Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belastingscontrole tot op de draad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belastingscontrole tot op de draad

Er is een wettelijke termijn voor die controles. Op zich is er dus niks mis mee. En vermits je recht in je schoenen staat kan je proberen het ook positief te bekijken. Het is je laatste boekjaar en wanneer deze controle voorbij is ben je er ook definitief van verlost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
      In 1956!! hebben we in Stuttgart een Oostduitser uit Leipzig ontmoet die op bezoek was bij zijn zoon die naar de Westzone gevlucht was.
      Deze man,oorlogsinvalide met arm geamputeerd, uit Leipzig vertelde toen(maar keek telkens over zijn schouders of hij niet afgeluisterd werd)hoe hij als kleine zelfstandige tot in de kleinste details gecontroleerd werd.Over zijn banktegoedjes was hij ook niet meester maar wel de staat.

We zijn hier dus goed op weg naar zulke toestanden..
      De dame die momenteel in Duitsland regeert is ook afkomstig uit Oost-Duitsland, ze kent dus blijkbaar het klappen van de zweep. Ze heeft nu van het huidige Duitsland terug een goed draaiende staat gemaakt die als van de duivels is van het profitariaat (cfr.Griekse en andere toestanden). En ze werken daar wel tot nader order aan een bescheidener loon en zijn stukken flexiebeler dan alhier, maar dat rendeert blijkbaar wel. Oei, oei wat heb ik hier nu gezegd?
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        ... Ze kennen het klappen van de zweep. Trouwens wat is sjoemelen. ik ken een vakbondslei(ij)der die zelfs sjoemelt. Maar dat noemt hij geen sjoemelen, "het is vermijden dat zijn familieleden niet veel belastingen moeten betalen"
        tja...had vroeger een boekhouder die al jaren mijn aangifte deed.
        die werd ziek en ik moest een andere boekhouder nemen.
        kreeg dat jaar veel meer terug dan bij mijn eigen boekhouder.
        ben dus maar bij die meer creatievere boekhouder gebleven en heb die nog.
        zo zie je maar; de 1 noemt het sjoemelen de ander noemt het creatiefboekhouden en weer een ander noemt het een gaatjes in de wet zoeken.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De dame die momenteel in Duitsland regeert is ook afkomstig uit Oost-Duitsland, ze kent dus blijkbaar het klappen van de zweep. Ze heeft nu van het huidige Duitsland terug een goed draaiende staat gemaakt die als van de duivels is van het profitariaat (cfr.Griekse en andere toestanden). En ze werken daar wel tot nader order aan een bescheidener loon en zijn stukken flexiebeler dan alhier, maar dat rendeert blijkbaar wel. Oei, oei wat heb ik hier nu gezegd?
          En binnenkort gaan ze daar al de zieken, werklozen en profiteurs vervolgen en in...
          Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Ik zag gisteren op het journaal dat in België jaarlijks voor meer dan 30 miljard euro aan belastingen ontdoken wordt en dat de belastingdienst nu strenger gaat controleren. Net als in Nederland zullen ze hoofdzakelijk de kleintjes aanpakken want dat gaat eenvoudiger dan de grote met hun peperdure adviseurs die elke maas in de wet weten te vinden.
            Als de opbrengst van de belastingcontroles in België ongeveer procentueel hetzelfde was geweest als in Nederland/Duitsland/Frankrijk gedurende de laatste twaalf jaar onder minister Reynders dan hadden we nu geen begrotingsproblemen en moest er niks bespaard worden....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
              Als de opbrengst van de belastingcontroles in België ongeveer procentueel hetzelfde was geweest als in Nederland/Duitsland/Frankrijk gedurende de laatste twaalf jaar onder minister Reynders dan hadden we nu geen begrotingsproblemen en moest er niks bespaard worden....
              Als ik morgen 'op percent' mag werken bij de BTW- en belastinginspectie (en meer dan 5% moet het niet zijn) dan ben ik binnen de kortste keren rijk... 13 jaar gewerkt in een groothandel die levert aan bakkers, tavernes, restaurants en frituren... geloof mij veel op factuur word daar doorgaans niet genomen!
              Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                Als ik morgen 'op percent' mag werken bij de BTW- en belastinginspectie (en meer dan 5% moet het niet zijn) dan ben ik binnen de kortste keren rijk... 13 jaar gewerkt in een groothandel die levert aan bakkers, tavernes, restaurants en frituren... geloof mij veel op factuur word daar doorgaans niet genomen!
                Haha, het eeuwig probleem met horeca en aanverwanten... En weten dat dit naar verluid dan nog de slechtste betalers zijn. Natuurlijk kan je maar kopen (betalen) al naar gelang hetgeen er binnenkomt.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Haha, het eeuwig probleem met horeca en aanverwanten... En weten dat dit naar verluid dan nog de slechtste betalers zijn. Natuurlijk kan je maar kopen (betalen) al naar gelang hetgeen er binnenkomt.
                  Haha, inderdaad... heel veel slechte betalers... klagers... maar wel 3 auto's (op naam van de ouders) en alle luxe die je maar kan bedenken (eveneens op andermans naam).
                  Jean Pierre.

Comment

Ze heeft nu van het huidige Duitsland terug een goed draaiende staat gemaakt die als van de duivels is van het profitariaat (cfr.Griekse en andere toestanden). En ze werken daar wel tot nader order aan een bescheidener loon en zijn stukken flexiebeler dan alhier, maar dat rendeert blijkbaar wel
                    Yep, resultaat van dit goed beheer:
                    - 2 miljoen x-tra Duitsers onder de armoede grens.
                    - 2 of 3 "hamburger" jobs nodig om een fatsoenlijk inkomen te hebben
                    - Die lagere lonen zijn voornamelijk in het voormalig Oost-Duitsland
                    - Bescheidener loon of "loonkost" ?
                    - meer internationaal: Miljoenen Grieken in de armoede drijven zonder enig vooruitzicht op beterschap. Maar Griekenland is natuurlijk een fantastische bliksemafleider hé .

Neen, geen greintje respect voor deze hartelozen die cijfers veel te veel laten primeren op economische menselijkheid.

Of heb ik nu ook iets teveel gezegd? Denk het niet
                    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Haha, inderdaad... heel veel slechte betalers... klagers... maar wel 3 auto's (op naam van de ouders) en alle luxe die je maar kan bedenken (eveneens op andermans naam).
                      Voer voor de belastingscontroleurs. Ze plannen een invasie.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                        Yep, resultaat van dit goed beheer:
                        - 2 miljoen x-tra Duitsers onder de armoede grens.
                        - 2 of 3 "hamburger" jobs nodig om een fatsoenlijk inkomen te hebben
                        - Die lagere lonen zijn voornamelijk in het voormalig Oost-Duitsland
                        - Bescheidener loon of "loonkost" ?
                        - meer internationaal: Miljoenen Grieken in de armoede drijven zonder enig vooruitzicht op beterschap. Maar Griekenland is natuurlijk een fantastische bliksemafleider hé .

Neen, geen greintje respect voor deze hartelozen die cijfers veel te veel laten primeren op economische menselijkheid.

Of heb ik nu ook iets teveel gezegd? Denk het niet
                        In de landen waar het goed/beter gaat zoals Noorwegen en dergelijk worden mensen nog veel zwaarder belast. Blijkbaar worden de belastingen daar wel betaald. Of wou je liever de zaken regelen zoals in China, Argentinië, ... ?

Comment

Voer voor de belastingscontroleurs. Ze plannen een invasie.
                          Die hadden ze al 20 jaar eerder moeten plannen want wat verdwenen is gaan ze niet meer terug vinden!
                          Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            In de landen waar het goed/beter gaat zoals Noorwegen en dergelijk worden mensen nog veel zwaarder belast. Blijkbaar worden de belastingen daar wel betaald. Of wou je liever de zaken regelen zoals in China, Argentinië, ... ?
                            Nee de Duitsers hebben het veel beter gedaan... de werknemers hebben ingestemd om in te leveren op alle gebied in ruil voor werkzekerheid... ook al moest men daarom fabrieken in het buitenland sluiten. Eigen volk eerst kennen ze daar ook.
                            Jean Pierre.

Comment

Die hadden ze al 20 jaar eerder moeten plannen want wat verdwenen is gaan ze niet meer terug vinden!
                              Denk je?
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Heeft er zich al ooit iemand afgevraagd of en hoe de belastingcontroleur vanachter zijn bureel kan zien of er gesjoemeld wordt of niet? Als hij geen controles doet (bij de anderen dan wel te verstaan, want die doen alles verkeerd) is het niet goed. Doet hij controle - wat zijn taak is - is het ook niet goed want "bij mij" is toch niets te rapen. Ja ja. Als de controleur zijn "dossiers" aanspreekt, zeggen ze dat allemaal. Geloof me vrij.

En de belastingcontroleur kiest niet welke dossiers hij zal onderzoeken. Dat gebeurt boven zijn hoofd aan de hand van computermodellen en allerhande parameters die worden vergeleken.

Comment

Working...
                                X