Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Vraag het keer aan de hulpverleners anders, of die hoop kinderen in een hoop verwrongen metaal zo'n alledaags zicht was.
    Oh, daarvoor was het.

Hadden de kranten niets over het ongeval gemeld, 't zou nog even dramatisch geweest zijn.
    Maar dan was er toch ook geen minuut stilte gehouden? Niemand had het geweten. Precies wat ik wil zeggen: 1 x 28 = 28 x 1.
    Last edited by Leonidas; 16 maart 2012, 21:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
      Amaai als er dan al iets fout is dan is het wel datgene dat je hier verklaart... Voor de buitenstaanders is het erger maar voor de ouders is er absoluut geen verschil!
      Wel leren begrijpend lezen. Lijkt mij nogal keihard logisch dat ik het niet over individuele ouders heb. Het ene leven van een kind is niet minder dan het ander.

En ja, ik blijf erbij, het blijft fout van cynisch te reageren of alles kapot te relativeren. Of met het vingertje om "hypocrisie" te schreeuwen. Dat slaat op niets. Het internet staat vol met reacties zoals "ja en in Afrika sterven er dagelijks kinderen" of "in het verkeer sterven er jaarlijks meer".

Toch maar normaal dat grootschaligheid (28 levens in één klap), de intensiteit (aard van het ongeval) en nabijheid (Belgische kinderen) een veel grotere emotionele impact heeft op de bevolking. Dàt is de reden waarom er zoveel aandacht is. En niét omdat een of andere krant foto's post op hun cover of omdat er een extra journaal is op de VRT.

En dan frons hard mijn wenkbrauwen als ik hier lees dat iemand die zelf een kind verloren heeft, de aandacht "overdreven" of "onverdiend" vindt. Of nog verder hierboven, iemand die zich al "irriteert" aan de media-aandacht (na één dag!)

Comment

Wat is er mis met cynisch reageren? 't Laat mensen ten minste eens kritisch nadenken en houdt het kuddegedrag een beetje in de hand.
        Last edited by Leonidas; 16 maart 2012, 22:10.

Comment

Hoe egocentrisch moet je dan wel niet zijn om op een of andere manier "jaloers" te zijn van respectbetuigingen voor een ander die zijn kind verliest?

Dat is gewoon fout.

Eén kind dat sterft is emotioneel niet even zwaar als een hele bus dode kinderen uit hetzelfde dorp, dezelfde school. Dat is toch niet moeilijk om te vatten?? Vraag het keer aan de hulpverleners anders, of die hoop kinderen in een hoop verwrongen metaal zo'n alledaags zicht was.

Heeft niets te maken met het al dan niet opkloppen in de media. Hadden de kranten niets over het ongeval gemeld, 't zou nog even dramatisch geweest zijn. Dat bepaalde media er van profiteren, is naast de kwestie.

Jongens toch.
          +1
          En met alle respect voor Leonidas. Zijn beetje nijdige reacties kan ik best begrijpen, voor hem is het verlies van zijn kind vele malen erger dan dat van deze 28 slachtoffers.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            +1
            En met alle respect voor Leonidas. Zijn beetje nijdige reacties kan ik best begrijpen, voor hem is het verlies van zijn kind vele malen erger dan dat van deze 28 slachtoffers.
            Maar dat is mijn punt toch helemaal niet? Wat ik me afvraag is waarom de gebeurtenis nu meer impact heeft op de gemiddelde Belg dan de dagelijkse ongevallen die ook in de krant staan. Dat dit blijkbaar zo erg is dat het een minuut stilte kan rechtvaardigen. En dan vooral de verontwaardiging hier als niet iedereen zich daaraan wil houden.
            Last edited by Leonidas; 16 maart 2012, 21:21.

Comment

Veel begrip voor jou, Leonidas.

Mag ik een metafoor gebruiken? Van één bijensteek kun je wat last hebben, van 22 bijensteken kun je behoorlijk overhoop zijn voor een tijdje!!
              "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                Mag ik een metafoor gebruiken? Van één bijensteek kun je wat last hebben, van 22 bijensteken kun je behoorlijk overhoop zijn voor een tijdje!!
                Dat is toch wat anders. Van meer bijen krijg je een hogere concentratie gif binnen. Wat doet de dood je van iemand die je niet kent? Voel je dan meer pijn als er twee doden zijn die je niet kent?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Dat is toch wat anders. Van meer bijen krijg je een hogere concentratie gif binnen. Wat doet de dood je van iemand die je niet kent? Voel je dan meer pijn als er twee doden zijn die je niet kent?
                  Sorry, ik zei wel dat het een "metafoor" was. Niet letterlijk te nemen dus.
                  "Just do it !"

Comment

Sorry, ik zei wel dat het een "metafoor" was. Niet letterlijk te nemen dus.
                    De bedoeling van een metafoor is toch een gelijkenis aangeven? Dan heb ik je verkeerd begrepen, blijkbaar. Maar mijn vragen waren in het algemeen gesteld, niet alleen op jou van toepassing.

Comment

Geen probleem, Leonidas. Ik wou alleen maar aangeven dat ik veel begrip heb voor je stellingen.
                      Anderzijds begrijp ik ook wat er zich dezer dagen rondom ons afspeelt. Ik wou alleen een poging doen om die twee schijnbaar tegenstelde houdingen te verzoenen.

Een Forum zoals dit zal zulke genuanceerde houdingen wel moeiliker kunnen dragen zeker?
                      "Just do it !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Maar dat is mijn punt toch helemaal niet? Wat ik me afvraag is waarom de gebeurtenis nu meer impact heeft op de gemiddelde Belg dan de dagelijkse ongevallen die ook in de krant staan. Dat dit blijkbaar zo erg is dat het een minuut stilte kan rechtvaardigen. En dan vooral de verontwaardiging hier als niet iedereen zich daaraan wil houden.
                        Ik ben van dezelfde mening. Voor de mensen in de directe omgeving van de slachtoffers is dit een drama en ik zou er zelf kapot van zijn, maar aangezien ikzelf (gelukkig) er compleet buiten sta is er voor mij weinig verschil tussen dit en andere ongevallen of dramas waar je niets van hoort.

Niets brengt die slachtoffers terug, en al die uitgespeelde tragiek in de media hebben ze ook niets meer aan. Buiten diegenen die geld verdienen met "nieuws" zie ik niet wie er wat aan heeft.

Comment

Geen probleem, Leonidas. Ik wou alleen maar aangeven dat ik veel begrip heb voor je stellingen.
                          Anderzijds begrijp ik ook wat er zich dezer dagen rondom ons afspeelt. Ik wou alleen een poging doen om die twee schijnbaar tegenstelde houdingen te verzoenen.
                          Ok, jr. Ik probeerde het gewoon te begrijpen. Bedankt voor je poging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                            Buiten diegenen die geld verdienen met "nieuws" zie ik niet wie er wat aan heeft.
                            De politiekers.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              De politiekers.
                              Toch wel frappant dan dat nu juist jij je daardoor laat meeslepen en boos bent als niet iedereen dat doet.

Comment

heel erg wat er gebeurd is, woon niet ver van lommel. Ken verschillende mensen die iemand kennen die er nu niet meer is.

Maar toen ik deze morgen wakker werd kon ik het toch niet laten om me af te vragen hoeveel kinderen er op een andere dag sterven. Daar horen we niets van en voor de betrokkenen stort hun wereld ook wel in.

Vind dat de media er zoals vaak een plat circus van gemaakt heeft. hoe theatraler hoe beter. iets minder mocht wel. leek soms precies een wedstrijd om ter meeste meeleven en benadrukken wat een ramp het is.

ik hoop dat de overlevende er min of meer normaal door komen, a.k.a. zonder al te veel mentale/ fysieke blijvende letsels.
                                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Working...
                                X