Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
    Ik heb mijn broer verloren bij een auto ongeval hij was net 20 wij wisten ook van niets en moesten hem ook gaan herkennen dus ik weet heel goed hoe dit voelt .
    Heb zelf een nichtje en een neef verloren op jonge leeftijd.
    Twee identieke ongelukken.
    En wees er maar zeker van dat ik de oorzaken ken.
    Ik heb er veel van geleerd maudy en zeker als het gaat over oordelen of veroordelen.
    En ik heb er ook van opgestoken hoe iemand of sommigen dik in fout kunnen zijn.
    Zelfs vandaag de dag heeft de familie dit niet (kunnen) los gelaten.
    Het ligt nog altijd zeer gevoelig.

Omstreeks 16:14 uur kreeg ik een bericht van een intussen goede kennis.
    Zijn vriend kreeg bezoek van de politie met de droge mededeling dat zijn echtgenote
    en twee kinderen waren omgekomen bij een ongeluk met een vrachtwagen.
    Ik hoop dat die mens krijgt wat die nu nodig heeft.

Het houdt niet op he.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Ze hebben naar me geluisterd
      De tunnel blijkt perfect in orde, voldoet aan alle normen.
      Is een van de veiligste tunnels in Europa.
      Ik vind het verschrikkelijk, ik ben er niet goed van en ik wens de betrokkenen veel sterkte.

Maar als een tunnel waar om de 600m een uitwijkstrook is waar je op het einde ervan, als je niet tijdig kan stoppen, frontaal op een muur botst, als die tunnel als superveilig omschreven wordt, daar heb ik toch mijn bedenkingen over.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik vind het verschrikkelijk, ik ben er niet goed van en ik wens de betrokkenen veel sterkte.

Maar als een tunnel waar om de 600m een uitwijkstrook is waar je op het einde ervan, als je niet tijdig kan stoppen, frontaal op een muur botst, als die tunnel als superveilig omschreven wordt, daar heb ik toch mijn bedenkingen over.
        Klik
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Goed opgemerkt.
          Dat heeft nu "gewerkt" als een soort stormram.
          Maar ja, wat zijn de alternatieven.
          Obstakels in tunnels imho kan nooit niet goed zijn.
          Men zou die uitwijkplaatsen volledig in de zijwanden kunnen voorzien he.
          Een "gat" in de zijwand dus en links en rechts een ferm laag elastisch rubber van boven
          tot beneden over de hoek. Of een ander materiaal dat meegeeft.

Als ik mag
          Wij hebben hier ondergrondse garages.
          Het woord zegt het zelf.
          Je moet dus naar beneden rijden over een goede 15 meter.
          Als er ooit iemand zijn remmen begeven dan knalt die tegen de geparkeerde auto's.
          De wagens staan zij aan zij en vormen 2 lange rijen auto's in de garage.

De poort staat dus beneden op het laagste punt en de eerste geparkeerde auto
          staat op nog geen vier meter achter die poort.
          Als je beneden bent dan MOET je ook met de auto steeds naar links rijden om in het midden over de "gang" te rijden en om zo op de individuele plaats te geraken.
          't Was eenvoudig op te lossen met een soort stootbar of een rail.
          Die zou ook geen kat hinderen.
          Ma ja, ze hebben er geen oren naar.

Tot er iets gebeurt zeker?
          Er zijn er hier die naar beneden "vliegen" nete.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Ok, weten we dat ook weer
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

en moge ook hier de beste stuurlui, of zijn het de azijnpissers, wederom aan wal staan...

ik vind het er een beetje over al die media aandacht, de berichten op smoelenboek (ik lees al een hele dag dezelfde copy + paste berichtjes, hoe origineel kan je zijn...), om nog maar te zwijgen over de BS die ik hier allemaal lees...

is het erg wanneer zoiets gebeurd? nee, het ik kortweg verschrikkelijk!!

was de autocar wel uitgerust met winterbanden? kunnen ze ook nog heel gazet mee volschrijven...
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Past perfect in dit topic.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Goed opgemerkt.
                  Dat heeft nu "gewerkt" als een soort stormram.
                  Maar ja, wat zijn de alternatieven.
                  Obstakels in tunnels imho kan nooit niet goed zijn.
                  Men zou die uitwijkplaatsen volledig in de zijwanden kunnen voorzien he.
                  Een "gat" in de zijwand dus en links en rechts een ferm laag elastisch rubber van boven
                  tot beneden over de hoek. Of een ander materiaal dat meegeeft.
                  De uitwijkplaatsen zijn zo uitgevoerd in de tunnel.
                  Ik heb de foto's die er nu zijn bekeken.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

De uitwijkplaatsen zijn zo uitgevoerd in de tunnel.
                    Ik heb de foto's die er nu zijn bekeken.
                    Klopt, maar voor zover ik kan oordelen heb je op het einde van de uitwijkplaats een stuk muur van een paar meter breed dat loodrecht staat op de tunnelwand. En dat elke 600m.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

• Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Klopt, maar voor zover ik kan oordelen heb je op het einde van de uitwijkplaats een stuk muur van een paar meter breed dat loodrecht staat op de tunnelwand. En dat elke 600m.
                      Aaah, ok.
                      Bekijk deze foto eens nete:

en dit

================================================== ================
                      "In de tunnel, waar de maximumsnelheid 100 kilometer per uur bedraagt,...."
                      Zegt de wegendienst in Sierre.

Zie pagina D10...

Zie ik toch een verlicht verkeersbord met "60".
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

en moge ook hier de beste stuurlui, of zijn het de azijnpissers, wederom aan wal staan...

ik vind het er een beetje over al die media aandacht, de berichten op smoelenboek (ik lees al een hele dag dezelfde copy + paste berichtjes, hoe origineel kan je zijn...), om nog maar te zwijgen over de BS die ik hier allemaal lees...

is het erg wanneer zoiets gebeurd? nee, het ik kortweg verschrikkelijk!!

was de autocar wel uitgerust met winterbanden? kunnen ze ook nog heel gazet mee volschrijven...
                        Zwitserland

In Zwitserland bestaat geen algemene winterbandenplicht.
                        Wel kunnen op sommige trajecten sneeuwkettingen dan wel winterbanden verplicht
                        zijn. Wordt door borden aangegeven.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Wat erg dat zo iets is kunnen gebeuren 28 doden in een tunnel met zo goed als geen verkeer en zonder dat iemand anders er bij betrokken was, met twee uitgeruste schauffeurs, onbegrijpelijk is dat.
                          Krijg zoiets maar thuis, je kind verliezen is volgens mij het ergste dat je kan overkomen het zullen nog zware tijden worden voor alle betrokken gezinnen.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Dynamische verkeersborden iemand???

Comment

We zullen wel zien wat de oorzaak geweest zal zijn, we moet daar nu niet over bezig zijn vind ik. Daar zijn mensen voor opgeleid. Ik leef mee met de getroffen families en wens ze veel sterkte in deze moeilijke periode en de periode die nog gaat komen. Het moet echt verschrikkelijk zijn om te weten dat je kind er niet meer is. Daar bestaan gewoon geen woorden voor...
                              Photography is a way to see the world in detail.
                              Fotograaf op rust

Comment

Slecht nieuws verkoopt goed, dat is de bottom line.

Comment

Working...
                                X