Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipad vs Ipad2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ipad vs Ipad2

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Wil deze topic niet hijacken, maar ik raak ook stilaan overtuigd van het nut (en de mogelijke toepassingen) van zo'n iPad. Zover ben ik al. Een vraag waar ik niet meteen een antwoord op vind:
    is het mogelijk om een iPad 3G aan te schaffen "voor het geval dat..."? Ik ben van plan het toestel hoofdzakelijk thuis te gebruiken waar ik over WiFi beschik, dus heb niet meteen 3G nodig. Maar stel dat ik in een latere fase toch verder wil gaan (to boldly go where no man has gone before ): is het mogelijk die 3G pas later te activeren? M.a.w.: kun je zo'n 3G ook zonder simkaart gebruiken?
    Kort antwoord: ja. Voordeel: je hebt GPS.

Comment

Wil deze topic niet hijacken, maar ik raak ook stilaan overtuigd van het nut (en de mogelijke toepassingen) van zo'n iPad. Zover ben ik al. Een vraag waar ik niet meteen een antwoord op vind:
      is het mogelijk om een iPad 3G aan te schaffen "voor het geval dat..."? Ik ben van plan het toestel hoofdzakelijk thuis te gebruiken waar ik over WiFi beschik, dus heb niet meteen 3G nodig. Maar stel dat ik in een latere fase toch verder wil gaan (to boldly go where no man has gone before ): is het mogelijk die 3G pas later te activeren? M.a.w.: kun je zo'n 3G ook zonder simkaart gebruiken?
      Mijn ipad is een 3G maar gebruik gebruik de 3G niet meer.

ik heb gekozen voor één 3G abonnement op mijn iphone en geef voor zowel de ipad als macbook air zonder 3G internet door met mijn iphone met 3g een wifi hostspot te maken ; zelf op de trein.

voorlopig kan een ipad met 3G nog geen wifi hotspot aanmaken
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Dank voor de antwoorden. GPS zonder simkaart?
        (ik moet wel toegeven dat ik van heel die moderne technologie te weinig kaas gegeten heb; een van de argumenten pro iPad is bij mij precies: om kennis te maken met/meer te leren van die moderne technologie.)
        Denk dat ik voor 3G ga "voor alle zekerheid...", "voor het geval dat..."
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

GPS zonder simkaart?
          Ja. Bijv. http://gps.motionx.com/ipad/overview/. Je downloadt de kaarten van je regio en met de gewenste zoomniveaus vooraf op je iPad en als je dan eens een wandeling wilt maken of een rondrit, kun je ook zonder verbinding zien waar je bent en waar je naar toe wilt. Vooral in het buitenland handiger en natuurlijk veel goedkoper, ook als je wel een simkaart met 3G-verbinding hebt. Het is geen turn-to-turn navigatie maar voor een beetje rondtouren ideaal.

Comment

Met de recente trend dat belgacom (met hun FON-diensten) en telenet (die homespot zal introduceren binnenkort als ik mij niet vergis) van elk huis een potentiële WiFi-hotspot maken, vind ik de nood aan 3G in een tablet zeker en vast dalen. Zeker wanneer je naar de meerkost kijkt om enkel en alleen maar 3G er bij te hebben.

Bovendien als je al een smartphone hebt (iPhone of android-phone) én een mobiel data abonnement (of natuurlijk pre-paid zoals mobile viking of proximus generation connect), dan kan je steeds van je smartphone een mobiel wifi-hotspot maken met behulp van thetering. Dit gaat echter enkel zover ik weet bij proximus en mobile vikings (base).

Ik vind persoonlijk de meerkost dat je betaalt om 3G te hebben, niet overeenkomt met de meerkost die je er voor betaalt, maar dat is iets wat iedereen individueel moet uitmaken.

PS: Macrumors heeft een paar dagen geleden een scherm van een iPad 3 in handen kunnen krijgen en heeft bevestigd dat deze een resolutie krijgt van 2048 x 1536. Dit is het dubbele van hun voorgangers en kan vanuit een foto-standpunt misschien wel de meest interessante upgrade zijn.
            Groetjes,
            Tim

Comment

Bedankt voor de bijkomende informatie. Ik vind het toch wel nuttig om de 3G opties erbij te nemen, eerder dan later tot het besef te komen van "had ik maar..." Voorlopig zeker nog geen smartphone (ik telefoneer dan ook maar nauwelijks. )
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...