Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In het "zak" gezet bij ShoeDiscount

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: In het "zak" gezet bij ShoeDiscount

Bouk , meestal ben ik het met je eens , maar deze keer echt niet hoor, zo werkt dat niet, mss in nederland wel maar hier niet....
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Dat klopt hoor... Geld teruggeven hoeven ze niet. énkel en alleen bij verkopen op afstand ( internet bv. daar moeten ze terugstorten van zodra je je product teruggestuurd hebt, op je eigen kosten uiteraard, dus bij grote dingen zoals een TV ben je hoedanook redelijk wat geld kwijt als je dat moet terugsturen ( want de meeste internetwinkels aanvaarden dan nog enkel UPS of iets dergelijks, en betaal dat maar eens als particulier...)

Dus 't is inderdaad wrang maar zelfs de politie zou je niet kunnen helpen hebben. Stom van die verkoper wel voor die paar euro's dat schoenen daar kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
        Dat klopt hoor... Geld teruggeven hoeven ze niet. énkel en alleen bij verkopen op afstand ( internet bv. daar moeten ze terugstorten van zodra je je product teruggestuurd hebt, op je eigen kosten uiteraard, dus bij grote dingen zoals een TV ben je hoedanook redelijk wat geld kwijt als je dat moet terugsturen ( want de meeste internetwinkels aanvaarden dan nog enkel UPS of iets dergelijks, en betaal dat maar eens als particulier...)

Dus 't is inderdaad wrang maar zelfs de politie zou je niet kunnen helpen hebben. Stom van die verkoper wel voor die paar euro's dat schoenen daar kosten.
        Als je de link volgt die hierboven gegeven is zal je kunnen lezen dat ze WEL je geld moeten teruggeven. En eigenlijk is hier nooit een verkoop geweest! Je kan immers van een verkoop spreken als je de koopwaar na betaling in handen hebt. Hier is dat niet het geval geweest en als men dan niet dezelfde koopwaar kan aanbieden moet men het geld teruggeven.
        Jean Pierre.

Comment

Ik zou ne keer willen zien dat die vent in die winkel mijn geld niet terug geeft Dat had niet gepakt ze met mij !

Edit : Heb deze link doorgestuurd naar hun klantendienst !
          Last edited by Defenderke; 29 januari 2012, 18:54.
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
            Dat geloof je nu toch zelf niet ?
            Ik betaal iets in een winkel en ze kunnen het niet leveren. En dan moeten ze mij niet terugbetalen ? Als ik buiten de winkel ben geweest met die schoenen dan verandert de hele situatie natuurlijk, maar TS heeft de koopwaar niet in handen gehad, er zat duidelijk een fout op.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
              Ik zou ne keer willen zien dat die vent in die winkel mijn geld niet terug geeft Dat had niet gepakt ze met mij !

Edit : Heb deze link doorgestuurd naar hun klantendienst !
              Ik zou het nogal willen geloven !!!
              Als je lid bent van TA, gebruik van maken, ze zijn er doodsbang van.

Wat ook helpt : als ze "hogere wetgeving" inroepen om hun gelijk te halen dan vraag je maar gewoon nog eens als ze het menen. Als ze zeggen : Ja dan vraag je om dat even op papier te zetten. Doet wonderen.

Comment

Re: In het "zak" gezet bij ShoeDiscount TT-wijk Hasselt

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                En wat is de oplossing??
                Je staat in de winkel en de situatie IS ER.
                Wat doe je dan behalve ruzie maken met de verkoper.

Als de schoenen betaald zijn is de koop toch gesloten.
                Natuurlijk was de situatie niet normaal maar ik zie HIER geen bewijzen dat ze fout was

Wat zegt de wet?
                Laat ons een ander voorbeeld nemen Theo.
                Je gaat naar het kantoor van een provider en neemt een aansluiting op internet en HD televisie, je tekent terplekke het contract en dus is de verkoop gesloten.

Een paar dagen later contacteren ze u en zeggen ze dat ze spijtig genoeg geen aansluiting meer kunnen bieden omdat de verdeelkast vol zit en je moet wachten tot die vervangen wordt ... vermoedelijk binnen twee jaar.

Dus omdat jij getekend hebt en de verkoop plaats vond zal je gedurende al die tijd onnodig blijven betalen voor een product of service dat je niet krijgt?
                In het beste geval ga je dus akkoord met een tegoedbon?

Sorry maar eender welke deftige handelaar zal dan zeggen dat het hun spijt dat dit zich voordoet en zelf voorstellen om je geld terug te geven.
                Buiten wetgeving is er ook een regel van fatsoen.

Anders is natuurlijk als jij als klant een vergissing maakte en vraagt de koop ongedaan te maken, dat ligt aan u en niet aan hun!

In het uiterste geval ga je met die schoenen toch buiten, laat het alarm afgaan en dan zeg je dat die niet voldoen aan de standaard ... je kan dus niet gewoon schoenen dragen zoals ze bedoeld zijn en dan voldoen ze niet aan de productomschrijving mits niet vermeld dat ze altijd zullen piepen als je ergens binnen gaat.
                Dus garantie op verborgen gebreken of product dat niet voldoet ... kan je als klant vragen de koop te ontbinden.
                Last edited by VerSeg; 29 januari 2012, 22:21.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                  ......Je kan immers van een verkoop spreken als je de koopwaar na betaling in handen hebt.........
                  zie #20.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb tijdens de vorige soldenperiode iets gelijkaardigs meegemaakt:

Koop mij een vest, geef het af aan de kassa.
                    Mevrouwtje scant het etiket, ik betaal met bankcontact terwijl ze het opvouwt.

Voor ze het werkelijk opvouwt, wil ze de rits toedoen en deze breekt af.
                    Was geen andere meer in mijn maat, dus vraag ik beleefd mijn geld terug.

Aah neen, meneer dat mogen wij niet. Enkel een tegoedbon.

Dan een hele discussie waardoor zich er een hele lange rij aan de kassa begon te vormen.
                    Verantwoordelijke erbij die me arrogant zei: "meneer, neem nu die waardebon aan of ik bel de politie".
                    Mijn antwoord: "doe maar, zal ik ondertussen op mijn gsm het KB opzoeken waarin staat dat ik het bij het rechte eind heb"

Waarop een diepe zucht volgde en de kassa openging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      zie #20.
                      grt,bouk.
                      Sorry Bouk, maar ook in #20 sla je de bal mis... zie #30
                      Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Purple Bekijk bericht
                        .......

Koop mij een vest, geef het af aan de kassa.
                        Mevrouwtje scant het etiket, ik betaal met bankcontact terwijl ze het opvouwt.

Voor ze het werkelijk opvouwt, wil ze de rits toedoen en deze breekt af.

Waarop een diepe zucht ......
                        jij hebt ook altijd pech hè...

Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

grt,bouk.

Comment

zie #20.
                          grt,bouk.
                          Ik weet niet welke kruistocht jij hier wil voeren, maar je hebt ABSOLUUT ongelijk.
                          Het kan wel zijn dat je je koopintentie aangeeft en de overeenkomst sluit als je JA zegt, maar dan moet de handelaar wel nog waren in perfecte toestand kunnen afleveren.

En een tegoedbon is GEEN annulatie van de koop.
                          Een handelaar heeft rechten, maar een consument ook hoor.
                          En bovenal is dergelijk gedrag buitengewoon klantonvriendelijk.
                          Als ik zelf handelaar was zou ik duizend excuses aanbieden en over dergelijke dingen zeker geen discussies starten met een klant. Direct terugbetalen in CASH is het enige wat hier juist was geweest.
                          Als een handelaar al de wet nodig heeft om te trachten zijn klanten in de zak te zetten, mij niet gelaten, maar daar zien ze me niet meer.

Nu dacht ik dat Nederlanders zo mondig en moeilijke consumenten waren, maar hier blijkt dat Belgen een stuk meer op hun strepen staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            ........
                            Als een handelaar al de wet nodig heeft om te trachten zijn klanten in de zak te zetten, mij niet gelaten, maar daar zien ze me niet meer.
                            mee eens...
                            grt,bouk.

Comment

jij hebt ook altijd pech hè...

Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

grt,bouk.
                              En als jij je gelijk niet kan halen, haal je er vorige posts bij

Geef nu gewoon eens toe dat je fout zit

no hard feelings
                              Last edited by Mr.Purple; 30 januari 2012, 12:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Purple Bekijk bericht
                                En als jij je gelijk niet kan halen, haal je er vorige posts bij

Geef nu gewoon eens toe dat je fout zit

no hard feeldings
                                Dat kan hij niet zijn ongelijk toe geven, dat is in een hele boel posten al zo gebleken (niet voor niets een nederlander zeker? )

Comment

Working...
                                X