Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand verstand van TL-lanpen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand verstand van TL-lanpen?

even situatie schetsen :
    Huis van mijn ouders leeggemaakt, daar hangt een armatuur met 2 TL lampen, 60cm (20W) , 1 ballast , 2 starters. In mijn donkere kamer, die daarvoor niet meer gebruikt wordt, hangt een spaarlamp te bengelen. Dus ik dat armatuur in de donkere kamer omhoog gehangen. Brand er 1 van de 2 lampen de andere doet een poging tot. In den brico 2 nieuw lampen gaan halen om zeker te zijn. Zelfde probleem 1 lamp brandt, terug naar den brico 2 starters gaan halen Philips S10 Ecoclick 4-65W, resultaat geen enkele lamp brandt. Oude starters er terug in, 1 lamp brandt de andere niet, starters eruit, na het aansteken, en beide lampen branden ???? Ik vind dat niet zo praktisch die starters er telkens moeten uit draaien.
    Iemand een idee? 'k heb ondertussen al een heel nieuw armatuur meegebracht, da's goedkoper dan nieuwe lampen en starters, maar 'k zou 't toch graag weten !

Grtz
    Daniël

Re: Iemand verstand van TL-lanpen?

Wissel de starters 's om van plaats en draai er eens aan. Als dan de andere lamp brandt heb je één kapotte starter.
    Webstek in opbouw

Comment

Verstand van TL-lampen ? Ik heb een iets hoger IQ

Maar de ballast is waarschijnlijk een dubbele, dus 2 in 1.

Als dat zo is, en dat kun je zien aan het schema op de ballast, dan is één van beide helften naar de kloosterstraat.

Of de starters zijn niet compatibel (hoe oud is die armatuur??)
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Als ik de starters wissel dan brandt de andere lamp, de goeie starter is een Sylvania FS2 Gluostat 15 - 20 w maar zo een vind ik niet.

Comment

Dan heb je het zelfde probleem dat wij hier hadden, heb je geen "stock americain" of "euroshop" of soiets van "allerlei troep winkel" in de buurt? Daar kan je nogal 's de juiste starter vinden. Het is niet noodzakelijk "dit merk" maar wel het type moet de goeie zijn. Neem de kapotte mee als leidraad en kijk dat de zelfde specificaties erop staan. Het is niet noodzakelijk het merk Sylvania die u nodig heeft, een philips, osram, ... zal het net zo goed doen als ie maar de correcte w's bestrijkt.

Soms kan het gebeuren dat je een defecte starter meekrijgt, als je die andere starter op de twee plaatsen inklikt kan je dit bevestigd zien. Gewoon terugbrengen moest dit je overkomen zijn. Anders
          Even snel googlen leverde me deze al op moest u toch dit merk willen.
          hier : http://www.amazon.com/Sylvania-42812.../dp/B000UX3Y46
          Wat duurder hier http://www.elightbulbs.com/Sylvania-...allast-Starter
          En hier kan u een perfect vervanging vinden van een ander merk (met verwijzing naar deze die u nu erin had steken)
          Last edited by Sonjabelgium; 29 februari 2012, 01:06.
          Webstek in opbouw

Comment

Working...
          X