Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuurpunt verwoest 14 Ha bos in Geel Bel

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Natuurpunt verwoest 14 Ha bos in Geel Bel

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    Als ge er een natuurlijk bos van wilt maken, met wat paddo's in zichtbare ringen moet ge er wel wat dood hout laten liggen.
    Wanneer dood hout de wegen of paden niet versperren dit gewoon laten liggen.
    Dood hout wordt uiteindelijk opgeruimt door schimmels (paddestoelen).
    Ook tal van insecten vinden er hun woning in die weer voedsel zijn voor de vogels en sommige insectenetende zoogdieren. Ook vormt dood hout zoals ontwortelde bomen nestgelegenheid voor vogels. Op verzoek van onze natuurwerkgroep laten waterschappen de laatste tien jaar omgewaaide bomen liggen langs de stromen. Meteen was de ijsvogelpopulatie meer dan verdubbelt daar zij nestgelegenheid kregen in de kluiten.
    Helaas zijn er nog velen ook hier op het forum die niets snappen van natuurbeheer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Ach jagers...
      Ik krijg de indruk dat die mannen af en toe een afgeschoten eend op hun hoofd krijgen.
      Wartaal enzo...
      ...op de man....

nen ambtenaar die 's zondags werkt...
      Kan niets serieus uit komen....
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

[QUOTE=purlut;3439951]Deze werden aangeplant .... Amerikaanse eiken en dan nog eens precies ...

Ik denk dat jij toch is dringen een natuurgids moet gaan raadplegen. Dit zijn inlandse eiken, zeker geen Amerikaanse eik.
        En wat als ze daar aangeplant zijn? Bomen van een doorsnee van bijna 1 meter staan er niet van vorig jaar hé. Ik schat dat ze zeker 50 jaar oud zijn.
        Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
          Waarom denk je van niet?

Zou het misschien om het GELD kunnen zijn?
          Iemand van Natuurpunt misschien een nieuwe eiken keuken nodig?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
            Ik vind de derde foto nog de beste, alhoewel ...
            compo is echt niet te doen evenals de zwart-wit-balans te wensen over laat. Blauwe sneeuw ?
            Ook best de beelden mooi horizontaal te maken en te zorgen voor minder uitgebrandde vlekken.
            Ook de scherpte van de beelden kan stukken beter maar dat kan komen door het resizen van de beelden.
            Alle drie de foto's zijn wel 'hof'-waardig of niet ?

Inderdaad is de kwaliteit niet zo best. Foto's werden dan ook genomen met een Nokia 7200.

Comment

Deze werden aangeplant .... Amerikaanse eiken en dan nog eens precies ...

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
              Ik denk dat jij toch is dringen een natuurgids moet gaan raadplegen. Dit zijn inlandse eiken, zeker geen Amerikaanse eik.
              En wat als ze daar aangeplant zijn? Bomen van een doorsnee van bijna 1 meter staan er niet van vorig jaar hé. Ik schat dat ze zeker 50 jaar oud zijn.
              Volgens mijn echtgenote, die onder andere bosgids is, zijn dit zomereiken, zeker geen amerikaanse eiken.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Helaas zijn er nog velen ook hier op het forum die niets snappen van natuurbeheer.
                Binnenuit, ik weet niet of dit positief of negatief bedoeld is maar wat er in Geel Bel is gebeurd, heeft m.i. niets meer met natuurbeheer te maken. Dit is pure vernieling.
                Onder natuurbeheer versta ik, het in stand houden en beschermen van het beetje natuur er nog over blijft en met het geld dat Natuurpunt krijgt van Europa, KBC en de Nationale Loterij misschien wat terrein bijkopen om dit dan weer terug te geven aan de natuur.
                Met hun recht op voorkoop kan dat toch geen probleem zijn.

De arrogantie en de pretentie waarmee Natuurpunt hun plannen door de mensen hun strot ramt, staat me gewoon niet aan. Maar ja, sommige mensen denken omdat ze lang naar school zijn geweest, ze de waarheid in pacht hebben en denken dat ze alles kunnen en mogen. 95% van de mensen in Bel waren tegen de kaalkap en zeer verontwaardigd.

Als Ze zo begaan zijn met de natuur, waarom betalen ze het dan niet uit eigen zak en niet met het geld dat ze krijgen. Eigenlijk belastinggeld dus.

Mijn moto is: "blijf met je poten van de natuur".De natuur regelt zichzelf al langer als de mens bestaat.

Comment

Mijn moto is: "blijf met je poten van de natuur".De natuur regelt zichzelf al langer als de mens bestaat.
                  Maar 't is wel de mens die de natuur naar de kl*ten helpt... dus zo goed zijn we nu ook niet bezig hé. Het is hier een beetje van ik hou van bossen dus men moet bossen gerust laten. De natuur is heel wat meer dan wat bossen hoor... maar ja, ik een bos kan je wandelen hé.
                  Jean Pierre.

Comment

Ik woon in Averbode. En hier heeft natuurpunt een regelrechte kaalslag uitgevoerd.
                    Het bos van weleer is nu een desolate zandvlakte (die ooit heide moet worden).
                    In de volksmond noemt met dit gebied nu 'Hiroshima' Dat zegt genoeg ...
                    Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

[QUOTE=nomino;3441433]
                      Deze werden aangeplant .... Amerikaanse eiken en dan nog eens precies ...

Op de bladeren die ik her en der kan zien, kan ik enkel afleiden dat het Amerikaanse eiken zijn. De bladeren zijn echter wel niet altijd heel duidelijk. Wel merk ik sptise punten op de bladeinden vandaar. De zomer- en wintereik hebben stompe, afgeronde bladtippen.
                      Maar, zoals ik zeg, het is niet 100% duidelijk.

Als ze maar 50 jaar oud zijn, zie ik niet echt een reden om aan te nemen dat het geen Amerikaanse zijn ... Snellere groeier dan de inlandse
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Deze werden aangeplant .... Amerikaanse eiken en dan nog eens precies ... Dus kom nu niet zeggen dat ze daar op natuurlijke wijze zijn boven gekomen

.
                        Dat zijn zomereiken, de schors is veel te ruw om een Amerikaanse eik te zijn
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                          Dat zijn zomereiken, de schors is veel te ruw om een Amerikaanse eik te zijn
                          Neemt niet weg dat ze veel te kort op elkaar staan, waardoor ze niet eens genoeg water krijgen voor zichzelf, zwijg stil voor die vennen.

Comment

Zou het misschien om het GELD kunnen zijn?
                            Iemand van Natuurpunt misschien een nieuwe eiken keuken nodig?
                            Ik zou misschien daar niks gaan afdoen als ik misschien niet wat hout zou mogen meenemen. Maar misschien eerst op papier zetten, he, anders begin ik er misschien niet aan: ik ben misschien Natuurpunt niet.

Comment

komen "EIKELS" alleen van Zomer of Amerikaanse eiken..?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                komen "EIKELS" alleen van Zomer of Amerikaanse eiken..?
                                grt,bouk.
                                Nee, er zijn er ook die aan de grote BD boom groeien ... Knaagdieren zijn ook gespot die o zo graag deze boom willen neerhalen.
                                (te mooi om deze te laten liggen)

Comment

Working...
                                X