Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuurpunt verwoest 14 Ha bos in Geel Bel

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Natuurpunt verwoest 14 Ha bos in Geel Bel

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Wat betekent dit nu weer, Sultana....
    Ga jij de toegebrachte schade vergoeden.
    Dat was misschien nog eens een idee, de schade verhalen op de gemeenschap. En elk jaar meer, als ze niet bejaagd mogen worden. Tot ze Vlaanderen veroverd hebben, wat dan? Wolven introduceren?
    Get real

Hoe meer mensen er in Vlaanderen komen, hoe minder plaats er zal zijn voor fauna en flora. Sommige verlichte geesten hebben hier al een oplossing gesuggereerd... de mens uitroeien...
    Nee Mil1, je zei dat de boeren aan natuurbehoud doen en het nog eens beter doen en de Boerenbond wil dus niet enkel ALLE everzwijnen afschieten maar ook niet welkom zijn de houtduiven, konijnen, ... Dus roept bij mij onmiddelijk de vraag op: hoe ga je dan als jager na pakeg 2-3 jaar nog voor dat lekkere wild (wat wild eet ik nog altijd graag) zorgen?
    Zoals ik hier las: er is een verschil tussen jagen en uitroeien. Als het aan de boeren lag was er genocide, niet mijn conclusie maar die van de natuurliefhebbende Boerenbond.
    Dus nu niet je kar gaan keren omwille van eerdere uitspraken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
      En wie denk je dat nu die schade betaalt? De staat... en wie is de staat? De belastingbetaler... dus we betalen nu al de schade.
      Moet kunnen, er is toch geld genoeg....
      Ik heb een beter idee, adopteer een paar evers...en bezorg ze een gelukkig bestaan.
      Dat zijn er toch al twee waar wij minder moeten voor betalen.
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Wespen hebben geen nut; dixit de grootste ecologie-expert op het forum.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Dat mag niet meer....
          Wij geven die nu aan de vossen....
          Misschien in Vlaanderen... hier zie ik ze regelmatig 's morgens fazanten uitzetten en je kan er van op aan dat een uur later de 'jagers' toekomen...
          Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Nee Mil1, je zei dat de boeren aan natuurbehoud doen en het nog eens beter doen en de Boerenbond wil dus niet enkel ALLE everzwijnen afschieten maar ook niet welkom zijn de houtduiven, konijnen, ... Dus roept bij mij onmiddelijk de vraag op: hoe ga je dan als jager na pakeg 2-3 jaar nog voor dat lekkere wild (wat wild eet ik nog altijd graag) zorgen?
            Zoals ik hier las: er is een verschil tussen jagen en uitroeien. Als het aan de boeren lag was er genocide, niet mijn conclusie maar die van de natuurliefhebbende Boerenbond.
            Dus nu niet je kar gaan keren omwille van eerdere uitspraken.
            Je moet dat streekgebonden zien. Die evers hebben geen habitat meer in Vlaanderen.
            Met uitroeien bedoelen ze de kolonie in Limburg. In de Ardennen bv ligt dat anders.
            Houtduiven en konijnen zijn, of beter kunnen op sommige plaatsen een ware plaag voor de landbouw betekenen. Daar worden dan ook maatregelen tegen genomen(gelukkig).
            Maar er is, tenminste wat betreft de boeren, geen vraag naar genocide.
            En ja, de Boerenbond... Dat is zoals de vakbonden...als men alles moest uitvoeren wat die vragen vertrekken we met zijn allen beter naar Mars of Venus naargelang uw voorkeur
            Van iemand die een stukje wild kan appreciëren had ik toch meer doorzicht verwacht.
            En tussen haakjes, ik vind dit een stukje sensatiejournalistiek. En dat in de standaard....
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

En die wespen kunnen mij ook gestolen worden uitroeien die handel. Die brengen niets bij in de natuur...
              De wespendief zal je dankbaar zijn!
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                Wespen hebben geen nut; dixit de grootste ecologie-expert op het forum.
                Dank u,maar ik dacht dat jij dat was...
                En wespen hebben geen nut, want die roven mijn honing en doden mijn bijen.
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Wie spreekt er van de natuur te vernietigen? Enkel aanpassen aan een veel te dicht bevolkt Vlaanderen.
                  Dan moet je toch maar eens het antwoord van de Boerenbond (her)lezen... Alle everzwijnen afschieten en liefst ook 's nachts mogen jagen... kwestie van licht in 't voordeel te zijn hé. Ga gerust op everzwijnen jagen, maar wees eens eerlijk en doe het met een zelfgemaakte speer en een goed mes. Er zullen meteen heel wat minder kandidaat jagers zijn
                  Jean Pierre.

Comment

Misschien omdat de wespendief uitgeroeid wordt door de natuurminnende mens?
                    Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      De wespendief zal je dankbaar zijn!
                      Dat hij mijn bijen maar met rust laat
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                        Dan moet je toch maar eens het antwoord van de Boerenbond (her)lezen... Alle everzwijnen afschieten en liefst ook 's nachts mogen jagen... kwestie van licht in 't voordeel te zijn hé. Ga gerust op everzwijnen jagen, maar wees eens eerlijk en doe het met een zelfgemaakte speer en een goed mes. Er zullen meteen heel wat minder kandidaat jagers zijn
                        Herlees jij dan mijn antwoord maar eens.,,,
                        Ga jij ze tegenhouden met mes en speer als ze uw patattenveld komen bezoeken
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Nee nee, mijn doctoraat gaat over iets helemaal anders. Mijn interesse in ecologie en entomologie is slechts puur hobbymatig. Ik ben zeker geen expert, maar ik beperkt me wél tot de zaken waar ik iets van af weet.

Maar goed, blijkbaar bedoel je met "geen nut voor de natuur" gewoon "geen nut voor jou". Dat verklaart veel.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Als ambtenaar zou je nu aan 't werk moeten zijn ipv domme replieken te schrijven
                            1. Het is geen domme repliek. Wespen zijn nuttig. Ze niet nuttig noemen getuigt gewoon van grote domheid.
                            Zoals ik al zei, heb je waarschijnlijk een afgeschoten eend op je hoofd gekregen of heb je hondsdolheid opgelopen bij een of andere jachtpartij.

2. In mijn werksysteem ben ik niet alle dagen aan het werk...
                            Dat je een beetje gefrustreerd bent dat je werkloos bent (want constant op het forum aanwezig) daar kan ik niets aan doen.
                            Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              Het is geen domme repliek. Wespen zijn nuttig. Ze niet nuttig noemen getuigt gewoon van grote domheid.
                              Zoals ik al zei, heb je waarschijnlijk een afgeschoten eend op je hoofd gekregen of heb je hondsdolheid opgelopen bij een of andere jachtpartij.

In mijn werksysteem ben ik niet alle dagen aan het werk...
                              Dat je een beetje gefrustreerd bent dat je werkloos bent daar kan ik niets aan doen.
                              Groffe opmerking,
                              en vrij laf dat je hem plots weer wat wijzigd... (oud?? )
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Groffe opmerking,
                                en vrij laf dat je hem plots weer wat wijzigd... (oud?? )
                                Ik schreef oud en gepensioneerd, maar dat zou niet kunnen kloppen. Vandaar de wijziging.
                                Grof. Bwah, twee opmerkingen over mijn werkstatuut er bij betrekken, hoef ik niet zomaar te laten passeren. Wie de bal kaatst...
                                Mvg Tim

Comment

Working...
                                X