar profiel. Bug in de software die we maar niet kunnen oplossen.
                  Je hebt 'm trouwens al welkom geheten. Kijk 'ns hier:
                  Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.
                  Last edited by LesC; 23 april 2012, 12:15.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4) - iPhone XR (iOS 18.4) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4)

Comment

Re: De grote energiegeldwolf en de kleine garnaal.

Heeft iemand een idee?
                    Je ogen opentrekken.

Om te beginnen eens rondkijken, er zijn al alternatieven (ik neem een GSM "abonnement" van 20 euro per maand en dan bel ik die op aan 25 cent/minuut. 2000 SMS-jes zijn ook inbegrepen en 2000MB data. Via dat data volume kan ik zéér goedkoop de hele wereld rondbellen. Ik bel naar een Belgische GSM voor zo'n 5 cent per minuut,naar een USA GSM of vatse lijn voor 0.8 cent/min). En geen contract.

Enkel GSM en nogal veel bellen naar vaste lijn: Simyo (5 cent/min).
                    Last edited by nete; 23 april 2012, 15:31.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

De situatie bij de energie- en telecombedrijven is verschillend.
                      Het zwaarst wegende verschil is: Belgacom.
                      Dit is een melkkoe van de regering en die zal dit oligopolie blijven verdedigen tot het kiesvee zich rekenschap geeft dat hun verkozenen op een ontoelaatbare manier met hun handen in de portefeuille van de cliënt zitten.
                      Tot grote vreugde van de aandeelhouders van Telenet dat daardoor hier ook geld met hopen kan blijven scheppen dat daarna verdwijnt in de zakken van het Amerikaanse "Liberty" fonds.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                        Het zwaarst wegende verschil is: Belgacom.
                        Nochtans is het data tarief waarover ik schrijf een Proximus tarief, maar je gaat het niet vinden op de Proximus site.

Comment

De grote energie geldwolven gaan langzaam op de knieën.
                          Volgens mij is de tijd gekomen om ook de telecombloedzuigers aan te pakken.
                          Kunnen we hier op BD niet iets opstarten om ze klein te krijgen.
                          Miljoenen kleine garnalen moeten toch sterker zijn.
                          Heeft iemand een idee?
                          Zolang er politici zetelen in de raden van bestuur van deze bedrijven, zal dit een utopie blijven vrees ik.
                          Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                            Zolang er politici zetelen in de raden van bestuur van deze bedrijven, zal dit een utopie blijven vrees ik.
                            En bedrijven zonder raad van bestuur met politici worden voor de consument beter geleid?
                            Zulk antwoord past beter in dit forum onderdeel.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Er zijn ook alternatieven voor bv. uw spaarboekje, maar toch blijft bijna iedereen bij één van de goktenten, pardon grootbanken.

Zelfde beeld voor dure zichtrekeningen t.o.v. gratische.

Hoeveel % verbruikers zijn er trouwens overgestapt van energieleverancier ? 10 %, 15% ?

Comment

Working...
                              X