Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Toch wel frappant dan dat nu juist jij je daardoor laat meeslepen en boos bent als niet iedereen dat doet.
    Er zijn soms ook mensen die zich laten meeslepen wanneer iemand een taalfoutje maakt en huilen dat deze doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
      Dit bedoel ik dus, of het helpt is niet de vraag, wel het respect voor een ander!!!
      Respect dat is het: dat is bij sommige ver te zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        .... Eén kind dat sterft is emotioneel niet even zwaar als een hele bus dode kinderen uit hetzelfde dorp, dezelfde school. Dat is toch niet moeilijk om te vatten?? .......
        GROF .... Héél GROF voor de mensen die dit meelezen en ook ooit iemand verloren hebben in hun gezin !

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Bij deze wens ik ALLE nabestaanden veel sterkte toe !

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

"In elke kist appelen zitten er er enkele rotte..."

Een hele natie leeft mee met de nabestaanden en dan zijn er hier enkelingen...
            en als we bovenstaande redenering volgen dan moeten we niks meer gedenken.

75 000 000 X 1 = 1 X 75 000 000 (Slachtoffers WO II)
            2998 X 1 = 1 X 2998 (Aanslagen 11 September)

Mijn gedachten zijn op dit moment bij de ouders, grootouders, vrienden en familie van de overledenen. En niet te vergeten de 2 meisjes die nog steeds vechten voor hun leven!
            Last edited by C. Ruben; 17 maart 2012, 00:24.
            Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
            Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              GROF .... Héél GROF voor de mensen die dit meelezen en ook ooit iemand verloren hebben in hun gezin !

grts
              Sieg
              Alleen als je die zin compleet uit mijn context rukt. Zoals je dus nu doet. Beetje dezelfde manier van werken als de sensatiepers.
              Het gaat vaneigens niet om individueel mensenleven. Maar zoals ik al toelichte, om de aard van een ongeval. Ik kan jouw redenering ook omdraaien in jouw gezicht: jij vindt de som van het leed van de 28 doden slechts even erg als één dode?

Probeer toch béétje normaal te discussiëren.

Comment

Wel leren begrijpend lezen. Lijkt mij nogal keihard logisch dat ik het niet over individuele ouders heb. Het ene leven van een kind is niet minder dan het ander.
                Ik kan alleen maar lezen en begrijpen wat je schrijft! en wat schrijf je: "Eén kind dat sterft is emotioneel niet even zwaar als een hele bus dode kinderen uit hetzelfde dorp, dezelfde school." Als je dan wilt dat ik het begrijpend lees dan moet je er misschien bijschrijven "voor mij' en niet aannemen dat dit voor iedereen zo is. Weten/beseffen wat je schrijft is ook een kunst...

Als je zelf een kind verloren hebt is dit helaas niet zo... voor de buitenwereld is dit een drama buiten proportie en ook ik vind dit verschrikkelijk... maar de heisa en aandacht er rond is er voor mij teveel aan (de Vlaamse regering kan niet normaal werken op zo'n dag?!). Mensen gedenken kan je ook in stilte en in bescheidenheid doen. Nu lijkt het wel dat je abnormaal bent als je niet publiekelijk je medeleven betuigt... wel dan verkies ik abnormaal te zijn.
                Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
                  "In elke kist appelen zitten er er enkele rotte..."

Een hele natie leeft mee met de nabestaanden en dan zijn er hier enkelingen...
                  en als we bovenstaande redenering volgen dan moeten we niks meer gedenken.
                  Het heeft absoluut niets te maken met "mee leven" of gedenken...

En ja niet iedereen drukt het subtiel uit.
                  Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                    Ik kan alleen maar lezen en begrijpen wat je schrijft! en wat schrijf je: "Eén kind dat sterft is emotioneel niet even zwaar als een hele bus dode kinderen uit hetzelfde dorp, dezelfde school." Als je dan wilt dat ik het begrijpend lees dan moet je er misschien bijschrijven "voor mij' en niet aannemen dat dit voor iedereen zo is. Weten/beseffen wat je schrijft is ook een kunst...
                    Ik weet perfect wat ik schrijf. En nee niet voor mij. Voor iedereen met normale emotionele intelligentie. En basis wiskunde.

Gewoonweg absurd, dat je "28 doden" volledig gelijk stelt met "1 dode".
                    Lijkt mij logisch dat jij toch wel serieus in de minderheid bent met die ingesteldheid.

Comment

Ik weet perfect wat ik schrijf. En nee niet voor mij. Voor iedereen met normale emotionele intelligentie. En basis wiskunde.

Gewoonweg absurd, dat je "28 doden" volledig gelijk stelt met "1 dode".
                      Lijkt mij logisch dat jij toch wel serieus in de minderheid bent met die ingesteldheid.
                      Voor de getroffen ouders is het niet absurd... maar hoe zou jij dat weten...
                      Het is niet altijd slecht om in de minderheid te zijn!
                      Jean Pierre.

Comment

Wat is dat hier eigenlijk voor mathematische onzin. Objectief gesproken zijn 28 doden uiteraard erger dan 1, maar hoe je het draait of keert : je zal altijd je eigen familie, , vrienden, kennissen,... laten primeren op onbekenden.
                        Uiteindelijk zal de inpact van je eigen kind bv. een heel pak groter zijn, dan 28 onbekenden die er niet meer zijn. Dat is meer dan normaal.
                        Dat we door dit feit collectief erger aangegrepen zijn, dan door bv. de meer dan 800 doden die jaarlijks in België te betreuren zijn, heeft ook te maken met de zeldzaamheid van dit voorval. Het is erg om te zeggen, maar die meer dan 800 Belgische verkeersdoden (waarvan elk geval er uiteraard 1 te veel is) horen zowat bij ons dagelijks leven.

Je kan alleen maar hopen dat de automobilist eindelijk eens gaat beseffen met welk moordadig tuig hij dagelijks rondrijdt. In heel wat gevallen is het ook niet eerlijk. Hier in de streek is een tijdje geleden ook een ongeval gebeurd : de dader (die veel te snel reed) heeft er geen schrammetje aan overgehouden. Dat kan de aangeredene helaas niet zeggen...

Dat al vele jaren er geen doden vallen bij busverkeer, is voornamelijk te danken aan de verantwoordelijkheidszin van de chauffeurs. Hopelijk worden er lessen getrokken uit dit ongeval om dit nooit meer te laten gebeuren. Een zogezegd "veilige" tunnel, met rechte muren op enkele meter van de rijbaan (en dat om de 600 m.), lijkt me toch niet echt veilig. En dat in het zoveel veiliger Zwitserland...
                        Last edited by polleke_cgc; 17 maart 2012, 08:22.
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Een zogezegd "veilige" tunnel, met rechte muren op enkele meter van de rijbaan (en dat om de 600 m.), lijkt me toch niet echt veilig.
                          En dat is dan héél zacht uitgedrukt. Hoe ingenieurs zo'n misdadige kemels kunnen schieten gaat mijn verstand te boven. Laat je de nissen, zoals ze nu zijn, gewoon weg, dan lijkt me die tunnel véél veiliger.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Een zogezegd "veilige" tunnel, met rechte muren op enkele meter van de rijbaan (en dat om de 600 m.), lijkt me toch niet echt veilig. En dat in het zoveel veiliger Zwitserland...
                            Dat was me van de eerste beelden al direct opgevallen,wou daar niet op reageren maar 'k begrijp daar niets van.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              En dat is dan héél zacht uitgedrukt. Hoe ingenieurs zo'n misdadige kemels kunnen schieten gaat mijn verstand te boven. Laat je de nissen, zoals ze nu zijn, gewoon weg, dan lijkt me die tunnel véél veiliger.
                              Die nissen hebben hun doel (anders zouden ze er niet zijn) en dienen zelfs voor de veiligheid. Maar men zal toch moeten zoeken naar een betere inplanting met bv. beter geleidende vangrails.
                              De tunnel voldoet blijkbaar aan de huidige normen : ik hoop dat ze die normen dus zullen aanpassen.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Als men die nissen met een uitvoegstrook hadden gemaakt, dus geen rechte muur, dan was er misschien enkel blikschade geweest...

Wat ik vooral beklijvend vond bij het zien van de muur was de staat waarin hij verkeerde na het ongeval, ongeschonden...
                                Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                                Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Working...
                                X