Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Citroen C5 1,6VTI of 1,6HDI

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Citroen C5 1,6VTI of 1,6HDI

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Zeker dat er niet geknoeid was met de teller?
    En wie gaat zijn teller nu verder draaien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      En wie gaat zijn teller nu verder draaien?
      Grapje dus niet gelukt!?
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Een vriend van mij reed 140 op de snelweg. Zijn electronica geeft de geest, alles valt uit, ook zijn servo remmen en servo stuur. Alleen zijn alarm knipperlichten werkten nog. Met veel moeite en veel geluk zonder kleerscheuren naar de pechstrook.
        Een andere vriend van mij rijd in de stromende regen op de autoweg als plotseling, zomaar voor de fun, alle vier zijn elektrische vensters naar omlaag gaan. Gingen niet meer terug naar boven. Pas na parkeren op de pechtstrook en in een drijfnat interieur de motor afgezet te hebben en weer opnieuw gestart gingen ze weer dicht. 10 kilometer verder weer van hetzelfde en 10 km verder weer. De garage in, een pak geld achtergelaten en probleem opgelost.
        Dan hoor ik op een feestje iemand vertellen over zijn alarm dat midden in de nacht zonder enige reden afgaat. Hij zijn bed uit, auto open, alarm afzetten, auto afsluiten en opgelost tot een half uur later weer van hetzelfde en zo een keer of vijf op één nacht.
        Volgende nacht voor de zekerheid auto in de garage geparkeerd en die van zijn vrouw buiten (tegen alle regels in natuurlijk). Wat denk je ? de hele nacht weer van hetzelfde.
        De buurt was "not amused".

De mannen reden alle 3 hetzelfe type auto. Een Citroën ? Ben je gek, die zouden zich doodschamen. Nee hoor maar, jawel, de one and only, de onverwoestbare, de wagen die na jaren zijn waarde nog behoud, de trots van Duitslands industrie, de "king of the road", .......een MERCEDES E KLASSE.
        Alle drie de auto's waren nog geen jaar oud.

groeten, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
          De mannen reden alle 3 hetzelfe type auto. Een Citroën ? Ben je gek, die zouden zich doodschamen. Nee hoor maar, jawel, de one and only, de onverwoestbare, de wagen die na jaren zijn waarde nog behoud, de trots van Duitslands industrie, de "king of the road", .......een MERCEDES E KLASSE.

groeten, Bert
          Dat is wel deze.
          Last edited by Hasseltenaar; 4 april 2012, 15:14.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Een andere vriend van mij rijd in de stromende regen op de autoweg als plotseling, zomaar voor de fun, alle vier zijn elektrische vensters naar omlaag gaan. Gingen niet meer terug naar boven. Pas na parkeren op de pechtstrook en in een drijfnat interieur de motor afgezet te hebben en weer opnieuw gestart gingen ze weer dicht. 10 kilometer verder weer van hetzelfde en 10 km verder weer. De garage in, een pak geld achtergelaten en probleem opgelost.
            Dit heb ik met mijn C5 ook gehad... alleen bij mij gingen ze helemaal niet meer naar boven. En als je dan je wagen op een parkeerplaats moet achterlaten voelt dat niet al te best en ben je heel blij dat je na een halfuur de wagen nog 'compleet' aantreft.
            Jean Pierre.

Comment

Jawel, de one and only, de onverwoestbare, de wagen die na jaren zijn waarde nog behoud, de trots van Duitslands industrie, de "king of the road", .......een MERCEDES E KLASSE.
              groeten, Bert
              Hier nog geen problemen met Mercedes, zo wit/zwart moet je het nu ook niet zien hé.
              Twee jaar geleden ben ik in Portugal meegereden met een Mercedes taxi met méér dan 800.000 Km op de teller, en volgens de chauffeur zonder problemen en zonder revisie motor, alleen was het interieur niet meer om aan te zien.

Er zijn inderdaad problemen geweest met de E klasse, maar wie je vertelt dat hij daarvoor een pak geld achtergelaten heeft in de garage, geloof dat maar niet, ik weet zelfs een geval waar de problemen zo groot waren, dat hij een gans nieuwe wagen heeft gekregen van Mercedes, inclusief alle kosten van inschrijving enz. en geloof je dat niet, bel dan naar garage kindt (Mercedes) te Roeselare, die man kan dat bevestigen, bij hoeveel merken zal dat kunnen denk je, de garantie bij Mercedes is er een van de beste ter wereld, dat zullen Mercedes klanten beamen, zo is er drie jaar geleden een terugroepactie geweest van oudere C klasses meteen bepaald serienummer, (iets in verband met de uitlaat), daar zijn er klanten geweest met wagens van acht jaar oud, die gratis een nieuw deel van de uitlaat hebben gekregen, als dat geen service is.

Wat ik met de huidige evolutie naar lichtere motoren wel zelf heb ondervonden, is dat een Mercedes tegenwoordig een van de minste zijn waarde behoud, normaal koop ik om de vier jaar een nieuwe wagen, toen ik een paar maanden geleden eens ging polsen naar de condities als ik een nieuwe zou kopen, mijn huidige is dus vier jaar oud, (Mercedes c220 CDI model W204 nieuw model dus) de wagen heeft 90.000 Km op de teller, en heeft btw in 36.000€ gekost, ik kon er nog amper 14.000 € voor krijgen er is gewoon een overaanbod luidde de uitleg. Middenklasse tweedehandsauto's met een cilinderinhoud boven de 2.000 cc en veel din pk verkopen tegenwoordig voor geen meter.

Comment

Kan ik inkomen.
                Maar ik heb met de beste wil van de wereld geen weet van een terugroepactie bij de Mercedes W123 OM617, ik heb daarvan zelf een 300 D gehad met 450.000 probleemloze km (zelfs geen nieuwe injectoren, slechts één gloeikaars (5 minuten werk)) en ben er zeker van dat hij, voor zover op geen bermbom te hebben gereden nog altijd probleemloos draait.
                Ik heb hier een goeie vriend met veel meer geld dan ik maar hij betaalde aan het onderhoud van zijn Mercedes 350D turbo 4-matic(of zoiets) op 4 jaar zowat het 10 voudige van mijn kar op 20 jarige leeftijd.
                Enig idee wat zo'n spiegel kost ?

Voor mezelf vind ik het onbegrijpelijk dat mensen niets leren uit statistieken.
                Een andere goede vriend die regelmatig in de media komt heeft zijn Mercedes 270 na 5 jaar uit pure miserie voor een spotprijs overgelaten. Zijn vorige waren Honda's en nu rijdt hij met Volvo.

Mercedes heeft zijn mythe van betrouwbaarheid op korte tijd geruïneerd, jammer maar helaas voor hen. Mijn deurvergrendeling doet soms wat raar en mijn autoradio is kapot maar ik ben nog nooit in de steek gelaten door een Mercedes "oud type" en dan spreken we over 26 jaar en zowat 650.000 km waarvan heel wat in abominabele omstandigheden. Zegge en schrijve : Lappland en IJsland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Kan ik inkomen.
                  Maar ik heb met de beste wil van de wereld geen weet van een terugroepactie bij de Mercedes W123 OM617
                  Het hele fijne weet ik er niet van, maar het ging niet alleen om de W123, maar om bepaalde serie's waar in de uitlaat een stuk buis zat die ze moesten controleren met een magneet, indien deze sterk magnetich waren (zoals ijzer) werden deze gratis vervangen, ja zelfs na 8 jaar zonder problemen, op datzelfde moment is ook de Mercedes B van mijn vrouw teruggeroepen om een nieuwe pinkerbediening en een rubberbandje tussen het handvat van de vijfde deur te plaatsen, vandaar dat weet heb van dat geval van die uitlaten, (is mij daar verteld door de technieker).

Comment

Ik denk een kwestie van wat geluk te hebben en hem goed te onderhouden.
                    Mijn persoonlijke raad is dat je met de mechaniekers gaat spreken en niet met de verkoper. Zij weten echt wat er aan kan komen, wat de beste motors zijn en wat er vaak stuk gaat.

Tegenwoordig vrees ik met downsizing dat er niet zoveel zorgeloze kilometers gehaald kunnen worden. Als je de verhalen leest van de turbo's etc (HPF, TSI) etc krijg je een andere mening over minder verbruik dito geld uitgegeven aan herstellingen.

Zo een Honda heb ik gehad http://www.autoweek.nl/autoreview/11...civic-14i-city en verdorie dat motortje draaide zoals een naaimachientje.

Comment

Vorige week een proefrit aangevraagd aan garage verdonck te laarne (dit via internet). Begin deze week een offerte aangevraagd via internet.
                      Nog steeds geen reactie!

Denk dat ik eens een mailtje zal sturen naar Garage Ramon te destelbergen.
                      Hopelijk is deze wat vlugger.
                      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                        Vorige week een proefrit aangevraagd aan garage verdonck te laarne (dit via internet). Begin deze week een offerte aangevraagd via internet.
                        Nog steeds geen reactie!

Denk dat ik eens een mailtje zal sturen naar Garage Ramon te destelbergen.
                        Hopelijk is deze wat vlugger.
                        Ik heb ondervonden dat Citroën zelf niet eens op een mail reageert
                        Maar Raman is zowat de beste garage uit die streek, ben er toch zo'n 6 jaar klant geweest en altijd tevreden van de service.
                        Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                          Ik heb ondervonden dat Citroën zelf niet eens op een mail reageert
                          Maar Raman is zowat de beste garage uit die streek, ben er toch zo'n 6 jaar klant geweest en altijd tevreden van de service.
                          Bedankt voor de reactie
                          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20

Comment

Elk merk heeft zijn problemen en horrorstories.
                            Het gaat er om hoe er op gereageerd wordt.

Toen ik met Citroen reed, werd door de hoofdzetel gewoon ieder probleem weggelachen, de garage mocht niks doen in garantie... En de Leasing maatschappij wou niet betalen.

Als je dan zelf moet bewijzen dat er een injector lekt, en Citroen heeft daar 6 weken voor nodig om dat ook te snappen en goedgekeurd te krijgen, dan ben je wel alle vertrouwen kwijt.
                            En ik had inderdaad één goede garagist gevonden, maar als die geen bewegingsruimte en credibiliteit krijgt ...tja...

Comment

Vandaag telefoon gekregen van citroën
                              Ivm testrit en offerte.

Amai ze worden wakker

Comment

Ge kunt nog terug!

Comment

Working...
                                X