Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sans Comic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sans Comic

Voor de goede orde:

Mijn schrijfsel over valse vrienden is absoluut niet persoonlijk bedoelt en inmiddels aangepast.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      Voor de goede orde:

Mijn schrijfsel over valse vrienden is absoluut niet persoonlijk bedoelt en inmiddels aangepast.
      Moest niet hoor...ik snapte wel wat je bedoelde...wat niet wegneemt dat ik graag "memmen" zie zelfs in Comic Sans.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
        Ik kan je hierop antwoorden: "voor sommigen ja, voor anderen neen".

In mijn ogen zijn 't zeikers die hierover "memmen".

Ik laat de "memmers' hun gemem en trek er me niks van aan. Ik gebruik gelijk welk font welke mij best past in de applicatie die ik nodig heb en als het goed overkomt ben ik content.
        Volledig mee akkoord.

Je kan evengoed memmen over de kleur van auto's. Ik vind dat er te pas en te onpas met zwarte auto's wordt gereden. Zwarte auto's mogen enkel gebruikt worden voor taxis en lijkwagens. Snappen alle andere eigenaars van zwarte auto's dan niet dat ze zich belachelijk maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
          Het goed gebruik van een font is in dergelijke sectoren wel degelijk heel belangrijk... een goed gekozen font breng de boodschap beter over. Maar aangezien iedereen dankzij de PC en een goede printer een beetje 'grafisch ontwerper' is geworden vervaagt de 'norm' van de vakwereld. En het is dus de opsteller/maker van het bericht die uiteindelijk verantwoordelijk is of een boodschap gedragen wordt door het gekozen lettertype. Maar daarom hoeft een lettertype niet 'gehaat' worden
          Ik denk aan Helvetica

Kijk ook een keer naar de gangbare font op de site van Apple.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuttebelleke Bekijk bericht
            Indien Sans Comic, Times New Roman zou geheten hebben zou het dan ook een probleem zijn voor sommigen? 't Is maar een vraagje.
            Geen kat die er dan zou aan denken om daarover een website op te zetten of een gejammer te beginnen in Chit Chat op een forum. 't Is best een aardig lettertype maar ik zou het ook eerder "Dead Serious" genoemd hebben .

Persoonlijk vind ik DIT lettertype best passen bij "serieuze" boodschappen.

't Is niet goed voor een mens zijn hart om zich te ergeren aan iets waarvan ALLEEN DE NAAM geassocieerd wordt met iets waarvan hij/zij denkt dat het niet past bij de boodschap. Stel je voor dat ze ooit "Helvetica" als "Crap" de wereld hadden ingestuurd!?

Voila, dat moest me even van het hart . Alleen spijtig dat de achtergrond van dit forum niet 100% wit is .
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

Comment

Ik gebruik Sans Comic zo goed als altijd, als ik dingen maak voor school.
              Toen ik 12 jaar geleden voor het eerst een derde kleuterklas deed, was dit lettertype hetgene dat het meest de letters benadert die de kleuters leren herkennen. En het werkt goed

Voor de rest gebruik ik gewoon het standaard lettertype dat een welbepaald forum aanbied, wel zo gemakkelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                Ik gebruik Sans Comic zo goed als altijd, als ik dingen maak voor school.
                Toen ik 12 jaar geleden voor het eerst een derde kleuterklas deed, was dit lettertype hetgene dat het meest de letters benadert die de kleuters leren herkennen. En het werkt goed
                Kijk, dat is nou precies wat ik bedoel: het font gebruiken waar het goed tot zijn recht komt en in overeenstemming met de boodschap. Bijvoorbeeld op kleuterschool en in Småland.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                  ...Toen ik 12 jaar geleden voor het eerst een derde kleuterklas deed, was dit lettertype hetgene dat het meest de letters benadert die de kleuters leren herkennen. En het werkt goed
                  Het werkt zo goed dat diegenen die er zich over opwinden dat het voor andere doeleinden wordt gebruikt, dat kleuterstadium blijkbaar nog niet ontgroeid zijn .
                  Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                  Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                    Het werkt zo goed dat diegenen die er zich over opwinden dat het voor andere doeleinden wordt gebruikt, dat kleuterstadium blijkbaar nog niet ontgroeid zijn.
                    Die uitspraak lijkt me dan in tegenspraak met zichzelf.

Ik weet niet of je bij dit schrijven mij in gedachten had en dus misschien om een misverstand uit de weg te ruimen: ik erger me niet aan noch wind ik me op over verkeerd gebruik van dit font. Als bedrijven of personen zichzelf voor schut willen zetten moeten ze dat vooral doen.
                    Last edited by Leonidas; 4 maart 2012, 11:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Die uitspraak lijkt me dan in tegenspraak met zichzelf...
                      't Was dan ook duidelijk als grapje bedoeld.
                      Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                        't Was dan ook duidelijk als grapje bedoeld.
                        Ah, ok.

Comment

Enfin...en jullie menen dat echt....
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

'k zie het probleem niet goed.

Het volledige internet wordt al jaar en dag misbruikt van zijn origineel en oorspronkelijk doel.
                            Hoor je Tim Berners-Lee klagen hierover?

een auto-fabrikant die een auto ontwikkelt ziet die auto getuned worden met héél wat extra plastic,
                            tot het "belachelijke" toe, hoor je die mannen klagen?

er zijn amateurs die een dslr kopen en geen van de functies gebruiken, hoor je canon/nikon klagen?

neen, maar over een 'dom' font...

ik gebruik het namelijk nooit.
                            Altijd Arial of Verdana (of soms Dax als het voor bedrijfspublicaties gaat).
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

geen problemen mee als het maar niet door elkaar gebruikt wordt.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb ook geen probleem met CS, hoewel ikzelf nogal klassiek (zeg maar ouderwets..) ben, ik kies meestal voor een Arial/Helvetica of een Times. CS is leesbaar, dus waarom niet.

Een font waar ik me aan dooderger (maar het is intussen weer "passé"), is Algeria. En de meeste scripts wanneer ze IN HOOFDLETTERS geschreven worden.

Zelf hou ik van een solide typeface, Korina en Benguiat zijn mooie voorbeelden, toevallig van dezelfde ontwerper, Benguiat.
                                Ik heb fonts leren kennen eind jaren '80, toen ik bij mijn belangrijkste klant, Scitex, aan de slag was.
                                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Working...
                                X