Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loslopende honden in natuurgebieden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Loslopende honden in natuurgebieden

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Een dominante hond gedraagt zich als het hoofd van de roedel en dat is de fout van de eigenaar: de eigenaar dient het hoofd van de roedel te zijn. Een hond ziet zijn mede gezinsleden zoals de eigenaar als deel van de roedel. Een hondeneigenaar kan pas het baasje zijn wanneer hij zijn hond aangeleerd heeft in welke rangorde de hond in de roedel in moet nemen: dus onder die van de eigenaar en diens gezinsleden.
    Sorry, maar je bent hier helemaal mis... een mens kan nooit leider van de roedel zijn... dat is een fabeltje dat bepaalde mensen in 't leven geroepen hebben om geld mee te verdien. Wij denken en reageren anders... roedelleiders gaan geen ondergeschikten aaien... gaan geen ondergeschikten beschermen als ze onderling proberen uitmaken wie hoger in rang is, want dan loopt hij het risico zich te kwetsen en zijn positie in gevaar te brengen. Als ruzie tussen ondergeschikten uit de hand loopt zal het in de eerste plaats het alfa-wijfje zijn die orde op zaken gaat stellen.

Honden moeten gewoon leren dat ze moeten luisteren naar naar de 'familieleden', en dat doe je door steeds kordaat en correct met hen om te gaan.
    Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Volgens een paar comments op de site van AS Adventure werkt zo'n taser niet bij honden, enkel bij katten ! Dat geeft dus maar een vals gevoel van veiligheid.

In een boek over natuurfotografie las ik dat je best een mes bijhebt tegen loslopende honden. Dat vind ik dus gewoon barbaars ! Ik zie mezelf nog geen hond steken, zelfs als ik gebeten zou worden.

Ik weet niet wat je anders kan doen dan rustig blijven en op t baasje wachten en hopen dat hij iets te zeggen heeft over zijn hond.
      Dat is dus wel een fabeltje...
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Ik denk wel dat er een verschil is tussen een 'taser' van 40 euro van de AS Adventure en een tasergun wat bv de politie in de USA gebruikt ...

Bovendien vind ik dat nogal barbaars.

Als ik dat filmpje zie : de aanvallende rottweiler (?) is slechts 6 maand oud. Da's dus nog een pup ! Die stroomstoot heeft die hond wschl voor de rest van zijn leven verknoeid.

Als je zag hoe die hond rustig naast die andere honden zat, zou ik hem niet aggressief noemen.

Bestaan er ook geen sprays met bv citroengeur die een hond afschrikken ?
        Last edited by johan de man; 21 februari 2012, 08:16.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

als een hond je echt wil bijten, zal de hond bijten in wat de hond het eerst te pakken kan krijgen.
          dus als je een statief of stok vooruit steekt zal de hond daarin bijten.
          ook kan je eventueel je jas uit doen en die de hond voorhouden.(denk om je handen)
          maar denk dat voor een natuurfotograaf een statief een heel goed wapen ter verdediging is.
          de hond zal altijd in het statief bijten als je hem /haar dat voorhoud.
          een hond ziet nl niet het verschil tussen een arm of een statief.
          de hond zal je statief zien als onderdeel van het aan te vallen object.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik moet toegeven dat loslopende honden mij ook storen. Ik heb het bvb ook gezien in Canada, waar men veel strenger controleert dan hier.

Toegegeven, die honden gedroegen zich. Maar wat de eigenaars niet beseffen is de impact die hun hond heeft op de natuur. Bvb daar in Canada, in dat ene park, zaten otters. Die dieren vluchtten meteen weg toen ze de honden zagen. Want zo'n hond, al je dat loslaat, die blijft niet op de weg.
            http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
              in de USA gaat het over een taser, die stuurt twee pinnetjes IN de hond en geeft die dan een stroom stoot, dat ding van de AS adventure geeft ultrasoon geluid, de hond neemt dit wel waar (een fluit-toon) maar de mens niet. Nu denk ik ook niet dat een hond die graag een stukje van jou wil gaat stoppen omdat hij een constante (zelfs sterke) fluit toon hoort... Ooit al eens een bende hooligangs uiteen proberen te drijven met een sterke politiesirene? meestal werkt dat ook niet
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Het karakter van een hond!
                Da's denk ik niet het probleem waar TS dit draadje voor begon .

Ik moet geen honden! Mag het !?

Omdat ze onbetrouwbaar zijn. Omdat ze mensen verminken. Omdat ze bij kinderen een gans stuk uit hun gezicht happen. Omdat ze tegen me op springen met hun smerige poten. Om me te bijten of (al even erg) me in mijn gezicht te likken.
                Ik moet dat niet, ik vraag dat niet. Ik ken hun bedoelingen niet.

En dan kan 't me geen fluit schelen of het aan hún karakter of dat van hun baasje ligt. Aan de leiband ermee, zonder discussie.
                En in dat geval: blokkeer die lijn. Ik kom regelmatig flippo's tegen die hun lijntje laten vieren. Hond(je) vindt dat zeer leuk: kan nog steeds ongehinderd tot bij mij.
                Baasje vind het onbegrijpelijk dat ik daar weigerachtig op reageer "want 't is toch zo nen braven". 't Zijn altijd anderman's honden die boosaardig zijn.
                Ik moet 't niet weten!

Of doe het als in Nederland ('k heb het in Vlaanderen nog niet gezien): maak "Hondlosloopgebieden". Duidelijk aangegeven. Betreden op eigen risico. Altijd wel de mogelijkheid om er rond te lopen voor wie bang is van honden.
                Gecontroleerd toestaan is altijd beter dan algemeen verbieden.

En wat is er goed aan om ze los te laten lopen in een natuurgebied? Ik ben er zeker van dat er enkel plezier aan is voor de hond en zijn baasje.

Als je een hond wil: doe gerust! Ik respecteer je keuze.
                Respecteer jij de mijne: hou je hond weg van mijn lijf! Toch niet zó moeilijk!?

Ik weet dat dit standpunt onbegrijpelijk is voor veel hondenliefhebbers. 't Is echt geen fobie. Gewoon realistisch: ik ken dat dier niet en weet niet wat me te wachten staat als die naar me toe komt.

Dazers helpen alleen bij niet-getrainde honden. 'k Heb zo een toestelletje en toch al 2 keer een aanstormende hond kunnen terug sturen met de staart tussen zijn benen.
                Maar al even veel keer nutteloos op het knopje gedrukt: hond vond me nog altijd een hapklare brok .
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

Comment

Ik ben het met je eens dat baasjes hun honden onder controle moeten houden, al is het maar voor mensen die wel een hondenfobie hebben.

Ik vind je opmerkingen over 'verminken' nogal overdreven. Er gebeuren meer ongevallen met auto's, dronken chauffeurs, ongevallen op de werkvloer ... dan door honden. Dan zwijgen we nog over partnergeweld, 2000 doden door passief roken per jaar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                    Sorry, maar je bent hier helemaal mis... een mens kan nooit leider van de roedel zijn... dat is een fabeltje dat bepaalde mensen in 't leven geroepen hebben om geld mee te verdien. Wij denken en reageren anders... roedelleiders gaan geen ondergeschikten aaien... gaan geen ondergeschikten beschermen als ze onderling proberen uitmaken wie hoger in rang is, want dan loopt hij het risico zich te kwetsen en zijn positie in gevaar te brengen. Als ruzie tussen ondergeschikten uit de hand loopt zal het in de eerste plaats het alfa-wijfje zijn die orde op zaken gaat stellen.

Honden moeten gewoon leren dat ze moeten luisteren naar naar de 'familieleden', en dat doe je door steeds kordaat en correct met hen om te gaan.
                    De hond (Canis lupus familiaris) is een gedomesticeerde ondersoort van de wolf en leeft al duizenden jaren niet meer in het wild. Er zijn wel hondachtige zoals de wilde hond of hyenahond maar die zijn niet verwant aan de Canis lupus familiaris. De hond wordt al duizenden jaren gefokt en getraind zodat ze dingen doen of toelaten waar de mensen nut aan hebben. Daar behoort aaien of knuffelen ook bij, een hond heeft daar niets aan maar die pikt dat omdat hij leert dat hij door voor beloont wordt met voedsel en hem een plaats geeft binnen de roedel. Een hond zijn plaats binnen de roedel van mensen wordt voornamelijk bepaalt door beloning en niet door vechten. Maar een hond blijft hij met zijn oer eigenschappen zoals een (circus) tijger een tijger blijft. Hondenbezitters die niet in staat zijn hun honden te trainen tot een wenselijk roedelgedrag binnen hun gezin kunnen terecht voor cursussen bij hondenclubs.
                    Van een hond kun je geen mens maken, maar een mens kun je wel een beetje hond maken.

Comment

Ik zou gewoon aangifte gaan doen bij de politie als er inderdaad verbodsborden staan.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

En denk je dat die continu komen controleren ?

En zelfs als een hond bijt, zou het baasje nog liever gaan lopen dan zijn identiteit te geven. En hoeveel honden zijn er gechipt ? 50% ? En hoeveel honden staat geregistreerd op de huidige baas ?

Ik weet ook geen pasklare oplossing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                          Ben zelf hondenliefhebber en kan me hierin volledig vinden.
                          Kinderen leer ik dat ze steeds op hun hoede moeten zijn voor elke hond en eerst de eigenaar moeten vragen of ze wel mogen aaien. Een fobie is zo gekweekt na een verkeerd gelopen ontmoeting.

Comment

draadje even doorgenomen, erg hoor wat ik hier allemaal lees, heel erg....
                            http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              En denk je dat die continu komen controleren ?

En zelfs als een hond bijt, zou het baasje nog liever gaan lopen dan zijn identiteit te geven. En hoeveel honden zijn er gechipt ? 50% ? En hoeveel honden staat geregistreerd op de huidige baas ?

Ik weet ook geen pasklare oplossing.
                              Dat weet ik ook wel. Maar als er nooit geen klachten zijn, dan gaat iedereen er van uit dat alles verloopt zoals het hoort. Pas NA een aantal klachten zal er een lichtje gaan branden bij de ordehandhavers.
                              Komen klagen op een forum is ook geen oplossing hé ?
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                                Het karakter van een hond!
                                Da's denk ik niet het probleem waar TS dit draadje voor begon .
                                Ik moet geen honden! Mag het !?

Omdat ze onbetrouwbaar zijn. Omdat ze mensen verminken. Omdat ze bij kinderen een gans stuk uit hun gezicht happen. Omdat ze tegen me op springen met hun smerige poten. Om me te bijten of (al even erg) me in mijn gezicht te likken.
                                Ik moet dat niet, ik vraag dat niet. Ik ken hun bedoelingen niet.

En dan kan 't me geen fluit schelen of het aan hún karakter of dat van hun baasje ligt. Aan de leiband ermee, zonder discussie.
                                En in dat geval: blokkeer die lijn. Ik kom regelmatig flippo's tegen die hun lijntje laten vieren. Hond(je) vindt dat zeer leuk: kan nog steeds ongehinderd tot bij mij.
                                Baasje vind het onbegrijpelijk dat ik daar weigerachtig op reageer "want 't is toch zo nen braven". 't Zijn altijd anderman's honden die boosaardig zijn.
                                Ik moet 't niet weten!

Of doe het als in Nederland ('k heb het in Vlaanderen nog niet gezien): maak "Hondlosloopgebieden". Duidelijk aangegeven. Betreden op eigen risico. Altijd wel de mogelijkheid om er rond te lopen voor wie bang is van honden.
                                Gecontroleerd toestaan is altijd beter dan algemeen verbieden.

En wat is er goed aan om ze los te laten lopen in een natuurgebied? Ik ben er zeker van dat er enkel plezier aan is voor de hond en zijn baasje.

Ik weet dat dit standpunt onbegrijpelijk is voor veel hondenliefhebbers. 't Is echt geen fobie. Gewoon realistisch: ik ken dat dier niet en weet niet wat me te wachten staat als die naar me toe komt.

Dazers helpen alleen bij niet-getrainde honden. 'k Heb zo een toestelletje en toch al 2 keer een aanstormende hond kunnen terug sturen met de staart tussen zijn benen.
                                Maar al even veel keer nutteloos op het knopje gedrukt: hond vond me nog altijd een hapklare brok .
                                Ik ben een hondenliefhebber en ja je mag van mij zo reageren. Mijn honden mogen nooit iemand anders tot last zijn. Wie bij mij thuis komt en geen honden om zich heen wenst te hebben zal er ook geen rond hem hebben. Het gaat er hierom om je medemens te respecteren. En daarom hoeven ze geen hondenliefhebbers te zijn!
                                Je kan nooit een hond voor 100% betrouwen, want dan loopt het fout. Je moet vooruitziend zijn en situaties heel snel kunnen inschatten. En geloof mij, als een hond komt om te bijten zal niets hem stoppen. Ik wil de eerste 'wandelaar' nog zien die koelbloedig met zijn dazer/taser een aanvallende hond opwacht en hem nog kan raken
                                Jean Pierre.

Comment

Working...