Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sans Comic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sans Comic

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
    Je verwijst naar LOGO's. Dat heeft toch niets te maken met tekst!?
    Die voorbeelden hebben alles te maken met tekst, lettertype en waar het voor staat, zeker bij logo's die alleen uit tekst bestaan.

Die voorbeeldfoto hierboven met dat waarschuwingsbord is een mooi voorbeeld van verkeerd fontgebruik.

Comment

Comic Sans ...

De eerste font die ik uit mijn systeem gooi
      www.fotofolio.be

Comment

Ik erger me mateloos aan mensen die te onzorgvuldig zijn om een naam van een font deftig te schrijven
        Ik denk trouwens niet dat de topic starter zich aan Comic Sans zou geërgerd hebben zonder eerst die ander links te hebben gelezen. Kuddegedrag. Pfff.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
          Kuddegedrag. Pfff
          Dat denk ik niet.

Comment

@Leonidas
            En toch heeft het lettertype in een logo m.i. niet veel te maken met doorlopende tekst (want zo lees ik het punt dat TS net wil aankaarten).
            De meeste logo's met tekst gebruiken bijna uitsluitend "custom-made" lettertypes. De ontwerpers beperken zich meestal enkel tot de letters en/of cijfers die voorkomen in het logo. De rest wordt toch nooit gebruikt. Dus ook niet om zich te onderscheiden van dozen bonbons of damesparfums.
            Ze gebruiken dat lettertype NIET in tekst op hun website of in hun drukwerk. En dus inderdaad enkel om zich van anderen te onderscheiden in hun logo.
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

Comment

Ik ben typograaf geweest en heb veel onderwijs in lettertypes genoten. Ook ik verbaas mij regelmatig over gebruikte lettertypes.Vooral in de begintijd van het digitaletijdperk deed het regelmatig pijn aan de ogen en was het vaak onleesbaar wat er door goedwillende amateurs gewrocht werd. Maar ....... eerlijk gezegd het zal het mij verder jeuken....

Zelf probeer ik een voor mij verantwoorde afstemming te maken en daar houdt het mee op
              http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                @Leonidas
                En toch heeft het lettertype in een logo m.i. niet veel te maken met doorlopende tekst (want zo lees ik het punt dat TS net wil aankaarten).
                De meeste logo's met tekst gebruiken bijna uitsluitend "custom-made" lettertypes. De ontwerpers beperken zich meestal enkel tot de letters en/of cijfers die voorkomen in het logo. De rest wordt toch nooit gebruikt. Dus ook niet om zich te onderscheiden van dozen bonbons of damesparfums.
                Ze gebruiken dat lettertype NIET in tekst op hun website of in hun drukwerk. En dus inderdaad enkel om zich van anderen te onderscheiden in hun logo.
                Ik denk dat je er flink naast zit. Een font gebruik je in relatie tot de boodschap die je wilt overbrengen, en dan doet het er niet toe of dat gaat om een logo of om een willekeurige andere tekst.

Die machinebouwers uit mijn voorbeelden zouden een modderfiguur slaan met een fragiel lettertype. Natuurlijk wordt dat niet gebruikt voor normale communicatie, juist vanwege wat ik in mijn vorige alinea schreef.
                Last edited by Leonidas; 3 maart 2012, 17:39.

Comment

Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Voor mij 100x liever Comic Sans dan een schreef-lettertype.
                    Dat kan ik alleen maar dulden in de krant.
                    Last edited by lut; 3 maart 2012, 18:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                      Ik erger me mateloos aan mensen die te onzorgvuldig zijn om een naam van een font deftig te schrijven
                      Ik denk trouwens niet dat de topic starter zich aan Comic Sans zou geërgerd hebben zonder eerst die ander links te hebben gelezen. Kuddegedrag. Pfff.
                      Mja, toen ik die websites zelf ontdekte had ik eerder een gevoel van herkenning.
                      Ik snap overigens niet wie onzorgvuldig is? Wat bedoel je precies?

O, en Bouk:
                      Ik snap niet helemaal hoe ik je reactie moet interpreteren. Ik krijg de indruk dat het een cynische opmerking moet zijn, maar ik raad je aan langere posts te maken en iets meer duiding te geven. Let ook op met het uit de context trekken van citaten.
                      Je vergeet trouwens een "o".
                      Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Indien Sans Comic, Times New Roman zou geheten hebben zou het dan ook een probleem zijn voor sommigen? 't Is maar een vraagje.

Comment

Het goed gebruik van een font is in dergelijke sectoren wel degelijk heel belangrijk... een goed gekozen font breng de boodschap beter over. Maar aangezien iedereen dankzij de PC en een goede printer een beetje 'grafisch ontwerper' is geworden vervaagt de 'norm' van de vakwereld. En het is dus de opsteller/maker van het bericht die uiteindelijk verantwoordelijk is of een boodschap gedragen wordt door het gekozen lettertype. Maar daarom hoeft een lettertype niet 'gehaat' worden
                          Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuttebelleke Bekijk bericht
                            Indien Sans Comic, Times New Roman zou geheten hebben zou het dan ook een probleem zijn voor sommigen? 't Is maar een vraagje.
                            Ik kan je hierop antwoorden: "voor sommigen ja, voor anderen neen".

In mijn ogen zijn 't zeikers die hierover "memmen".

Ik laat de "memmers' hun gemem en trek er me niks van aan. Ik gebruik gelijk welk font welke mij best past in de applicatie die ik nodig heb en als het goed overkomt ben ik content.
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht

In mijn ogen zijn 't zeikers die hierover "memmen".
                              Ah, weer een valse vriend (alleen taalkundig opvatten a.u.b.) leren kennen.
                              Last edited by heaucheneaudt; 3 maart 2012, 21:39. Reden: sorry perman

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                                Ah, weer een valse vriend (taalkundig) leren kennen.
                                Aangenaam! Ik zie je ook graag! En ik hou van "memmen"
                                perman
                                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Working...
                                X