Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bureaustoel + laminaatvloer = bescherming nodig, maar welke ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bureaustoel + laminaatvloer = bescherming nodig, maar welke ?

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Zachte wieltjes ? Zullen imho veel minder goed rollen dan harde wieltjes.
    Dat dacht ik ook al.
    Kan iemand dat bevestigen ?
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

.........

hangt helemaal van het wrijvingscoëfficiënt af.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
        Is het een optie om eventueel 2 van die plastic matten aan elkaar vast te maken om de oppervlakte te vergroten ?
        Ik heb al eens gezien dat iemand 2 matten met duckt tape aan elkaar had vastgemaakt.
        De matten die we verkochten waren wel dikker dan deze van de Ikea, dat maak dat ze op de randen lichtjes naar beneden hellen om een vlotte overgang naar de bestaande vloer te maken, dan zal je het wel voelen bij het rollen als je er twee aan elkaar maakt. Ik dacht dat de matten van de Ikea vlak waren dus is het zeker geen probleem om er meerdere aan elkaar te maken om een groter oppervlak te creëren. Volgens mij hebben ze ook maar één maat in de Ikea... (Als je 3 matten in de Ikea koopt ben je nog goedkoper af dan de modellen die ze in de winkel waar ik werkte aanboden)...

Ik las ook dat Ikea zou adviezeren om de zachte wieltjes op de mat te gebruiken... Daar zie ik persoonlijk niet onmiddellijk het nut van in, enkel dat als je van je mat rolt dat je je vloer niet beschadigd....

Groetjes
        ~Try and fail, but don't fail to try ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MyName Bekijk bericht
          De matten die we verkochten waren wel dikker dan deze van de Ikea, dat maak dat ze op de randen lichtjes naar beneden hellen om een vlotte overgang naar de bestaande vloer te maken, dan zal je het wel voelen bij het rollen als je er twee aan elkaar maakt. Ik dacht dat de matten van de Ikea vlak waren dus is het zeker geen probleem om er meerdere aan elkaar te maken om een groter oppervlak te creëren. Volgens mij hebben ze ook maar één maat in de Ikea... (Als je 3 matten in de Ikea koopt ben je nog goedkoper af dan de modellen die ze in de winkel waar ik werkte aanboden)...

Ik las ook dat Ikea zou adviezeren om de zachte wieltjes op de mat te gebruiken... Daar zie ik persoonlijk niet onmiddellijk het nut van in, enkel dat als je van je mat rolt dat je je vloer niet beschadigd....

Groetjes
          Klopt, de matten van Ikea zijn vlak.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Klopt, de matten van Ikea zijn vlak.
            maar zijn ze ook lichtdoorlatend...?
            anders krijg je toch een aardige verkleuring van je ondergrond...
            dan maar liever een paar krasjes hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ja ze zijn lichtdoorlatend. Nog niets gemerkt van verkleuring.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

Comment

Ik heb er zelfs 3 naast mekaar liggen: ie zijn zo zwaar dat ze naadloos aansluiten en nooit verschuiven. ( heb een kamerbrede tafel)

Ik heb zachte wielen op deze stoel en rijd rond op eiken parket.
                No problem.

Wat is trouwens het nut van een mooie vloer als je er een lelijke mat gaat opleggen ?
                Beetje als vrijen met een condoom

Comment

Ik heb van die lichtdoorlatende platen van in de Colruyt, met een vernauwing die tussen de poten van een bureau hoort te passen.

Comment

Ik heb gewoon een groot tapijt gekocht voor onder het buro van mijn oudste zoon na het leggen van de laminaat en dat werkt prima en is nog's gezellig warm onder z'n voeten ook
                    Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                      Ik heb gewoon een groot tapijt gekocht voor onder het buro van mijn oudste zoon na het leggen van de laminaat en dat werkt prima en is nog's gezellig warm onder z'n voeten ook
                      Da's natuurlijk een optie, maar niet in ons geval.
                      Laminaat ligt er net omdat hij zo gevoelig is voor stof.
                      Om die reden is er overigens in het ganse huis geen tapijt te vinden ...
                      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                      BD0993BE
                      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

gewoon die plaat gekocht in den hubo : 39 euro dacht ik, voor onder mijnen bureaustoel, en geen klachten . Ze hebben er 2 soorten : 1 voor laminaat, en 1 voor op een mat. Maar die is wel wat duurder : rond de 50 ofzoiets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                          Da's natuurlijk een optie, maar niet in ons geval.
                          Laminaat ligt er net omdat hij zo gevoelig is voor stof.
                          Om die reden is er overigens in het ganse huis geen tapijt te vinden ...
                          Dan zijn kurktegels een goed alternatief Met dubbelzijdige tape vastplakken en klaar is clara!
                          Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                            Dan zijn kurktegels een goed alternatief Met dubbelzijdige tape vastplakken en klaar is clara!
                            Je bedoelt als alternatief voor de laminaat zelf. Dat is zo, maar ik heb er wel nog zes cm van de beste isolatie onder gelegd, voor de blote voeten.

Comment

Nee joh, als "tapijt" bovenop je laminaat als "beschermende" niet doorschijnende mat, tegenwoordig kan je die tegels vinden in allerlei kleurtjes en goed slijtvast
                              Webstek in opbouw

Comment

Working...
                              X