Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipad vs Ipad2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ipad vs Ipad2

Hoi,

Ik weet dat ik hier een enorm risico neem.
    Maar ik hoop op enig begrip te kunnen rekenen.

Ik zou graag een ipad aankopen.
    nu zit ik in twijfel tussen 2ehands gedoe natuurlijk (neen ik heb geen schrik van 2ehands te kopen, dus die discussie is niet nodig )

Op het net vind je veel vergelijkingsfilmpjes...
    filmpjes en dergelijke die mij weinig zeggen...
    Heb ooit zo'n filmpje tussen 3GS en 4 gezien, en dat verschil leek hemel en aarde, kheb toen toch een 3GS gekocht en ben er uitermate blij mee

nu vraag ik mij af:
    zijn er hier BD leden die toevallig de mogelijkheid gehad hebben
    om zo'n ipad 1 te vergelijken met een ipad 2?
    Wat zijn de werkelijke bevindingen,
    zou jij 300 euro meer uitgeven voor een ipad2 16GB enkel WIFI te kopen ipv een ipad1 16GB enkel WIFI ?

Punten als:
    -> je hebt 2 camera's ipv geen: Ik heb een spiegelreflexcamera en een compactje, dus niet nodig
    -> je kan een andere kleur kiezen: maakt me niet uit...

Mocht iemand van de android kant mij het licht kunnen laten zien...
    je mag altijd proberen, alhoewel eerlijkheid mij gebiedt te vertellen dat ik een apple-fan ben (getuige macbook en iphone).

edoch ben ik niet te beroerd om toe te geven
    mijn portefeuille is vrij heilig ook (en we weten allemaal dat apple duur is).

waarvoor zou het dienen:
    geen laptop meer in de zetel,
    gemakkelijk even mail controleren of iets opzoeken zonder steeds laptop op te starten...
    woonkamer pc vrij maken...

kleine nota:
    Gelieve elkaar niet in de haren te vliegen, ik wil argumenten, geen vetes...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Re: Ipad vs Ipad2

Ik heb de iPad 2, leuk toestel maar kan niet vergelijken met een iPad 2. Reden voor deze post: begin maart zou Apple hun iPad 3 voorstellen waardoor er wel weer vele iPad 2 de weg naar de 2dehandsmarkt vinden.

Comment

Over 2-3 weken wordt de iPad 3 aangekondigd: die zou ik kopen.

Alleen Wifi: zou ik niet doen, dan heb je ook geen GPS.
      Camera: wel handig met Skype e.d. hoor.

Comment

domme vraag,
        is gps met die g3 dan betalend?
        (kan interessant zijn).

Camera kan mij niet deren (ook niet voor skype/facebook/andere )
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          domme vraag,
          (kan interessant zijn).
          Nee, voor GPS betaal je nooit, dat doen de Amerikaanse belastingbetalers al. Wel voor kaarten eventueel (maar er zijn ook gratis kaarten en natuurlijk Google Earth), daarnaast zijn er heel veel programma's die van GPS gebruik maken (weerprogramma's bijvoorbeeld voor de lokale voorspelling). Je hebt dan natuurlijk wel Wifi nodig om de data op te halen, als je er geen simkaart in doet.

Comment

Hoi,

waarvoor zou het dienen:
            geen laptop meer in de zetel,
            gemakkelijk even mail controleren of iets opzoeken zonder steeds laptop op te starten...
            woonkamer pc vrij maken...

kleine nota:
            Gelieve elkaar niet in de haren te vliegen, ik wil argumenten, geen vetes...
            Dan voldoet de goedkoopste iPad ruimschoots.
            Ik heb hier nog eentje van de eerste reeks.
            Vriend van mij heeft een iPad 2. Er zijn geen wezenlijke verschillen buiten de camera en zo. Maar kwestie van snelheid is er niet zo veel verschil.
            En zeker niet om te surfen of mail op te halen.
            Nadeel: men wordt er zo lui van als een das....je geráákt niet meer uit je zetel 's avonds.. Voorzie maar iemand die je leffe gaat halen
            Spijtig dat het geen flash aanvaardt. En de apps die converteren vind ik maar niets.
            Het toetsenbord ben je binnen de week gewoon....
            Conclusie: gewoon kopen, er kan er je dit jaar niets beter meer overkomen
            Maar ja, hier ook beetje  fan...MacBook air, iPhone, iPod ( in wagen), iPod touch, 2maal iMac, iPad ( mijn zoon en ik)
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

domme vraag,
              (kan interessant zijn).

Camera kan mij niet deren (ook niet voor skype/facebook/andere )
              Alleen de provider dient betaald....
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                Nadeel: men wordt er zo lui van als een das....je geráákt niet meer uit je zetel 's avonds.. Voorzie maar iemand die je leffe gaat halen
                )
                Wel, ik hoop dat de ipad me actiever maakt:
                nu zit/hang/lig ik in de zetel met macbook (met lader en soms muis)..
                om die 'brol' weg te krijgen duurt het te lang (mijn dorst is al weg voor ik recht sta )

Hoe zit het met het verschil in batterij-leven?
                overleeft de ipad dat zo'n beetje ivm ipad2?

Comment

N.v.t.
                  Last edited by Leonidas; 16 februari 2012, 14:04.

Comment

Wel, in de keynote die de iPad 2 aankondigde was één van de 'grote vernieuwingen' die ongelooflijk en revolutionair bestempeld werden, het feit dat de batterijduur hetzelfde bleef.
                    Natuurlijk is een 2dehandse iPad niet nieuw, en is het dus heel moeilijk in te schatten hoeveel laadcycli die al achter de rug heeft en hoe lang die dus nog zal werken.
                    Maar ik denk dat dat goed moet meevallen...

Wacht sowieso maar tot maart, iPad 3 zal op zijn minst de andere 2 in prijs doen dalen (nieuw, voor de iPad 2, en 2dehands, voor beide)
                    Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Wel, ik hoop dat de ipad me actiever maakt:
                      nu zit/hang/lig ik in de zetel met macbook (met lader en soms muis)..
                      om die 'brol' weg te krijgen duurt het te lang (mijn dorst is al weg voor ik recht sta )

Hoe zit het met het verschil in batterij-leven?
                      overleeft de ipad dat zo'n beetje ivm ipad2?
                      Lang vóór de batterij leeg is moet je gaan dokes doen
                      Men zegt negen uur, heb ik nog nooit getest, maar zeven uur heeft ze het al uitgehouden zonder dat de 'warning' van 10% verscheen.

Het zal er niet op beteren met de iPad.....
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Als je de camera niet nodig hebt, en je de dikte niet zo belangrijk vindt, dan is de iPad1 goed genoeg.

Maar ik zou ook nog een week of 4 wachten en dan kijken wat de 3 biedt.

Comment

Ik heb hier in huis toevallig zowel de eerste als tweede ipad liggen, en veel verschil is er niet. De 2 is iets dunner en lichter en heeft de camera (waarvan je zelf al zegt da je die niet nodig hebt).
                          Voor wat jij zegt hem nodig te hebben kan je gerust de eerste kopen, die doet perfect wat je wil en kost minder. De batterijduur is voor beide toestellen zeer goed.
                          Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Als je de camera niet nodig hebt, en je de dikte niet zo belangrijk vindt, dan is de iPad1 goed genoeg.

Maar ik zou ook nog een week of 4 wachten en dan kijken wat de 3 biedt.
                            De 3 zal meer financieel gewicht bieden...
                            ik heb niet altijd het nieuwste nodig hoor,
                            als ik met een oud model mijn noden kan invullen... is dat prima voor mij...

en of de komst veel impact gaat hebben op de 2e hands markt,
                            daar twijfel ik aan,
                            apple is voor vele mensen = goud...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                              Ik heb hier in huis toevallig zowel de eerste als tweede ipad liggen, en veel verschil is er niet. De 2 is iets dunner en lichter en heeft de camera (waarvan je zelf al zegt da je die niet nodig hebt).
                              Voor wat jij zegt hem nodig te hebben kan je gerust de eerste kopen, die doet perfect wat je wil en kost minder. De batterijduur is voor beide toestellen zeer goed.

en qua surfsnelheid?
                              of beeldkwaliteit?

(ben al blij om nuchtere reacties te horen en niet gewoon het typische: koop die 2...)

Comment

Working...
                              X