Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleur bepalen van een wagen, mogelijk?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleur bepalen van een wagen, mogelijk?

Hallo

Ik zou graag de kleurcode vinden van een auto, die ik enkel heb op foto (van internet geplukt).
    Is het mogelijk om deze te achterhalen? (het gaat niet om het oranje )

[Mod-LesC]De BD-regels stipuleren dat enkel zelfgemaakte foto's zichtbaar mogen geplaatst worden. Daarom achter een linkje gezet[/Mod]
    Last edited by LesC; 7 maart 2012, 08:38.
    Nikon D90 + Canon Powershot G3

Re: Kleur bepalen van een wagen, mogelijk?

Oei dat gaat moeilijk zijn denk ik, hoe lich of hoe donker heb je uw monitor staan en hoe staan de kleuren afgesteld?
    Kan je geen kontakt maken met de eigenaar en de kleurcode opvragen, of als het een originele kleur is ze bij de dealer opvragen.
    Of vraag het op de site http://www.airmighty.com/ waar de foto blijkbaar van daan komt.
    Last edited by Sus; 6 maart 2012, 14:53.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Misschien bestaat die kleurcode niet omdat de lak een mengsel is van eigen recept.

Comment

Ja daar heb je gelijk in het lijkt me geen standaardkleur te zijn.
        Schoon kleurtje eigenlijk wel.

Comment

Het is zeker geen originele kleur.
          En op de site van airmighty (waar de foto vandaan komt) vind ik die niet direct terug. Anders zou ik via die site misschien in contact proberen te kunnen komen met de persoon, maar er hangt ook geen nummerplaat aan, dus is moeilijk om te achterhalen.
          En mogelijk is dat een foto van een treffen in Engeland (alhoewel het stuur links staat).

Comment

Er zullen er wel op dat forum zitten die de persoon kennen en de vraag kunnen doorspelen.
            Vroeger had ik een spuiter die kon precies het kleurtje maken wat je wilde, je zei maar zoiets ongeveer en die begon te mengen tot je had wat je wilde, alleen is de man overleden.
            Last edited by Sus; 6 maart 2012, 15:20.

Comment

Ik had de foto ook al eens doorgestuurd naar diegene die m'n busje (VW T1) gaat opmaken en die zei ook dat dat wel in orde komt.
              Maar het zou natuurliik leuker zijn als er een echte kleurcode zou opgeplakt kunnen worden.
              Maar ik ga alvast eens kijken op het forum van airmighty zelf. Mercikes!! :-)

Comment

mij lijkt het fel gelijken , op een meeting in de cora in anderlecht. aan het gebouw en pilaaren te zien ... kan mis zijn maar heb er zelf een aantal x gestaan met een wagen.
                canon 60d /1000. speedlite 580 ex . canon 100mm2.8f l usm.70-300 canon,17-70sigma
                18 -135 canon.en 18-55 canon ,manfrotto statief.

Comment

Foto eens plaatsen op autoforum.be. Ik denk wel dat men je daar zal kunnen helpen.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik kan je wel hieraan helpen:

Lijkt nog het meest op het grijs die jij wilt bekomen/vinden.

Grigio Telesto van lamborghini...
                    Misschien kan je via via wel aan de code komen nu je de naam al hebt?!

Veel succes!
                    GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
                    AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

Comment

Die kleur lijkt me toch groener dan je voorgesteld grijs.
                      Je kon de golf V ook origineel kopen in een soort groengrijs (was een metaalkleur, ik dacht dat de naam saliegroen was). Ik denk dat dat er eigenlijk meer naar neigt.
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Die kleur lijkt me toch groener dan je voorgesteld grijs.
                        Je kon de golf V ook origineel kopen in een soort groengrijs (was een metaalkleur, ik dacht dat de naam saliegroen was). Ik denk dat dat er eigenlijk meer naar neigt.
                        De foto van de golf lijkt inderdaad groener, maar volgens mij ligt er dan ook een groene zweem over de foto.

Sowiso is het moeilijk zoeken, aangezien iedere auto wel anders belicht zal zijn waardoor het exacte kleur niet echt te bepalen zal zijn als je er geen code van hebt.
                        GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
                        AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

Comment

Thanks allemaal!!!

Ik ga alvast eens opzoeken over eventuele meetings in de CORA parking.
                          En ik heb vanmiddag ook de vraag gesteld op de site van airmighty.com maar daar heb ik nog geen reactie op gekregen.

Comment

De opgevraagde pagina kan niet worden gevonden. Dit kan veroorzaakt zijn door een link die niet (meer) geldig is of het invoeren van een onjuist inter...

Ral 7034 trekte re wel wat op.

Comment

Van op een foto de kleur van iets bepalen?
                              ik zou de gok niet wagen (zeker als het is om je eigen wagen te laten spuiten)...

Kleinste verschil gaat op een auto direct opvallen.
                              De vraag op airmighty lanceren is het strakste plan...
                              Ik ken genoeg foto's waar een auto soms rood lijkt, terwijl hij oranje is...

alleszins veel succes met je zoektocht
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                              X