Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belastingscontrole tot op de draad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belastingscontrole tot op de draad

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Er bestaan tegenwoordig pc's en Mac's
    En die PC heb ik... maar als je ze afgedrukt hebt/of ontvangen hebt via de post kan je deze niet meer terug opvragen, je moet dan langsgaan bij de bank. Als je de pdf-files bijhoudt kan je deze natuurlijk opnieuw printen. Maar het afschrift in kwestie was er ééntje die met de post opgestuurd was.
    Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
      Ik vind het ook vreemd dat ze dingen vragen om op te sturen op voorhand die ze toch weten, denk ik dan, zoals mijn aflossingen voor de woninglening...
      Ik moet ook alle rekeninguitreksels van twee jaren kunnen voorleggen van al mijn rekeningen. Daar moet ik de bank weer voor lastigvallen want ik doe alles via pc banking en druk geen uitreksels af.....
      Pfff.
      Amai, ge zou voor minder grijs haar krijgen
      Ik snap je frustratie, maar zal niet meer op zitten dan braaf te doen wat ze vragen. Heb je die inspecteur al opgebeld, want er zitten ook echt wel sympathieke mensen tussen hoor.
      Wij hebben niet veel meer in onze belastingbrief behalve de 'wettelijke' lonen en de inbreng van creche, geen lening, geen pensioensparen, geen eigen zaak, geen.. nada.. noppes.. en toch moest ik vorig jaar ook een papiertje gaan verantwoorden over een aantal 100-en euro's die niet ingebracht waren. Ik wist begod niet waarover het ging. Na veel bellen, 5-en en 6-en bleek het een terugbetaling geweest te zijn van mijn doctoraatskosten en was er dus helemaal niets fout, behalve dat ik dat papierke niet van de werkgever had gekregen of het was hier thuis 'verloren' gegaan en ik het dus niet in mijn belastingsbrief had ingebracht. Het maakte echter geen enkel verschil voor mijn brief, maar toch een hele rimram daarrond. Ik vond het ook nogal absurd, maar ze doen alleen maar hun werk zekers... maar ik had wel een heel vriendelijke belastingsinspecteur.
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Tja, ik heb ook al vriendelijke mensen gesproken van de belastingen en ik heb niets verkeerd gedaan (voor zover ik weet en me bewust ben) maar ik heb er stress van. Vandaag al bij de bank papiertjes gaan opvragen (gratis), kopietjes maken, briefje schrijven..., al drie uur bezig geweest met alles te rangschikken en sorteren....pffff.
        En ik ben al gene straffe met papieren, cijferkes....

Comment

die controleurs gaan er zowiezo altijd van uit dat er gesjoemeld wordt , ze komen ook niet echt controleren , ze komen met de bedoeling zoveel mogelijk geld naar de staat te versluizen . Dat werd me letterlijk zo verteld na een intense controle van een maand of drie .
          De laatste maffiapraktijken van de fiscus werden me zo eens uit de doeken gedaan door die controleur die fier als een gieter was er mee te kunnen opscheppen . Hier in België is het een gewoonte de laatste jaren er een beroep uit te kiezen en dan de "slachtoffers " te selecteren op basis van leeftijd en werkjaren.
          En dan maar op de kap zitten van de zelfstandigen , je kan je ook niet verweren want als alleen-werkende heb je geen vakbond of staf van boekhouders en advocaten achter je zoals de meeste grote bedrijven .
          Komen ze : dan betaal je , zoveel is zeker .
          En van zodra je iets koopt of investeert zijn ze daar , als werknemer mag je kopen wat je wil , huizen en Porches , niemand zal vragen van waar het geld komt , als zelfstandige moet alle herkomst gecontroleerd worden .
          Als je ondertussen gestopt bent kunnen ze enkel zagen over je aangifte van je onkosten of afschrijvingen die doorliepen na het stopzetten van je inkomsten .
          Het beste ermee en laat je niet doen !
          Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
            die controleurs gaan er zowiezo altijd van uit dat er gesjoemeld wordt , ze komen ook niet echt controleren , ze komen met de bedoeling zoveel mogelijk geld naar de staat te versluizen . Dat werd me letterlijk zo verteld na een intense controle van een maand of drie .
            De laatste maffiapraktijken van de fiscus werden me zo eens uit de doeken gedaan door die controleur die fier als een gieter was er mee te kunnen opscheppen . Hier in België is het een gewoonte de laatste jaren er een beroep uit te kiezen en dan de "slachtoffers " te selecteren op basis van leeftijd en werkjaren.
            En dan maar op de kap zitten van de zelfstandigen , je kan je ook niet verweren want als alleen-werkende heb je geen vakbond of staf van boekhouders en advocaten achter je zoals de meeste grote bedrijven .
            Komen ze : dan betaal je , zoveel is zeker .
            En van zodra je iets koopt of investeert zijn ze daar , als werknemer mag je kopen wat je wil , huizen en Porches , niemand zal vragen van waar het geld komt , als zelfstandige moet alle herkomst gecontroleerd worden .
            Als je ondertussen gestopt bent kunnen ze enkel zagen over je aangifte van je onkosten of afschrijvingen die doorliepen na het stopzetten van je inkomsten .
            Het beste ermee en laat je niet doen !
            En dit is enkel en niks dan de waarheid.
            Ook aan de lijve ondervonden. Koop je een eigendom of een nieuwe wagen, al heb je die gekregen van je ouders, wees ervan gerust, ze daar gegarandeerd, want zelfstandigen zijn toch sjoemelaars. De loontrekker koopt een Porsche of een huis, of krijgt die van zijn ouders, dan zijn ze niet te bespeuren.
            Last edited by enero; 1 maart 2012, 14:41.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
              die controleurs gaan er zowiezo altijd van uit dat er gesjoemeld wordt
              Waarschijnlijk omdat het in sommige sectoren ook zo is???
              Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                Waarschijnlijk omdat het in sommige sectoren ook zo is???
                Dat zal wel. Maar ze weten verdraaid goed waar en waar niet. Wees daar maar zeker van.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                X