Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuurpunt verwoest 14 Ha bos in Geel Bel

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Natuurpunt verwoest 14 Ha bos in Geel Bel

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Kwestie van goede punten te scoren...
    Spreek dan niet teveel, want anders is voor haar de fun eraf...
    Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
      Dat is wat ik ook gedaan heb JPV maar ofwel kreeg ik niemand aan de lijn of zoals eerder gezegd werd de versie van het verhaal 4 keer anders verteld.
      Wel nu heb je een antwoord gekregen... ik kan alleen maar hopen dat je het nut er nu wel van inziet.
      Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Om de betrokken partij maar meteen te horen heb ik hun gemaild met de vraag of sommige van mijn/ons bekommernissen kon beantwoord worden en zie, 24 uur later een mailtje terug met de vraag deze ook op het forum te zetten.
        De man die dit geschreven is is Willem Laermans.

Oeps, een stukje vergeten:

[/QUOTE]De bossen in Bel zijn een beetje een a-typisch verhaal. De vegetatie bestond uit een zeer dichte en donkere naaldhoutaanplant die voor dat onze vereniging deze terreinen kochten amper of niet toegankelijk waren. Het waren weekendverblijven die met omheiningen van bijna 2 meter waren afgezet en dus niet toegankelijk waren. Deze terreinen liggen op een landduin. Je kan deze vergelijken met de duinen aan de kust maar dan in de Kempen (ook deze zijn zeer zeldzaam en vooral sterk bedreigd). [/QUOTE]

Dit is totale onzin. De bossen in Bel zijn altijd volledig toegankelijk geweest. Pas nadat ze enkele jaren geleden zijn begonnen met het uitdunnen, zijn de dorens er beginnen woekeren. De weekendhuisjes waarover gepraat wordt, waren inderdaad vervallen maar om daarom 14 Ha bos te kappen!!!
        Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
          Wel nu heb je een antwoord gekregen... ik kan alleen maar hopen dat je het nut er nu wel van inziet.

Nog altijd niet JPV en dat zal zo blijven maar de schade is onherroepelijk. Ik heb niet alleen in Bel gezien welke ravage Natuurpunt heeft aangericht maar ook elders. Waar Willem Laermans naar refereert wanneer hij zegt dat er 300 meter verder een bosuitbreidingsproject bezig is, is mij een raadsel. Er is volgens mij geen enkele meter waar ik niet ben geweest en van dat project heb ik nog niks gemerkt. Wel hebben ze 2 jaar geleden langs de Nete ook een volledig bos gekapt met de bedoeling om er een ven aan te leggen maar kom gerust zien. Het enige wat je daar zal zien zijn dorens en netels.

Als de mensen van Natuurpunt dan toch zo begaan zijn met de natuur, dat ze dan velden en weiden aankopen, die niet meer worden gebruikt (steeds meer boeren stoppen ermee) en die weer aanleggen.

Comment

Nog altijd niet JPV en dat zal zo blijven maar de schade is onherroepelijk. Ik heb niet alleen in Bel gezien welke ravage Natuurpunt heeft aangericht maar ook elders. Waar Willem Laermans naar refereert wanneer hij zegt dat er 300 meter verder een bosuitbreidingsproject bezig is, is mij een raadsel. Er is volgens mij geen enkele meter waar ik niet ben geweest en van dat project heb ik nog niks gemerkt. Wel hebben ze 2 jaar geleden langs de Nete ook een volledig bos gekapt met de bedoeling om er een ven aan te leggen maar kom gerust zien. Het enige wat je daar zal zien zijn dorens en netels.

Als de mensen van Natuurpunt dan toch zo begaan zijn met de natuur, dat ze dan velden en weiden aankopen, die niet meer worden gebruikt (steeds meer boeren stoppen ermee) en die weer aanleggen.
            Die velden zullen ze niet kunnen aankopen, wees gerust.
            Ach, ieder zijn zienswijze op wat de natuur zou moeten zijn denk ik maar. Ik ben blij dat Natuurpunt de moeite doet om soms tegenstroom te zwemmen om het doel te bereiken.
            Jean Pierre.

Comment

Die velden zullen ze niet kunnen aankopen, wees gerust.
              Ach, ieder zijn zienswijze op wat de natuur zou moeten zijn denk ik maar. Ik ben blij dat Natuurpunt de moeite doet om soms tegenstroom te zwemmen om het doel te bereiken.

Ik vraag me alleen af dat ze dat ook zouden doen als ze zelf voor het geld moesten zorgen en afstand zouden doen van hun recht op voorkoop.
              Nu worden ze gesponsord door Europa, KBC, Nationale loterij enz...

Elke natuurvereniging die vecht voor het behoud van de natuur in al zijn vormen, krijgt mijn steun en sympathie. Met wat Natuurpunt in Geel Bel heeft gedaan, krijgt ze die zeker niet.
              Spijtig dat ik hier de meerderheid van de mensen van Bel niet aan het woord kan laten want anders zou je zien dat ik hierin zeker niet alleen sta.

Comment

Spijtig dat ik hier de meerderheid van de mensen van Bel niet aan het woord kan laten want anders zou je zien dat ik hierin zeker niet alleen sta.
                Daarom zijn er organisaties als Natuurpunt nodig, om over het 'lokaal gevoel' te stappen en het grotere belang te zien. Vandaar dat men de plaatselijke politiek links laat liggen van die denken enkel lokaal want daar wonen de stemmers.
                Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Bedankt voor deze informatie Vincent
                  Geen probleem Frank, we kunnen hier nog tientallen pagina's vullen en argumenten voor en tegen geven maar de rechtstreekse partij wordt dan tenminste gehoord langs deze weg. Iedereen hoeft daarom niet meer of minder akkoord te gaan met hun standpunt van NP maar het is ten minste hier op een duidelijke manier aan bod gekomen.

Ondertussen heeft het "jagen" de bovenhand genomen, zoals het blijkbaar tegenwoordig elk draadje besmet. Ik heb (reeds tot spijt) dat draadje gestart van "Jagen is OK maar dit ..." en sindsdien is nuance ver te zoeken bij sommigen.

Comment

Spreek dan niet teveel, want anders is voor haar de fun eraf...
                    Daarvoor verkoop jij te veel onzin om daarover te kunnen oordelen.
                    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

7.13.7. Voeder nooit de trol!

Een trol is iemand die provocerende berichten plaatst in een forum om veel schreeuwerige reacties op te roepen. Een trol is gevaarlijk voor forumbezoekers omdat die vaak niet door hebben dat ze met een trol te maken hebben en zich laten meeslepen in een spiraal van negatieve reacties.

Er zijn drie redenen waarom een trol een bericht plaatst. De eerste is aandacht vragen. De trol is vaak opgegroeid met het besef dat negatieve aandacht ook aandacht is. De tweede reden kan zijn dat hij discussies stuk wil laten lopen of (dit is de derde reden) hij is er op uit moedwillig problemen te veroorzaken.

Opgelet dus voor mensen die
                      - zelden een eigen bericht plaatsen, maar altijd klaarstaan om een ander op een fout te wijzen
                      - een forumgebruiker systematisch uitdagen en zijn/haar berichten eindeloos analyseren
                      - proberen discussies te kapen door over een totaal ander onderwerp te beginnen, waardoor het topic een hele andere kant opgaat.
                      Als ik de tussenkomsten van bepaalde imkers er hier op nalees is dat wel degelijk het enige besluit dat ik kan trekken.

Alle wespen uitroeien omdat ze "zijn" bijen doden!?!?! Dat is toch wartaal van het hoogste gehalte?

Dood dan zeker alle bijen want er zijn MENSEN die door één bijensteek sterven.
                      En weg met alle reigers want ze vreten mijn vissen.
                      Trouwens... dood aan álle vogels want ze komen uit de voederbak van mijn kippen stelen.
                      Geen enkel insect heeft toch nut!? Uitroeien die handel. En als de zwaluwen dan verhongerd uit de lucht vallen? Des te beter want ze storen mijn zon.
                      Geen uitzonderingen! Geen compassie! Vlaanderen is te klein voor al dat gespuis!

Moedeeeeer!

Oesje! Eigenlijk voeder ik nu niet enkel mijn kippen... maar ook de trol
                      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                      Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                        Als ik de tussenkomsten van bepaalde imkers er hier op nalees is dat wel degelijk het enige besluit dat ik kan trekken.

Alle wespen uitroeien omdat ze "zijn" bijen doden!?!?! Dat is toch wartaal van het hoogste gehalte?

Dood dan zeker alle bijen want er zijn MENSEN die door één bijensteek sterven.
                        En weg met alle reigers want ze vreten mijn vissen.
                        Trouwens... dood aan álle vogels want ze komen uit de voederbak van mijn kippen stelen.
                        Geen enkel insect heeft toch nut!? Uitroeien die handel. En als de zwaluwen dan verhongerd uit de lucht vallen? Des te beter want ze storen mijn zon.
                        Geen uitzonderingen! Geen compassie! Vlaanderen is te klein voor al dat gespuis!

Moedeeeeer!

Oesje! Eigenlijk voeder ik nu niet enkel mijn kippen... maar ook de trol
                        Neen, je maakt enkel jezelf onnoemelijk belachelijk.
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                          Neen, je maakt enkel jezelf onnoemelijk belachelijk.
                          'k Weet het! Je bent dan toch tenminste niet meer alleen .
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

Comment

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAAAAAAA

Sorry, kon me niet beheersen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                              'k Weet het! Je bent dan toch tenminste niet meer alleen .
                              Eindelijk, het beste van jezelf gegeven
                              Niet dat het veel voorstelt
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

OT
                                Het "herstellen" van de natuur is altijd een heikel punt.
                                Naar welk punt in de tijd "herstel" je?
                                5 jaar geleden? 10 jaar? 50 jaar? 100 jaar? 10000 jaar?
                                En altijd is het wel naar een situatie die voor sommigen niet te vatten is (van bos naar heide bvb roept DIKWIJLS vraagtekens op).
                                't Is een discussie waar nooit één waarheid bestaat.

Ik ben blij dat er tenminste AANDACHT en BETROKKENHEID voor bestaat. Veel beter dan dat we 't ons allemaal niet zouden aantrekken wat er met ons beetje natuur gebeurt.
                                Last edited by VIM; 15 februari 2012, 10:29. Reden: typfout
                                Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
                                X