Re: Additieven
Ik had het over die milieu-vriendelijke maatregelen. Niet over een airco, het comfort van de huidige wagens of kwaliteit van een verflaag. Dat antiroest, ligt trouwens meer aan de gegalvaniseerde plaat die nu gebruikt wordt, dan aan de betere kwaliteit van lak (die door de huidige waterbasis ook niet altijd super is : ook een milieuoverweging (of wat dacht je)).
Ook bij wagens die 30 jaar geleden nieuw waren, zaten er die vlotjes boven de 500.000 km. geraakten...
Denk niet die taxi-rijders met een mercedes e-klasse stopten aan 100.000 .
Die katalysatoren en roetfilter zorgt ook voor meer tegendruk in de uitlaat : neem die weg, en je hebt meer vermogen en een nog lager verbruik. Alleen heb je dan uiteraard meer schadelijke uitlaatgassen... En de nieuwe diesels mogen binnenkort nog een katalysator (NOx) meer verwachten...
En die EGR-klep lijkt me toch ook niet zo subliem voor de betrouwbaarheid...
Dat nieuwe wagens inderdaad stukken comfortabeler en veiliger zijn, staat buiten kijf. Maar die oplossingen op milieuvlak zorgen toch regelmatig voor gefronste wenkbrauwen bij mij...
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
Bekijk bericht
Ook bij wagens die 30 jaar geleden nieuw waren, zaten er die vlotjes boven de 500.000 km. geraakten...
Denk niet die taxi-rijders met een mercedes e-klasse stopten aan 100.000 .
Die katalysatoren en roetfilter zorgt ook voor meer tegendruk in de uitlaat : neem die weg, en je hebt meer vermogen en een nog lager verbruik. Alleen heb je dan uiteraard meer schadelijke uitlaatgassen... En de nieuwe diesels mogen binnenkort nog een katalysator (NOx) meer verwachten...
En die EGR-klep lijkt me toch ook niet zo subliem voor de betrouwbaarheid...
Dat nieuwe wagens inderdaad stukken comfortabeler en veiliger zijn, staat buiten kijf. Maar die oplossingen op milieuvlak zorgen toch regelmatig voor gefronste wenkbrauwen bij mij...
Comment