Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De grote geldwolf en de kleine garnaal.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De grote geldwolf en de kleine garnaal.

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Enero,

En waarom verander je dan niet van leverancier. Kost niks, en er zijn bedrijven die véél klantvriendelijker zijn.
    Sta op het punt het te doen, maar geduldig hoe ik ben, wil ik Electrabel nog een kans geven en zien wat het geeft met hun zogezegd nieuw tarief. Maar ze staan er heel kort bij.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Na een controle van mijn afrekening van vorig jaar constateer ik dat het prijsverschil met de goedkopere evergieleveranciers ongeveer 100€ is op jaarbasis. Sedert enkele dagen probeer ik contact te leggen met Elektrabel om hen te vragen mij exacte cijfers te laten kennen voor de toekomst ivm mijn electriciteitsverbruik nav de korting die zij met grote toeters aankondigt. Aan de tel. krijg ik steeds te horen dat ze niet kunnen garanderen wanneer dit zal gebeuren. Zelfs op hun website via e-mail, zijn ze niet te bereiken. Hoelang kan zo'n klantonvriendelijkheid nog blijven duren? Blijkbaar kunnen ze het werk van de leegloop momenteel niet meer aan...
      De arrogantie van Electrabel blijft dus maar doorgaan.
      Ze bellen via een ingehuurd bureau wel iedereen op die overgestapt is, met de vraag waarom ze weggegaan zijn. Ze maken dus supplementaire kosten om te achterhalen wat iedereen (ook zij) al lang weten.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Sta op het punt het te doen, maar geduldig hoe ik ben, wil ik Electrabel nog een kans geven en zien wat het geeft met hun zogezegd nieuw tarief. Maar ze staan er heel kort bij.
        Het is makkelijker te veranderen dan al die info op te vragen.

Ga maar eens bij de VREG kijken, dan heb je een idee.
        Mijn hints: Lampiris, Eneco of Ecopower.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Het is makkelijker te veranderen dan al die info op te vragen.

Ga maar eens bij de VREG kijken, dan heb je een idee.
          Mijn hints: Lampiris, Eneco of Ecopower.
          Elegant, de Mobile Vikings van de energiemarkt niet vergeten ?

Comment

De goedkoopste in Oost-Vlaanderen waar wij wonen (privé) zijn voor ons Luminus en Eneco.
            Verschil van 170€ tov Electrabel op jaarbasis aan de huidige energieprijs (april).
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Waarop wacht je nog?
              Het enige wat verandert is de hoofding op de factuur.

Comment

Er komt blijkbaar schot in de zaak door Johan.
                Dat zal wel niet door ons hier komen zeker?
                Last edited by filip claeys; 29 april 2012, 20:14.

Comment

Jullie vinden dat Telenet duur is ?

Ik betaal in Spanje voor internet : 15€ voor de vaste lijn + 54€/maand voor een 5Mbit internet aansluiting. Voor die 15€ mag ik onbeperkt in Spanje bellen naar vaste lijnen, maar dat doe ik bijna nooit. In de praktijk hou je slechts 3 van die 5Mbit over. Nogal krap om te Skypen.
                  Dat betekent 69€ per maand in Spanje bij Movistar.
                  Bij Telenet betaal ik 45€/maand voor internet dat 10 keer sneller is.
                  In Engeland betaal je voor een internetaansluiting (met onbeperkte download/upload) aan fibernetsnelheid 12€/maand.

Comment

De geldwolven !
                    Even nachecken hoeveel de "netwerk exploitant" uitmaakt binnen uw energiefactuur.
                    40- 50% ??
                    Deze morgen in de media vernomen dat Eandis vorig jaar 135 milj. euros aan groencertificaten heeft uitbetaald. Dat het daarenboven, en dit is minder fraai, 140 milj. euros aan dividenden heeft uitbetaald, aan ... ? Je raadt het al.., aan de gemeenten en aan Electrabel zelf die voor 20% aandeelhouder is van Eandis.
                    Waar hebben wij dat nog eens gehoord ? Arca misschien ?
                    Is het daarom geen tijd om daar ook eens iets aan te doen..?
                    Misschien een hint om mee te nemen naar de komende gemeenteraadsverkiezingen voor diegenen die nog de ilusie koesteren dat de burger daar (gemeentebeleid) nog zeggenschap heeft.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dat het daarenboven, en dit is minder fraai, 140 milj. euros aan dividenden heeft uitbetaald, aan ... ? Je raadt het al.., aan de gemeenten en aan Electrabel zelf die voor 20% aandeelhouder is van Eandis.
                      Zonder die dividenden zal uw gemeentebelasting een stuk verhogen, zo simpel is dat.

En ja, een aandeelhouder krijgt een vergoeding naar rato van zijn inbreng, zo simpel is ook dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Zonder die dividenden zal uw gemeentebelasting een stuk verhogen, zo simpel is dat.

En ja, een aandeelhouder krijgt een vergoeding naar rato van zijn inbreng, zo simpel is ook dat.
                        Inderdaad, het geld moet ergens van komen.
                        En ik heb helemaal niks tegen het uitbetalen van dividenden voor de inbreng van aandeelhouders, ik geniet er trouwens zelf van, maar wat ik minder fraai vind is dat 'de Johan' binnenkort een dienst op de gemeentes gaat laten openen om aan zijn inwoners de energieleverancier aan te wijzen die voor hen het voordeligst is en het zou moeten lukken dat dat dan Electrabel zal zijn.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Tja, als Electrabel hogere prijzen aanrekent dan de rest, dan zal het wel iets anders worden hé.

Als een 'handelaar' in elektriciteit lagere tarieven kan aanrekenen dan de producent, dan probeert de producent te veel geld te verdienen. So simpel is het!
                          Electrabel heeft jaren geteerd op de laksheid van de meerderheid van de bevolking. Nu zijn ze net een stapje te ver gegaan, en ze betalen de rekening dubbel. Ik heb daar geen compassie mee...

Trouwens, waarom moeten hun prijzen in België hoger zijn dan in Frankrijk?

Comment

Working...
                          X