Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bureaustoel + laminaatvloer = bescherming nodig, maar welke ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bureaustoel + laminaatvloer = bescherming nodig, maar welke ?

Onze oudste zoon wil studeren op zijn eigen kamer, en dus gaan we zijn kamer voorzien van het nodige materiaal (bureau, boekenkast, stoel, ...).
    De vloerbedekking is laminaat. De wieltjes van de bureaustoel zullen de laminaat ongetwijfeld beschadigen, en ik heb geen zin om de vloerbekleding te veranderen.
    Qua vloerbescherming heb ik tot dusver 2 manieren gevonden :
    1/ Speciale wielen voor de bureaustoel ("parketwielen").
    2/ Een stuk hard plastic (kant en klaar te koop in de winkel) waar de stoel (met gewone wielen dan) kan op rijden zonder in contact te komen met de laminaatvloer.

Mijn vraag.
    Hebben jullie zelf ervaring met deze problematiek ?
    Welke manier zouden jullie aanbevelen ?
    Of zijn er nog andere beschermingsmethodes ?
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Re: Bureaustoel + laminaatvloer = bescherming nodig, maar welke ?

Overal waar ik tot nog toe gezien heb alq bescherming, parket, laminaat,tapijt e.a. was een soepele doorzichtige dikke plastieken mat die daarvoor speciaal gemaakt is.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

in Ikea bestaat een vloerplaat die doorzichtig is en waar je een bureelstoel kunt op plaatsen.
      ikzelf gebruik die in mijn bureelruimte waar een houten parketvloer ligt.

de rollende bureaustoel kan er zonder problemen op gebruikt worden

Johan
      kijk door de zoeker en je ziet het terug.
      Nikon D5100 AF-S nikkor 18-55 mm, 55-300 mm, 40mm 1:2,8G

Comment

Hallo,

Ik heb in een winkel met kantoorbenodigdheden gewerkt en daar werden er altijd zachte wieltjes voorzien voor delicate vloeren. Deze wieltjes zijn voorzien van een soort rubber dat geen krassen zal maken. Hier heb ik nooit klachten van gehoord. De wieltjes verschillen wel van merk tot merk dus best even vragen waar je de stoel gekocht hebt of waar je hem gaat kopen.

Je hebt ook de befaamde doorzichtige plastieke matten om op de vloer te leggen. Hierbij is het probleem van de maat. Je kan deze in verschillende maten krijgen. De meeste mensen zeggen "oh, de kleinste is groot genoeg", maar je merk dan pas hoe snel je langs de mat zit en toch krassen krijgt rond de mat. Dus als je voor deze optie gaat neem eentje die groot genoeg is (je hebt er ook met kleine pinnetjes, maar deze zijn voor tapijt, die voor laminaat zijn vlak onderaan). De plastiek zal wel lichtjes geel worden met het liggen....

Wat ook gedaan wordt, waren bureaustoelen op draaivoet, maar zonder wieltjes. Zo had je alle ergonomische voordelen van een bureaustoel. Het enige nadeel, als dat een nadeel is, is dat je niet kan rollen... Let wel op dat als je met zo'n onderstel gaat schuiven je misschien ook de vloer zal beschadigen...

Wat is het beste? Dat is persoonlijk, sommige mensen vinden zo'n plastiek lelijk dus deze gaan voor de wieltjes. Anderen nemen het zekere voor het onzekere en gaan sowieso voor de plastiek.

Groetjes
        ~Try and fail, but don't fail to try ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JULIENBELG Bekijk bericht
          in Ikea bestaat een vloerplaat die doorzichtig is en waar je een bureelstoel kunt op plaatsen.
          ikzelf gebruik die in mijn bureelruimte waar een houten parketvloer ligt.

de rollende bureaustoel kan er zonder problemen op gebruikt worden

Johan
          Yep, die gebruik ik ook Johan
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ik weet niet meer waar ik ze gekocht heb, maar ook hier de vloerplaat in gebruik.

Comment

Idem hier, een transparante vloerplaat aangekocht bij Overtoom.

Comment

Heb ik ook. Is prima
                Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Bureaustoel met zachte wielen uirusten is het makkelijkst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MyName Bekijk bericht
                    Je hebt ook de befaamde doorzichtige plastieke matten om op de vloer te leggen. Hierbij is het probleem van de maat. Je kan deze in verschillende maten krijgen. De meeste mensen zeggen "oh, de kleinste is groot genoeg", maar je merk dan pas hoe snel je langs de mat zit en toch krassen krijgt rond de mat. Dus als je voor deze optie gaat neem eentje die groot genoeg is.
                    Is het een optie om eventueel 2 van die plastic matten aan elkaar vast te maken om de oppervlakte te vergroten ?
                    Ik heb al eens gezien dat iemand 2 matten met duckt tape aan elkaar had vastgemaakt.
                    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                    BD0993BE

Comment

Ben eens gaan kijken op de site van Ikea en zag inderdaad de bedoelde vloerplaat staan.
                      Verderop bij 'vloerbescherming' stonden ook de speciale wielen voor zachte vloeren.
                      Staat daar toch wel niet bij zeker dat die best kunnen gecombineerd worden met de vloerplaat ?!
                      Dus Ikea adviseert om de zachte wielen en de vloerplaat samen te gebruiken ?
                      BD0993BE

Comment

Ik gebruik zelf al een aantal jaren die plastieken mat van Ikea in combinatie met gewone wieltjes en ons laminaat ziet er nog als nieuw uit
                        D7000 en wat glas

Comment

in huis hoor je te leven..!
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                            Is het een optie om eventueel 2 van die plastic matten aan elkaar vast te maken om de oppervlakte te vergroten ?
                            Ik heb al eens gezien dat iemand 2 matten met duckt tape aan elkaar had vastgemaakt.
                            Ik heb er zelfs 3 naast mekaar liggen: ie zijn zo zwaar dat ze naadloos aansluiten en nooit verschuiven. ( heb een kamerbrede tafel)

Zachte wieltjes ? Zullen imho veel minder goed rollen dan harde wieltjes.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              in huis hoor je te leven..!
                              Volledig akkoord hoor !
                              Maar als je kinderen van tegenwoordig hun gang laat gaan laten ze eerder een ruïne achter dan een huis waarin geleefd is ...
                              BD0993BE

Comment

Working...
                              X