Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Ik begrijp ook niet goed dat men hier maar blijft speculeren op eventuele oorzaken of schuld. Het is het ongeval, dit is zeker. En wie of wat de oorzaak is zal zeker een magere troost zijn voor de getroffen families. Zoals hier al gezegd, dit brengt niemand terug.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Rouwregister geopend door de Sint-Lambertusschool
Iedereen zou een fractie van de energie, die gebruikt wordt bij al het speculeren, kunnen aanwenden om zijn/haar medeleven te betuigen.
Voorbarige conclusies zou men nu voor één keer misschien eens achterwege kunnen laten zodat nabestaanden niet onnodig gekwetst worden.En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cookie Bekijk berichtRouwregister geopend door de Sint-Lambertusschool
Iedereen zou een fractie van de energie, die gebruikt wordt bij al het speculeren, kunnen aanwenden om zijn/haar medeleven te betuigen.
Voorbarige conclusies zou men nu voor één keer misschien eens achterwege kunnen laten zodat nabestaanden niet onnodig gekwetst worden.
Comment
-
Stop toch eens met dat zinloze speculeren over de toedracht van het ongeluk en met het vingertje wijzen en wacht gewoon het onderzoek af.
Mijn gedachten zijn alleen maar bij de slachoffers en hun familie die een heel zware periode tegemoet gaan.
Begin zestigerjaren verongelukte een bus van het Eindhovens Vakantiecomite bij Dinant waarbij veel dodelijke slachoffer uit onze straat te betreuren waren en dat blijf je altijd bij.
Voor de nabestaande is de dertiende maart voor altijd een zwarte dag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk berichtIk begrijp ook niet goed dat men hier maar blijft speculeren op eventuele oorzaken of schuld. Het is het ongeval, dit is zeker. En wie of wat de oorzaak is zal zeker een magere troost zijn voor de getroffen families. Zoals hier al gezegd, dit brengt niemand terug.
Moet verschrikkelijk zijn voor de ouders om te moeten vertrekken naar zoon of dochter in Zwitserland niet wetende of ze nu....
Kan het mij niet voorstellen hoe ik als Opa zou reageren wanneer ik te horen kreeg dat mijn kleinzoon/dochter op de bus zat en er geen enkele informatie doorkwam maar dat moet een verschrikkelijke klap zijn, kan niet anders.
Mijn medeleven gaat in het bijzonder naar de getroffen ouders, de ganse familie, dat ze de sterkte vinden om er door te geraken.
Mogen bij deze zeker niet de getroffene van de overleden volwassenen vergeten, ook zij hebben een dierbare verloren.Last edited by Debruri; 14 maart 2012, 13:03.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cookie Bekijk berichtRouwregister geopend door de Sint-Lambertusschool
straks nog maar eens proberen.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk berichtHet kan ook via Facebook:
https://www.facebook.com/pages/Sterk...10774322322137
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk berichtMan man lan, wat er toch weer allemaal bijgesleurd wordt.
Toch even de onderstaande links lezen om enkele kwakkels die hier zijn geschreven recht te zetten:
Jean Pierre.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtreageert niet,,,denk te druk.
straks nog maar eens proberen.
grt,bouk.
Comment
-
-
Er word hier nogal wat onwetende uitspraken gedaan over knoeien met de tachograaf.
Sinds enkele jaren zijn alle voertuigen ( uitgezonderd oude-en deze bus was zeker geen oude knar) voor bezoldigd vervoer uitgerust met een DIGITALE
TACHOGRAAF.Met enorme voordelen, bijna onmogelijk om met te knoeien,dit toestel registreerd zelfs geknoei. Ieder chauffeur heeft zijn digitale chip kaart welke hij in de tacho moet steken voor hij start - te lang gereden tekorte rust of te hard gereden het toestel gaat in alarm en de chauffeur kan alleen het alarm van de hoge snelheid afzetten.
Hoe kan een car te hard gaan, alleen bergaf en dan nog, want de meeste cars die Door Duitsland gaan zijn verplicht om 3 Drie remsystemen te bezitten en de meeste toerbussen hebben er 4tot 5 want andres krijgen ze van het Duitse verkeersambt geen TEMPO 100 km p/u vergunning. Nu de meeste moderne cars zijn uitgerust met een tempo controle, wat wil dit zeggen, dat wanneer je te hard gaat er automatisch geremd word, dus wat doen de chauffeurs stellen hun tempo in op 95 tot 98 km p/u want stel je in tot 100 en je gaat door een reden naar 101 dan remd de bus en zo rij je geen uren met om de averklap een rem op plus alarm van de tacho. De tacho bewaard alle gegevens ALLE van het afgelopen jaar wie erook op die bus gezeten heeft, ja zelfs de mekaniekers hebben een kaart nodig om de bus op de parking in en uit de garage te rijden.ER kan alleen geknoeid worden met een dubbele kaart, dus rijden met een kaart van iemand anders, maar dat wordt dan ook opgenomen, maar als dat later uitkomt bij een ongeval, ik wil het niet weten.Verder is een chauffer verplicht zijn kaart na een opdracht uit te lezen binnen een bepaalde tijd in een terminal welke bij controle moet kloppen met de gegevens op de kaart, in dit geval kan men dus moeilijk met drie kaarten rijden als ze maar twee chauffeurs gevonden hebben,en dus de fraude weer aan het licht zou komen met alle gevolgen vandien.De werkgever heeft ook een kaart met een ander volmacht maar alleen met betrekking tot uitlezen wat voor hem belangrijk is om het loon te berekenen, hij kan geen gegevens wissen of veranderen,ook de rijkswacht in binnen en buitenland kan zijn deel uitlezen en niets anders. Het geheel is gebaseerd op de kruispuntbank ( de centrale databank van belgie).
Er zijn nog ander onderdelen om het knoeien tegen te gaan en beperkingen aangaande een bemanning op een car. Geloof me de laatste 4a5 jaar is het bijna onmogelijk.En het komt altijd boven als er een ernstig ongeval is, ik herinner mij zelfs bij een ongeval met licht gewonden er zelfs word nagegaan wat de chauffuer die dag ervoor gedaan , gegeten,geslapen heeft.
----------------------------------------
Dus laat in gods naam het wijzen en gissen naar de oorzaak, het is een klap voor KLAP voor alle families.Last edited by guido.g; 14 maart 2012, 15:14.
Comment
-
@Guido: als ik zo'n kaart heb, en jij ook... en ik rijd 4,5uur met de mijne, dan steken we de jouwe erin voor de volgende zoveel uur... hoe kan zo'n tacho graaf dit dan weten ?
(ik heb geen kennis ter zake natuurlijk).
Verder vind ik dat vooral je allerlaatste zin de nagel op de klop slaagt:
elke familie wie iemand verloren heeft in dit ongeval heeft al geneog te verwerken...It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk berichtEr word hier nogal wat onwetende uitspraken gedaan over knoeien met de tachograaf.
Sinds enkele jaren zijn alle voertuigen ( uitgezonderd oude-en deze bus was zeker geen oude knar) voor bezoldigd vervoer uitgerust met een DIGITALE
TACHOGRAAF.Met enorme voordelen, bijna onmogelijk om met te knoeien,dit toestel registreerd zelfs geknoei. Ieder chauffeur heeft zijn digitale chip kaart welke hij in de tacho moet steken voor hij start - te lang gereden tekorte rust of te hard gereden het toestel gaat in alarm en de chauffeur kan alleen het alarm van de hoge snelheid afzetten.
Hoe kan een car te hard gaan, alleen bergaf en dan nog, want de meeste cars die Door Duitsland gaan zijn verplicht om 3 Drie remsystemen te bezitten en de meeste toerbussen hebben er 4tot 5 want andres krijgen ze van het Duitse verkeersambt geen TEMPO 100 km p/u vergunning. Nu de meeste moderne cars zijn uitgerust met een tempo controle, wat wil dit zeggen, dat wanneer je te hard gaat er automatisch geremd word, dus wat doen de chauffeurs stellen hun tempo in op 95 tot 98 km p/u want stel je in tot 100 en je gaat door een reden naar 101 dan remd de bus en zo rij je geen uren met om de averklap een rem op plus alarm van de tacho. De tacho bewaard alle gegevens ALLE van het afgelopen jaar wie erook op die bus gezeten heeft, ja zelfs de mekaniekers hebben een kaart nodig om de bus op de parking in en uit de garage te rijden.ER kan alleen geknoeid worden met een dubbele kaart, dus rijden met een kaart van iemand anders, maar dat wordt dan ook opgenomen, maar als dat later uitkomt bij een ongeval, ik wil het niet weten.Verder is een chauffer verplicht zijn kaart na een opdracht uit te lezen binnen een bepaalde tijd in een terminal welke bij controle moet kloppen met de gegevens op de kaart, in dit geval kan men dus moeilijk met drie kaarten rijden als ze maar twee chauffeurs gevonden hebben,en dus de fraude weer aan het licht zou komen met alle gevolgen vandien.De werkgever heeft ook een kaart met een ander volmacht maar alleen met betrekking tot uitlezen wat voor hem belangrijk is om het loon te berekenen, hij kan geen gegevens wissen of veranderen,ook de rijkswacht in binnen en buitenland kan zijn deel uitlezen en niets anders. Het geheel is gebaseerd op de kruispuntbank ( de centrale databank van belgie).
Er zijn nog ander onderdelen om het knoeien tegen te gaan en beperkingen aangaande een bemanning op een car. Geloof me de laatste 4a5 jaar is het bijna onmogelijk.En het komt altijd boven als er een ernstig ongeval is, ik herinner mij zelfs bij een ongeval met licht gewonden er zelfs word nagegaan wat de chauffuer die dag ervoor gedaan , gegeten,geslapen heeft.
----------------------------------------
Dus laat in gods naam het wijzen en gissen naar de oorzaak, het is een klap voor KLAP voor alle families.Jean Pierre.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtVoor mij betekent dat veel maudy
Vooral ALS de oorzaak van dit ongeval had kunnen vermeden worden.
(wat we nu nog niet weten)
Ik kan er mij enkel bij neerleggen of aanvaarden als de eerlijke feiten van de oorzaak
bekend zijn.
Onzekerheid maakt "ne mens kapot" maudy.
Ik hoop dat je mij een beetje kan begrijpen & volgen.
Comment
Comment