Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pimpelmees in rattenval

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pimpelmees in rattenval

Net buiten geweest om eten voor de vogels te strooien. En wat zie ik in de rattenval? (type: ik spring toe) ja, een zielig pimpelmeesje... vleugel uit de haak, een pootje hangt los te bengelen en het andere ziet er al niet veel beter uit. Het zit nu binnen, even op te warmen en te bekomen. Ik ga het zeker nog houden voor de kinderen, kunnen ze straks even kijken, maar daarna??? ik vrees dat er niemand vogelpootjes en vleugel kan spalken? Iemand een idee om snel en zeker te zijn? nekje over trekken? andere opties? (neen, de kat is geen optie...)

Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Re: Pimpelmees in rattenval

Idd, nekje over.
    Of als je daar niet voor te vinden bent een stevige tik op het hoofdje. (of lijfje vasthouden en met hoofdje tegen een tafel slaan)

Ga je daarmee wachten tot de kindjes kunnen kijken? Die willen gegarandeerd dat vogeltje houden en verzorgen.
    Verlos dat diertje asap uit z'n lijden.
    Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Wel m'n beste.

Het klinkt sadistisch, maar maak er 'n kort eind aan.

Ik heb ook koolmeesjes zelf grootgebracht, vanuit de nest. Dat is zo lief en ondeugend...je hebt er veel plezier van.
      Dergelijke vogels zijn niet geschikt voor in 'n kooi te zetten.

Heel lang geleden kwam mijn zoon terug met 'n meesje wat uit de nest was gevallen. Ik heb dat zelf grootgebracht en dat was echt tam. Kwam gewoon op je schouder zitten als je in de tuin bezig waard. Het zijn echte bandietjes.
      Op zekere dag ging 1 van mijn kinderen in de garage en het vogeltje belande met z'n pootjes onder de deur. Gevolg pootje over.
      Het kon nog op 1 pootje zitten, maar in de kooi brak het 2de pootje ook, omdat ze veel te wild zijn.
      Nu lag het op de bodem (had bedje gemaakt), maar 'n vogel mag niet liggen. Het ging iedere dag achteruit en ik moest het terug voederen. Dat heeft zo enkel dagen geduurd, totdat ik het dood terug vond. En ik heb echt tranen gelaten, want je raakt er aan gehecht.

Daarom zal je iedere vogelliefhebber hetzelfde zeggen, maak er 'n kort eind aan.

Ik zal enkel foto's posten als ik ze terugvind.

Comment

dubbele post

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
          Idd, nekje over.
          Verlos dat diertje asap uit z'n lijden.
          maar niet tè wild hoor.
          je trekt zo het koppie eraf en das geen leuk gevoel.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

"staat op, en gaat handschoenen aandoen"

Comment

voila, onprettige taak gedaan... ik hoop dat er nu geen vogels meer in de rattenval lopen, ze staat nochtans niet kort bij de voederplaats.

Blijft toch jammer, de natuur is de natuur maar als je zelf "de schuldige" bent is het toch niet leuk...
              (ja, ik weet het, ik eet ook koe en varken... maar die zitten niet in mijn rattenval en die worden gekweekt voor de consumptie...)

Groetjes,

Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                voila, onprettige taak gedaan...
                sterkte en well done.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Geen prettige taak maar het siert je dat je dit gedaan hebt.
                  Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Working...
                  X