Gezien er hier toch een aantal lijken te zitten met een behoorlijke automechanische background. Mijn zoon kwam vandaag met zijn Audi A3 TDi, lichtje brandde voor : vervuilde EGR-klep. Uitgelezen met computer en idd, het is van dat na 180.000 km.
Aanzuigleiding smerig, roet in de klep.
Heeft er hier iemand ervaring met additieven die dat kanaal en die klep waar vroeg of laat iedereen miserie mee heeft (wie heeft dat in feite ontworpen) te reinigen.
Ik heb geen zin om zowat 20% van de motor en de turbo te ontmantelen om dat spul te kuisen, en bovendien zie ik al niet meer goed waar de vijzen en bouten zitten.
Het gaat hem hier wel over een model met pompverstuivers. En van daaruit heb ik toch een beetje schrik van additieven in de brandstof.
In mijn Merc OM617 goot ik (bij wijze van spreken ) alles wat brandde en zich een beetje olieachtig gedroeg, die slikte alles, maar nu.......
PaulM
Aanzuigleiding smerig, roet in de klep.
Heeft er hier iemand ervaring met additieven die dat kanaal en die klep waar vroeg of laat iedereen miserie mee heeft (wie heeft dat in feite ontworpen) te reinigen.
Ik heb geen zin om zowat 20% van de motor en de turbo te ontmantelen om dat spul te kuisen, en bovendien zie ik al niet meer goed waar de vijzen en bouten zitten.
Het gaat hem hier wel over een model met pompverstuivers. En van daaruit heb ik toch een beetje schrik van additieven in de brandstof.
In mijn Merc OM617 goot ik (bij wijze van spreken ) alles wat brandde en zich een beetje olieachtig gedroeg, die slikte alles, maar nu.......
PaulM
Comment