Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belastingscontrole tot op de draad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belastingscontrole tot op de draad

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Denk je?
    Ik denk het niet... ik weet het zeker! Ik ken er enkele die nu in 't zuiden van Frankrijk zitten. Het boeltje hier verkocht en van 't leven gaan genieten. Die gaan ze niet meer terughalen hoor...
    Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Heeft er zich al ooit iemand afgevraagd of en hoe de belastingcontroleur vanachter zijn bureel kan zien of er gesjoemeld wordt of niet? Als hij geen controles doet (bij de anderen dan wel te verstaan, want die doen alles verkeerd) is het niet goed. Doet hij controle - wat zijn taak is - is het ook niet goed want "bij mij" is toch niets te rapen. Ja ja. Als de controleur zijn "dossiers" aanspreekt, zeggen ze dat allemaal. Geloof me vrij.

En de belastingcontroleur kiest niet welke dossiers hij zal onderzoeken. Dat gebeurt boven zijn hoofd aan de hand van computermodellen en allerhande parameters die worden vergeleken.
      Die controleur WEET dat er gesjoemeld wordt... en ze weten verdorie heel goed in welke sector ze moeten zijn. Alleen de mankracht ontbreek om er paal en perk aan te stellen.
      Jean Pierre.

Comment

Lees mijn repliek nog eens. Vooral dat laatste deel. Wat baat het wat de controleur weet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Lees mijn repliek nog eens. Vooral dat laatste deel. Wat baat het wat de controleur weet?
          Ik heb jouw repliek gelezen... en dat is juist, ik hoef het dan toch niet te herhalen?
          Jean Pierre.

Comment

Ik vind het ook vreemd dat ze dingen vragen om op te sturen op voorhand die ze toch weten, denk ik dan, zoals mijn aflossingen voor de woninglening...
            Ik moet ook alle rekeninguitreksels van twee jaren kunnen voorleggen van al mijn rekeningen. Daar moet ik de bank weer voor lastigvallen want ik doe alles via pc banking en druk geen uitreksels af.....
            Pfff.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
              Ik vind het ook vreemd dat ze dingen vragen om op te sturen op voorhand die ze toch weten, denk ik dan, zoals mijn aflossingen voor de woninglening...
              Ik moet ook alle rekeninguitreksels van twee jaren kunnen voorleggen van al mijn rekeningen. Daar moet ik de bank weer voor lastigvallen want ik doe alles via pc banking en druk geen uitreksels af.....
              Pfff.
              Ik hoop dat je bank daar geen kosten voor aanrekent... ik heb moeten betalen voor een uittreksel dat ik niet meer kon terug vinden
              Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                Ik denk het niet... ik weet het zeker! Ik ken er enkele die nu in 't zuiden van Frankrijk zitten. Het boeltje hier verkocht en van 't leven gaan genieten. Die gaan ze niet meer terughalen hoor...
                Ze zijn dan op tijd weggelopen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Die controleur WEET dat er gesjoemeld wordt... en ze weten verdorie heel goed in welke sector ze moeten zijn. Alleen de mankracht ontbreek om er paal en perk aan te stellen.
                  Jawel, en er zijn al ambtenaren genoeg.. Misschien eens door een privéfirma laten doen.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik hoop dat je bank daar geen kosten voor aanrekent... ik heb moeten betalen voor een uittreksel dat ik niet meer kon terug vinden
                    en weer een aftrekpost.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nee de Duitsers hebben het veel beter gedaan... de werknemers hebben ingestemd om in te leveren op alle gebied in ruil voor werkzekerheid... ook al moest men daarom fabrieken in het buitenland sluiten. Eigen volk eerst kennen ze daar ook.
                      Daar hebben we in de loop van de geschiedenis inderdaad al mooie voorbeelden van gezien.

De werknemers hebben ingestemd om in te leveren? Ja... Maar je vergeet er wel bij te zeggen dat dit vooral in de metaalsector is waar de lonen en bijkomende verloningen boven het Belgisch gemiddelde lag EN dat dit akkoord tot stand gekomen is door omkoping van corrupte vakbondsleiders door even corrupte werkgevers.

Ik heb er lang genoeg mee te maken gehad om te weten dat de lage lonen vooral in Oost Duitsland te vinden zijn omdat de mensen daar weinig alternatief hebben door de grote werkloosheid die er was / nog is.

Jo(han)
                      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        In de landen waar het goed/beter gaat zoals Noorwegen en dergelijk worden mensen nog veel zwaarder belast. Blijkbaar worden de belastingen daar wel betaald. Of wou je liever de zaken regelen zoals in China, Argentinië, ... ?
                        Neen, belastingen moeten betaald worden. Dat de Grieken daar in de fout gegaan zijn geef ik grif toe. Even zeer in de fout waren de Europese politiekers die hiervan op de hoogte waren maar deden alsof er niets aan de hand was.
                        Maar wat er nu gebeurd en de verplichtingen die nu opgelegd worden aan de Griekse bevolking gaat er zeker niet voor zorgen dat dit land uit de problemen komt.
                        Niet dat het zo ver zal komen maar een soortgelijke situatie was de aanleiding van WOII.

Ik ben pro Europa , maar dan wel een sociaal Europa á la Mitterand, Brandt en Kohl en geen Europa uitsluitend gedomineerd door Europese Voka's, VBO's en pure boekhouders zonder hart.
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          en weer een aftrekpost.
                          grt,bouk.
                          Helaas ben ik maar een 'arbeider' en hebt ik niet veel af te trekken
                          Jean Pierre.

Comment

Helaas ben ik maar een 'arbeider' en hebt ik niet veel af te trekken

tja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                              In de landen waar het goed/beter gaat zoals Noorwegen en dergelijk worden mensen nog veel zwaarder belast. Blijkbaar worden de belastingen daar wel betaald. Of wou je liever de zaken regelen zoals in China, Argentinië, ... ?
                              Daar worden de belastingen ook beter besteed....en gaan ze niet op aan postjes en hand- en spandiensten....
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Er bestaan tegenwoordig pc's en Mac's
                                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                                X