Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe stofzuiger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe stofzuiger

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
    Zelf hebben we al enkele jaren een dyson. Tot enkele weken geleden altijd tevreden van geweest. Buiten dan de gekende nadelen (véél lawaai, opletten met het leegmaken (altijd buiten doen), en het snoer dat moeilijk vanzelf oprolt).
    Maar twee weken geleden de nilfisk van men schoonouders eens geleend omdat de onze ook uitgeleend was ...
    Nu weet ik het wel. De volgende wordt geen dyson meer. De nilfisk was een pak stiller en zuigt een pak krachtiger, het snoer is langer, is steviger gebouwd... Niks dan voordelen in mijn ogen !!
    Ik weet wel niet hoe het met de prijs zit. Maar dyson is nu ook niet bepaald goedkoop!
    Voor 259 euro heb je al eentje en een goede
    Zoals ik reeds zei in een reactie.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

hebben er twee.
      1voor de bovenverdieping en 1 voor beneden.
      boven zonder stofzak zuigt goed maar maakt veel meer lawaai dan die beneden met stofzak.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

om de een of andere reden verslijten onze stofzuigers nogal snel, langer dan een jaar heb ik er nog geen ene gehad , maar kmoet wel zeggen dat deze dagelijks tot 2 keer gebruikt word en dat het grootste vuil hondenharen zijn en dat......kunnen er veel zijn....(veel langharige herdershonden waarvan er altijd wel enkel binnenzitten) de zuigkracht van de meeste die we gehad hebben is ondermaats voor ons, nu hebben we al een tijdje een AEG in gebruik , en deze is tot nog toe voor ons de beste van allemaal en nog goedkoop ook (dacht 100 of 120 euro ) en we hebben hierop 5 jaar garantie terwijl op alle andere slechts 2 jaar gegeven werd ....
        tis wel een kabaalmaker maar dat stoort ons niet , als hem zijn werk maar doet ist oke en deze doet dat voortreffelijk....
        http://www.jvs-photography.be/

Comment

Zoals reeds gezegd, Nilfisk GM 80 werkelijk het beste ter wereld, prijs kleine 300€ en je kan ieder stukje appart bestellen, deze van ons is 30 jaar oud, wordt dagelijks gebruikt, en het enige mankement was eens een gescheurde zuigslang, je kan er zelfs een speciaal opzetfilter voor kopen die fijn stof tegenhoud op de uitblaas (kost wel bijna de prijs van de stofzuiger zelf), waardoor deze stofzuiger zelfs geschikt is om gebruikt te worden in stofarme ruimtes, wordt ook veel gebruikt in ziekenhuizen, waar intensief gebruik ook heel wat meer vereist dan in een normaal huishouden. Filmpje KLIK

Zoals reeds gezegd, werden deze bij ons (bij Philips) continu op bepaalde machienes gebruikt, deze werden nooit stilgelegd, en gingen gerust een jaar mee zonder problemen, dan een andere motorgedeelte er op, en terug gerust voor een jaar, ze hebben er eens een eigen philips model opgezet, en na twee dagen gaf deze de geest, daar moet geen tekeningetje bij zeker. Prijs KLIK

HIER wisselstukkenlijst met bestelnummers, noem maar eens een stofzuiger waar je alles appart kan kopen.

Speciale filters waarover ik sprak, Blz. 4 afbeelding 14 en 16 KLIK

Opvallend is ook, dat bij de zware industriële modellen in veel gevallen dezelfde motorunits worden gebruikt, maar dan met twee of drie motoren, dat wil ook wat zeggen.

Nilfisk heeft ook nog een goedkopere productielijn met kunststoffen behuizing, maar deze zijn niet veel goedkoper, ik zou toch kiezen voor het reeds 50 jaar bestaande modelletje in aluminium, deze heb je (bij normaal gebruik) voor de rest van je leven.
          Last edited by Guest42; 14 februari 2012, 07:52.

Comment

Met dank voor de reacties.
            We hebben nog geen tijd gehad om te gaan shoppen. Ik zal zeker onze beslissing hier posten.
            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Tussen al die berichtjes zat er eentje verscholen die absoluut een verschil maakt met al die andere!
              Oorspronkelijk geplaatst door stiaanke Bekijk bericht
              Ik heb een Roomba die ik af en toe loslaat.

Die is de slimste! Hebben we ook en daar zijn we ongelofelijk tevreden over. Het toffe als je dit koopt is dat je het koopt om zelf niet te moeten werken. In eerste instantie ben je wat beschaamd en vrees je dat het ding onmogelijk zo goed kan zijn als jezelf/je vrouw en dan blijkt het veeeeeel beter te zijn.

Dit is een echte dream come true!

Ik kocht deze robotstofzuiger op aanraden van een collega die er erg tevreden over was. Als ik vroeg of het ding beter werkte dan het zelf te doen, dan zei ze dat dit niet zo was maar dat het toch weinig scheelde. Eenmaal we het ding zelf hadden vond ik dat het veeeel beter werkt dan het zelf te doen (schoner gestofzuigd en minder werk!). Ik sprak er mijn collega over aan en toen bekende ze dat de hare ook beter stofzuigde dan ze het zelf kon doen, maar dat ze bang was om dat te zeggen omdat ik anders zou denken dat ze geen verstand van stofzuigen had.

Toch eens overwegen want dit is een geschenk dat je jezelf doet om minder te moeten werken!

Groetjes,

Riho.
              Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
              Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Zoals reeds gezegd, Nilfisk GM 80 werkelijk het beste ter wereld, prijs kleine 300€ en je kan ieder stukje appart bestellen, deze van ons is 30 jaar oud, wordt dagelijks gebruikt, en het enige mankement was eens een gescheurde zuigslang, je kan er zelfs een speciaal opzetfilter voor kopen die fijn stof tegenhoud op de uitblaas (kost wel bijna de prijs van de stofzuiger zelf), waardoor deze stofzuiger zelfs geschikt is om gebruikt te worden in stofarme ruimtes, wordt ook veel gebruikt in ziekenhuizen, waar intensief gebruik ook heel wat meer vereist dan in een normaal huishouden. Filmpje KLIK

Zoals reeds gezegd, werden deze bij ons (bij Philips) continu op bepaalde machienes gebruikt, deze werden nooit stilgelegd, en gingen gerust een jaar mee zonder problemen, dan een andere motorgedeelte er op, en terug gerust voor een jaar, ze hebben er eens een eigen philips model opgezet, en na twee dagen gaf deze de geest, daar moet geen tekeningetje bij zeker. Prijs KLIK

HIER wisselstukkenlijst met bestelnummers, noem maar eens een stofzuiger waar je alles appart kan kopen.

Speciale filters waarover ik sprak, Blz. 4 afbeelding 14 en 16 KLIK

Opvallend is ook, dat bij de zware industriële modellen in veel gevallen dezelfde motorunits worden gebruikt, maar dan met twee of drie motoren, dat wil ook wat zeggen.

Nilfisk heeft ook nog een goedkopere productielijn met kunststoffen behuizing, maar deze zijn niet veel goedkoper, ik zou toch kiezen voor het reeds 50 jaar bestaande modelletje in aluminium, deze heb je (bij normaal gebruik) voor de rest van je leven.
                Hier ook nog eentje van in de jaren zeventig.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

DYSON vs. Roxx'x

Comment

Welke roomba's zijn er hier op het forum ?

Slijtageonderdelen ?

Zijn er onderdelen die geregeld gereinigd/vervangen moeten worden ?

Hoe zit het met de garantie ? €650 is best veel... (roomba 780)

Comment

Hier ook een Nilfisk Power (een groene), zuigen als een Noor maar die slang en buizen vind ik afschuwelijk ze schuiven niet gewoon in elkaar maar worden op hun plaats gehouden door een kliksysteem waar je overal mee achter blijft haken.
                      Ook de slang zelf vind ik stug die vond ik van onze Phillips nogal wat beter, van het voetstuk lossen de twee wieltjes al na 1 keer gebruiken en na herhaald terug plaatsen heb ik ze maar onderuit gelaten maar daardoor heb je wel een slechte zuigverdeling.
                      Of ik hem nog zou kopen betwijfel ik volgende keer eens een Miele.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                        Hier ook een Nilfisk Power (een groene), zuigen als een Noor maar die slang en buizen vind ik afschuwelijk ze schuiven niet gewoon in elkaar maar worden op hun plaats gehouden door een kliksysteem waar je overal mee achter blijft haken.
                        Ook de slang zelf vind ik stug die vond ik van onze Phillips nogal wat beter, van het voetstuk lossen de twee wieltjes al na 1 keer gebruiken en na herhaald terug plaatsen heb ik ze maar onderuit gelaten maar daardoor heb je wel een slechte zuigverdeling.
                        Of ik hem nog zou kopen betwijfel ik volgende keer eens een Miele.
                        Wat jij hier noemt, is inderdaad brol, Nilfisk heeft hiermee iets goedkoops op de markt gezet, ga voor de industriele versie GS-80 KLIK
                        Last edited by Guest42; 21 februari 2012, 17:46.

Comment

Hier ook een Nilfisk GM80 gebruiker.
                          Niet gekocht om zijn zuigkracht, uitzicht etc maar omdat ik er een hekel aan heb om om de paar jaar een plastiek spul op de container te moeten kappen omdat er een prul afbreekt.
                          O ja. de zuigkracht en uitzicht zijn ook prima

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                            Welke roomba's zijn er hier op het forum ?

Slijtageonderdelen ?

Zijn er onderdelen die geregeld gereinigd/vervangen moeten worden ?

Hoe zit het met de garantie ? €650 is best veel... (roomba 780)
                            Ik heb een Roomba 581, gebruik het toestel al een jaar en moest nog niets vervangen. Bij de 581 zit een extra set borstels die ik nog niet gebruikte. Als ik de oude en de nieuwe met elkaar vergelijk, dan zie ik nog geen verschil.
                            Je moet het toestel natuurlijk reinigen. Dat duurt 5 minuutjes en je krijgt er een speciale borstelkam bij. Naar het schijnt zijn reservestukken makkelijk te krijgen.

Over garantie kan ik niet oordelen want het toestel blijft perfect functioneren.

Groetjes,

Riho
                            Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                            Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Ik heb zeer lang alle reviews en gebruikerservaringen over stofzuigerrobots gelezen en de NEATO XV-15 is absoluut de krachtigste ! ! !

Het voordeel is ook dat dit ding niet zoals een Roomba als een gek kris kras at rondom rondschiet, maar zéér systematisch te werk gaat.

Met als resultaat dat ie ook véél sneller klaar is.

Mijn vrouw die absoluut niet computer/electronica/gadget minded is gebruikt deze nu sinds januari met volle plezier.

We hebben gelijktijdig ook een SCOOBA dweiler gekocht maar hier zijn we minder tevreden over: trekt strepen en droogt onvoldoende.

Maar de Neato is echt een topper !

Nadeel ? Ja, hij maakt lawaai, maar als je een stille wil, dan zuigt ie niet.
                              Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

@Alfa Centauri

Waar heb je hem gekocht ?

Comment

Working...
                                X