Re: Additieven
We wijken af, we hebben het EGR additief toegepast en vandaag brandde het lichtje weer. Ziet er dus niet goed uit.
Maar om in te pikken op de trend van het lopende topic, ik doe alles zelf en krijg garagekorting op mijn stukken. Als ik op een nieuwe Mercedes 1000€ onderhoud had op 100.000 km, banden enzo niet inbegrepen dan stak ik het ding gegarandeerd ritueel in brand.
Ik heb mijn Merc 200E op pakweg 14 jaar en 119.000 km particulier gekocht voor op de kop 2500 €. Naast 2x een nieuwe oliefilter, 10x nieuwe motorolie, 1x nieuwe luchtfilter, 1x nieuwe remplaatjes, een nieuwe aandrijfriem, een nieuw contactslot en een nieuwe rheostaat voor de koeling voor zover ik weet niks nieuws aangebracht. Aan de versnellingsbak en de differentieelolie heb ik zelfs nog niet gedacht. De vorige eigenaar was wel zo vriendelijk om een compleet nieuwe uitlaat en banden te plaatsen bij aankoop.
Oja, ik vergeet een andere diodeplaat op de alternator en 4 bougies en 1 accu, koppelingsolie en gever+ nemer.
Hij is nu 21 jaar oud en ik ben er verleden jaar mee in het binnenland van IJsland geweest,nogal slopend voor de ophanging en de bodemplaat. Ik was op de meeste plaatsen ook de enige personenwagen tussen allerhande gewone en oversized jeeps met 44" wielen,. Ik heb nadien een groene kaart gekregen op de keuring. Opmerking : licht olie/koelvloeistofverlies.
Voor zijn 200.000 km ga ik hem een nieuwe oliefilter cadeau doen, en misschien nieuwe cardanolie en versnellingsbakolie en misschien ook een nieuwe luchtfilter en benzinefilter. Ook de FM van de radio is kapot en de automatische vergrendeling hapert (soms).
Koppeling, radiator, remschijven, klauwen, schokdempers, veren, benzinepomp, ABS, rempompen, stuurbekrachtiging, allemaal origineel.
Maandag was ik met onze Golf 2 1300 op de keuring, ook, al 23 jaar oud. Groene kaart : kleine opmerking voor lichte corrosie links vooraan en licht olielek.
Gekocht in 2004 voor 750 €, onderhoud : olie, banden, remolie, remplaatjes voor en achter, koppeling, remkabel, twee cardanhoezen, lek in de radiator gerepareerd met silver seal jaar of drie geleden, uitlaat en verder kan ik niks bedenken buiten bougies, kabels en een delco.
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat iemand ook maar wil beginnen klagen of stoefen over een auto van 4 jaar oud en zich daardoor bedrogen of bekocht voelt.
Maar ik heb wel al vuile handen gehad, dat wel.
Ik ga nu langs alle kanten aangevallen worden, daarvan ben ik zeker, maar, beste mensen, het ging over de werkbaarheid van additieven op de roetvervuiling van een EGR klep van een Audi A3 tDi. Ik ga nog een keer proberen en dan haal ik hem eruit.
Ik denk dat ik hier dan wel geen raad meer zal moet vragen.
Maar niet gevraagd is niet gescoord
PaulM
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
Bekijk bericht
Maar om in te pikken op de trend van het lopende topic, ik doe alles zelf en krijg garagekorting op mijn stukken. Als ik op een nieuwe Mercedes 1000€ onderhoud had op 100.000 km, banden enzo niet inbegrepen dan stak ik het ding gegarandeerd ritueel in brand.
Ik heb mijn Merc 200E op pakweg 14 jaar en 119.000 km particulier gekocht voor op de kop 2500 €. Naast 2x een nieuwe oliefilter, 10x nieuwe motorolie, 1x nieuwe luchtfilter, 1x nieuwe remplaatjes, een nieuwe aandrijfriem, een nieuw contactslot en een nieuwe rheostaat voor de koeling voor zover ik weet niks nieuws aangebracht. Aan de versnellingsbak en de differentieelolie heb ik zelfs nog niet gedacht. De vorige eigenaar was wel zo vriendelijk om een compleet nieuwe uitlaat en banden te plaatsen bij aankoop.
Oja, ik vergeet een andere diodeplaat op de alternator en 4 bougies en 1 accu, koppelingsolie en gever+ nemer.
Hij is nu 21 jaar oud en ik ben er verleden jaar mee in het binnenland van IJsland geweest,nogal slopend voor de ophanging en de bodemplaat. Ik was op de meeste plaatsen ook de enige personenwagen tussen allerhande gewone en oversized jeeps met 44" wielen,. Ik heb nadien een groene kaart gekregen op de keuring. Opmerking : licht olie/koelvloeistofverlies.
Voor zijn 200.000 km ga ik hem een nieuwe oliefilter cadeau doen, en misschien nieuwe cardanolie en versnellingsbakolie en misschien ook een nieuwe luchtfilter en benzinefilter. Ook de FM van de radio is kapot en de automatische vergrendeling hapert (soms).
Koppeling, radiator, remschijven, klauwen, schokdempers, veren, benzinepomp, ABS, rempompen, stuurbekrachtiging, allemaal origineel.
Maandag was ik met onze Golf 2 1300 op de keuring, ook, al 23 jaar oud. Groene kaart : kleine opmerking voor lichte corrosie links vooraan en licht olielek.
Gekocht in 2004 voor 750 €, onderhoud : olie, banden, remolie, remplaatjes voor en achter, koppeling, remkabel, twee cardanhoezen, lek in de radiator gerepareerd met silver seal jaar of drie geleden, uitlaat en verder kan ik niks bedenken buiten bougies, kabels en een delco.
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat iemand ook maar wil beginnen klagen of stoefen over een auto van 4 jaar oud en zich daardoor bedrogen of bekocht voelt.
Maar ik heb wel al vuile handen gehad, dat wel.
Ik ga nu langs alle kanten aangevallen worden, daarvan ben ik zeker, maar, beste mensen, het ging over de werkbaarheid van additieven op de roetvervuiling van een EGR klep van een Audi A3 tDi. Ik ga nog een keer proberen en dan haal ik hem eruit.
Ik denk dat ik hier dan wel geen raad meer zal moet vragen.
Maar niet gevraagd is niet gescoord
PaulM
Comment