Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipad vs Ipad2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ipad vs Ipad2

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    en qua surfsnelheid?
    of beeldkwaliteit?

(ben al blij om nuchtere reacties te horen en niet gewoon het typische: koop die 2...)
    1=2
    Er zit echt geen verschil op. Surfsnelheid hangt af van uw provider. Ze zijn beiden retesnel, om het ook voor onze Hollandse vrienden verstaanbaar te maken.
    Beeldkwaliteit van de 1 is Mac-kwaliteit. Need i say more voor onze Engelse vrienden
    De 1 voldoet ruimschoots aan de eisen die jij stelt.
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Papa heeft hier nen dikke iPad 1 en de dochter een iPad 2.

De verschillen zijn echt verwaarloosbaar.

In het begin hebben we alle mogelijke dingen vergeleken, maar snelheidsverschil is miniem. Schermen zijn imho identiek.

Ik zou NU zeker geen centen aan een nieuwe 2 geven. Kijk of het de moeite loont om een dure 3 te kopen, of koop desnoods een 2nd hand ipad1.
      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        1=2
        Er zit echt geen verschil op. Surfsnelheid hangt af van uw provider. Ze zijn beiden retesnel, om het ook voor onze Hollandse vrienden verstaanbaar te maken.
        Beeldkwaliteit van de 1 is Mac-kwaliteit. Need i say more voor onze Engelse vrienden
        De 1 voldoet ruimschoots aan de eisen die jij stelt.

Er is echt wel een verschil ze , nu ik heb nog altijd de ipad1 en ben er superblij mee en ik zal ook nie om het jaar een nieuwe kopen omdat hij een beetje sneller is dan de vorige , maar als je toch nog geen hebt zou ik eens wachten tot de ipad 3.

De beeldkwaliteit is toch een stuk verbeterd (ipad1 vs ipad2).
        De snelheid ( ipad1 heeft een 1 Ghz processor terwijl de ipad2 een 1Ghz dual core heeft dus is de ipad 2 toch een stuk rapper , maar de ipad1 is ook al rap ze ).

Ik denk dat je Wifi dubbel zo snel is in vergelijking met de ipad1 (in cijfers toch).

Kzou nie zeggen dat er geen verschil is maar ik ben al heel tevreden met de ipad1 dus zou ik nie direct hem vervangen achter 10 maanden ofzo gewoon omdat er een nieuwere versie komt , maar mess toch eens kijken of het geen tijd is om een ipad 3 aan te schaffen binnenkort .

Comment

Ik ben van de 1 naar de 2 overgestapt.
          Is het de moeite? bwaaaa, als je nooit een 2 gebruikt heb, ga je hem niet missen. Eens je de 2 gebruikt hebt, wil je geen 1 meer.
          Zou ik er 300 meer voor betalen? Nee, zker niet nu de 3 eraan komt.
          Doe het niet voor de camera, die is gewoon rotslecht.
          En dan de vraag welk type? Dat is persoonlijk, als je een grote itunes bib of veel films wilt, dan veel geheugen. Wil je overal online kunnen zonder veel tralala, een 3G.
          Ben je een prijskoper, neem dan een 16gb ipad 1.

Comment

Interessant draadje. Ik heb onlangs een weekend een geleende IPad 2 getest en was daar vrij aangenaam door verrast. Het toestel heeft voor mij een groot gadgetgehalte maar zeker ook nuttige kanten en toepassingen. Eén van de hoofdredenen van de test was een bepaalde app waarmee ik mijn audioplayer flexibeler kon aansturen, wat zoals verwacht vrij goed werkte. Maar omdat ik nu steeds een gehiberneerd netboekje in de buurt heb liggen, is een Ipad/tablet voor dingen zoals snel iets opzoeken op het web of mail checken niet echt een enorme toegevoegde waarde aan mijn huidige situatie. Het zou dus een zeer dure extra afstandsbediening en mogelijke fotokader worden. Maar de piste om tweedehands te kopen in combinatie met de release van de Ipad 3 opent weer nieuwe perspectieven, zeker als er qua snelheid en batterijcapaciteit geen noemenswaardige verschillen zijn. Iemand meldde dat de wifi op de Ipad1 minder snel zou zijn. Iemand die dat kan bevestigen/ontkrachten (kan bvb Youtube zonder schokken)?

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht

Iemand meldde dat de wifi op de Ipad1 minder snel zou zijn. Iemand die dat kan bevestigen/ontkrachten (kan bvb Youtube zonder schokken)?
              Diegene die dat beweert ...laat het ons proper houden!
              Absoluut... De iPad 1 draait perfect YouTube niks geen schokkende beelden.
              En de beeldkwaliteit is super, zoals we gewoon zijn bij -producten.

Enkel géén flash. Dat is soms wel irritant. En, zoals ik al eerder zei, die programma's om te converteren deugen géén van allen. Tenminste voor zover ik weet. Moest er hier iemand zijn met de perfecte app, ik lees het hier graag.
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Kan nog ni veel zeggen, maar opt werk veel gespeeld met den 2... Ben op goeie wijze aan nen zeer propere 1 geraakt...
                De 1 voelt zwaarder aan, maar ligt bij mij beter inde hand...

Qua surfsnelheid ondervind ik weinig verschil...
                Maar qua applicaties starten en dergelijke is er wel een verschil...
                Om nu te zeggen dat ik de 2 zou missen,
                Verre van, ben enorm content tot nu...

Nu kijken hoelang de batterij het volhoudt bij mij...

Dit alles is de vrij vlot getypt op de iPad...
                (kheb er dus geen gras laten op groeien ;-) )
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Welja, ik vind ook dat de 1 beter in de hand ligt.

Maar als je hem bv. 1 vol uur moet vasthouden, is lichter misschien beter.
                  In elk geval nooit last van gehad.

Het scherm vind ik eerlijk gezegd echt NIETS verschillen.

Het is natuurlijk ietsje moeilijker om er muziek en film op te krijgen dan op een Android toestel, maar het blijft zonder twijfel het meest aangename tablet.

Nu, ik heb ook een Android tablet, dus ik gebruik beiden complementair.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Ik ben van de 1 naar de 2 overgestapt.
                    Is het de moeite? bwaaaa, als je nooit een 2 gebruikt heb, ga je hem niet missen. Eens je de 2 gebruikt hebt, wil je geen 1 meer.
                    Zou ik er 300 meer voor betalen? Nee, zker niet nu de 3 eraan komt.
                    Doe het niet voor de camera, die is gewoon rotslecht.
                    En dan de vraag welk type? Dat is persoonlijk, als je een grote itunes bib of veel films wilt, dan veel geheugen. Wil je overal online kunnen zonder veel tralala, een 3G.
                    Ben je een prijskoper, neem dan een 16gb ipad 1.
                    Dat is perfect samengevat !

Comment

Kan nog ni veel zeggen, maar opt werk veel gespeeld met den 2... Ben op goeie wijze aan nen zeer propere 1 geraakt...
                      De 1 voelt zwaarder aan, maar ligt bij mij beter inde hand...

Qua surfsnelheid ondervind ik weinig verschil...
                      Maar qua applicaties starten en dergelijke is er wel een verschil...
                      Om nu te zeggen dat ik de 2 zou missen,
                      Verre van, ben enorm content tot nu...

Nu kijken hoelang de batterij het volhoudt bij mij...

Goede keuze, ga je nog veel plezier aan beleven.
                      Voorzie maar een avond per week meer in de fitness
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                        Goede keuze, ga je nog veel plezier aan beleven.
                        Voorzie maar een avond per week meer in de fitness
                        Dat is niet de bedoeling ;-)
                        Maar tot nu toe ben ik al heel blij met de keuze...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Mag ik vragen welk model je juist hebt gekocht en hoeveel je er voor betaald hebt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                            Mag ik vragen welk model je juist hebt gekocht en hoeveel je er voor betaald hebt?
                            Dat mag je zeker... Ik heb een 16gb, zonder 3G.
                            In perfecte staat, geen kras te bespeuren (sinds aankoop in een hoes en met screenprotector... En dat valt op...)
                            Heb er 275 aan betaald...
                            Er is nog garantie op en alles zat er nog bij ( lader, doos, USB kabel...)

Groetn

Comment

Dat mag je zeker... Ik heb een 16gb, zonder 3G.
                              In perfecte staat, geen kras te bespeuren (sinds aankoop in een hoes en met screenprotector... En dat valt op...)
                              Heb er 275 aan betaald...
                              Er is nog garantie op en alles zat er nog bij ( lader, doos, USB kabel...)

Groetn
                              Lijkt mij zeker geen slechte deal. Dikke 200€ goedkoper dan een gelijkaardige nieuwe Ipad2. 'k Ga die tweedehandssites de komende weken nog eens wat gaan afschuimen denk ik .

Comment

Wil deze topic niet hijacken, maar ik raak ook stilaan overtuigd van het nut (en de mogelijke toepassingen) van zo'n iPad. Zover ben ik al. Een vraag waar ik niet meteen een antwoord op vind:
                                is het mogelijk om een iPad 3G aan te schaffen "voor het geval dat..."? Ik ben van plan het toestel hoofdzakelijk thuis te gebruiken waar ik over WiFi beschik, dus heb niet meteen 3G nodig. Maar stel dat ik in een latere fase toch verder wil gaan (to boldly go where no man has gone before ): is het mogelijk die 3G pas later te activeren? M.a.w.: kun je zo'n 3G ook zonder simkaart gebruiken?
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Working...
                                X