Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Additieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Additieven

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Mijn Mercedes is dikke vier jaar oud, heeft 90.000 Km en heeft totnutoe exact 938 € gekost aan onderhoud, en dat met één groot uitgebreid onderhoud à 75.000 Km waarin zat, motorolie, nieuwe olie versnellingsbak en differentieel, nieuwe remolie, oliefilters, brandsoffilter, pollenfilter en luchtfilter, exclusief vier nieuwe banden verleden jaar, anders nog nooit één euro kosten aan gehad, en nog steeds dezelfde remblokken, die op zicht nog steeds méér dan 5mm rembeslag hebben.

    Hier op 90.000 Km volgens de computer van de auto een gemiddeld verbruik van 6,2 L/100 Km, wat in realiteit 6.6 L/Km is, en dat voor een 2.147cc.
    We wijken af, we hebben het EGR additief toegepast en vandaag brandde het lichtje weer. Ziet er dus niet goed uit.
    Maar om in te pikken op de trend van het lopende topic, ik doe alles zelf en krijg garagekorting op mijn stukken. Als ik op een nieuwe Mercedes 1000€ onderhoud had op 100.000 km, banden enzo niet inbegrepen dan stak ik het ding gegarandeerd ritueel in brand.
    Ik heb mijn Merc 200E op pakweg 14 jaar en 119.000 km particulier gekocht voor op de kop 2500 €. Naast 2x een nieuwe oliefilter, 10x nieuwe motorolie, 1x nieuwe luchtfilter, 1x nieuwe remplaatjes, een nieuwe aandrijfriem, een nieuw contactslot en een nieuwe rheostaat voor de koeling voor zover ik weet niks nieuws aangebracht. Aan de versnellingsbak en de differentieelolie heb ik zelfs nog niet gedacht. De vorige eigenaar was wel zo vriendelijk om een compleet nieuwe uitlaat en banden te plaatsen bij aankoop.
    Oja, ik vergeet een andere diodeplaat op de alternator en 4 bougies en 1 accu, koppelingsolie en gever+ nemer.

    Hij is nu 21 jaar oud en ik ben er verleden jaar mee in het binnenland van IJsland geweest,nogal slopend voor de ophanging en de bodemplaat. Ik was op de meeste plaatsen ook de enige personenwagen tussen allerhande gewone en oversized jeeps met 44" wielen,. Ik heb nadien een groene kaart gekregen op de keuring. Opmerking : licht olie/koelvloeistofverlies.
    Voor zijn 200.000 km ga ik hem een nieuwe oliefilter cadeau doen, en misschien nieuwe cardanolie en versnellingsbakolie en misschien ook een nieuwe luchtfilter en benzinefilter. Ook de FM van de radio is kapot en de automatische vergrendeling hapert (soms).
    Koppeling, radiator, remschijven, klauwen, schokdempers, veren, benzinepomp, ABS, rempompen, stuurbekrachtiging, allemaal origineel.

    Maandag was ik met onze Golf 2 1300 op de keuring, ook, al 23 jaar oud. Groene kaart : kleine opmerking voor lichte corrosie links vooraan en licht olielek.
    Gekocht in 2004 voor 750 €, onderhoud : olie, banden, remolie, remplaatjes voor en achter, koppeling, remkabel, twee cardanhoezen, lek in de radiator gerepareerd met silver seal jaar of drie geleden, uitlaat en verder kan ik niks bedenken buiten bougies, kabels en een delco.

    Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat iemand ook maar wil beginnen klagen of stoefen over een auto van 4 jaar oud en zich daardoor bedrogen of bekocht voelt.
    Maar ik heb wel al vuile handen gehad, dat wel.

    Ik ga nu langs alle kanten aangevallen worden, daarvan ben ik zeker, maar, beste mensen, het ging over de werkbaarheid van additieven op de roetvervuiling van een EGR klep van een Audi A3 tDi. Ik ga nog een keer proberen en dan haal ik hem eruit.
    Ik denk dat ik hier dan wel geen raad meer zal moet vragen.
    Maar niet gevraagd is niet gescoord

    PaulM

    Comment


    • #32
      Re: Additieven

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Ik ga nog een keer proberen en dan haal ik hem eruit.
      Ik denk dat ik hier dan wel geen raad meer zal moet vragen.
      Maar niet gevraagd is niet gescoord

      PaulM
      Sorry Paul, we zijn inderdaad wat afgeweken, over wat ging het ook alweer.

      Bij sommige modellen A3 kan je de EGR blijkbaar zonder problemen afkoppelen, maar het zou kunnen dat er andere software parameters moeten worden ingegeven, even google gebruiken. KLIK

      Na 180.000 Km vrees ik ervoor dat je dat met een spuitbus of additief niet zal oplossen, maar dat er een staalborsteltje aan te pas zal moeten komen.

      Groetjes, Geert.
      Last edited by Guest42; 18 april 2012, 17:57.

      Comment


      • #33
        Re: Additieven

        Eigenlijk is het juist goed dat je het wel komt vragen : nu weten we tenminste dat die additieven niet bijster doen wat ze beloven.

        En ik zie ook niet in waarom we je zouden moeten aanvallen. Iedereen mag zelf bepalen of hij nieuwe of okkasiewagens koopt, of hij ze in een garage laat onderhouden en herstellen of het zelf doet. Ik hou me er niet mee bezig met dat onderhoud, maar dat merk je uiteraard wel aan je portemonnee...
        NIeuwe wagens zouden het de eerste jaren inderdaad vlekkeloos moet uithouden, zonder kosten, maar in heel wat gevallen lukt dat toch niet. Ik ken er ene met een citroën C5 touring (nieuw) die al meer in de garage gestaan heeft, dan hij er mee gereden heeft (en die garage is niet die bij hem thuis...).
        Ik ben in elk geval tevreden met mijn huidig Golfje : ik kan maar hopen dat het zo blijft.

        En nog altijd veel succes met je EGR-klep...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #34
          Re: Additieven

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Eigenlijk is het juist goed dat je het wel komt vragen : nu weten we tenminste dat die additieven niet bijster doen wat ze beloven.

          En ik zie ook niet in waarom we je zouden moeten aanvallen. Iedereen mag zelf bepalen of hij nieuwe of okkasiewagens koopt, of hij ze in een garage laat onderhouden en herstellen of het zelf doet. Ik hou me er niet mee bezig met dat onderhoud, maar dat merk je uiteraard wel aan je portemonnee...
          NIeuwe wagens zouden het de eerste jaren inderdaad vlekkeloos moet uithouden, zonder kosten, maar in heel wat gevallen lukt dat toch niet. Ik ken er ene met een citroën C5 touring (nieuw) die al meer in de garage gestaan heeft, dan hij er mee gereden heeft (en die garage is niet die bij hem thuis...).
          Ik ben in elk geval tevreden met mijn huidig Golfje : ik kan maar hopen dat het zo blijft.

          En nog altijd veel succes met je EGR-klep...
          Haha, gelukkig is het niet mijn klep.
          Ik heb zoonlief nog eens aangeraden om de reiniging te herhalen, kwestie van Wynn's niet meteen door het slijk te halen. Ik heb de nodige electronica om de boel uit te lezen. Daar gaan ze niet moeten over zagen.
          Maar eerlijk is eerlijk, als het dan nog niet lukt gaan jullie het ook horen, wees maar zeker. En niet alleen hier maar ook bij Wynn's en bij testaankoop.
          En surtout van dat laatste zijn ze bang.
          Wordt vervolgd, we kunnen er maar van leren nietwaar ?
          Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm, spannend.

          PaulM

          Comment

          Working...
          X