Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Office vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Office vraagje

In Open Office kan je als het ware met één muisklik een bestand beveiligen met een paswoord. Dus, als je het bestand wil openen, moet je een paswoord ingeven.
    Ik dacht dat zoiets ook mogelijk was in Microsoft Office, maar ik vind wel allerlei info over beveiligen van cellen en zo, maar niet om het bestand zelf van een paswoord te voorzien.
    Vermoedelijk heeft MS dat ergens anders goed weggestopt, want ik kan moeilijk geloven dat die ingreep niet mogelijk zou zijn.

Ongetwijfeld zitten hier wel slimme koppen die me kunnen verder helpen. Het gaat over Office (excel) 2010 bij een vriend van me.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Office vraagje

Klik save as
    -> dan links onderaan bij tools
    -> general options

daar kan je paswoorden aanmaken.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Of In de taakbalk "Extra" ..... "beveiliging"? (Off 2003)
      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
      debruri.be

Comment

In Open Office kan je als het ware met één muisklik een bestand beveiligen met een paswoord.
        dank u nete voor de opmerking.
        heb het net even getest.
        ik gebruik enkel open office, en wist niet dat dit zo eenvoudig ging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Klik save as
          -> dan links onderaan bij tools
          -> general options

daar kan je paswoorden aanmaken.
          Het is een NL versie dus "opslaan als" en dan gaat het de mist in...., vanalles over hoe opslaan enz...., behalve beveiliging.

Rechts onderaan zie ik dan "opties voor Excel", maar ook daarin weer ontelbare opties behalve "een werkblad met een paswoord beveiligen".

Ik denk dat ik bij mijn kennis toch maar eens OpenOffice ga installeren.

Alvast iedereen bedankt voor het meedenken.

Comment

probeer die link even,

Ik wil gerust snel even helpen via teamviewer ook hoor.
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Heel vriendelijk aanbod, maar ik zit nu niet bij die persoon en in mijn Office 2007 zie ik nergens een tabblad "bestand". Hebben ze in de 2010 versie misschien dat lint weer helemaal overhoop gehaald ?
              Nu, Microsoft heeft er wel een handje van weg om sommige basisbegrippen oeverloos ingewikkeld te maken. In mijn logica zou er ergens staan "werkblad beveiligen" ofwel bij opslaan als de keuze "opslaan zonder" of "opslaan met beveiliging". Zoals in OpenOffice. Maar dat zou natuurlijk te simpel zijn.

Comment

In Office 2003 /Excel :
                <Opslaan als> dan (in de "taakbalk" van het venster <opslaan als>) kies je voor <extras> en dan <algemene opties>

Gewoonlijk als ik iets niet weet/vind in Office (vroeger 97, toen 2000 en nu 2003) gebruik ik de help functie. Tot dusver heb ik alles gevonden. Hebben ze die functie dan achterwege gelaten bij 2010?

En even googlen : http://office.microsoft.com/nl-be/ex...in=HP010342808.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Heel vriendelijk aanbod, maar ik zit nu niet bij die persoon en in mijn Office 2007 zie ik nergens een tabblad "bestand". Hebben ze in de 2010 versie misschien dat lint weer helemaal overhoop gehaald ?
                  Nu, Microsoft heeft er wel een handje van weg om sommige basisbegrippen oeverloos ingewikkeld te maken. In mijn logica zou er ergens staan "werkblad beveiligen" ofwel bij opslaan als de keuze "opslaan zonder" of "opslaan met beveiliging". Zoals in OpenOffice. Maar dat zou natuurlijk te simpel zijn.
                  2007 verschilt ook helemaal van 2010.
                  niet te vergelijken

alleszins, nu ik het opzocht is het ook logisch....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                    In Office 2003 /Excel :
                    <Opslaan als> dan (in de "taakbalk" van het venster <opslaan als>) kies je voor <extras> en dan <algemene opties>

Gewoonlijk als ik iets niet weet/vind in Office (vroeger 97, toen 2000 en nu 2003) gebruik ik de help functie. Tot dusver heb ik alles gevonden. Hebben ze die functie dan achterwege gelaten bij 2010?

En even googlen : http://office.microsoft.com/nl-be/ex...in=HP010342808.
                    Ik heb die link eens toegepast voor Office 2007 en kijk, ze hebben het verdorie weggestopt onder "voorbereiden"
                    Ik had in die help ook al gaan piepen, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht dat ze dat daar zouden wegmoffelen.
                    Als je "normaal" gaat zoeken in de menu's van Excel zelf heeft men het daar uitsluitend over beveiligen van onderdelen, cellen, enz...
                    Enfin, opgelost.

Zal in 2010 ook wel op die plaats zitten hoop ik.

Comment

Ik heb die link eens toegepast voor Office 2007 en kijk, ze hebben het verdorie weggestopt onder "voorbereiden"
                      Ik had in die help ook al gaan piepen, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht dat ze dat daar zouden wegmoffelen.
                      Als je "normaal" gaat zoeken in de menu's van Excel zelf heeft men het daar uitsluitend over beveiligen van onderdelen, cellen, enz...
                      Enfin, opgelost.

Zal in 2010 ook wel op die plaats zitten hoop ik.
                      die link is van office 2010 (even openen en lezen he )

Comment

Misschien te simpel : F1 => paswoord + ENTER
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          die link is van office 2010 (even openen en lezen he )
                          Ik bedoel dat ik in de help van 2007 ben gaan zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Misschien te simpel : F1 => paswoord + ENTER
                            Was het maar zo simpel... Ik krijg dan een help scherm en als ik bovenaan "paswoord" (zonder de "") invul (+ enter), krijg ik de melding: er zijn geen resultaten gevonden voor "paswoord"

Maar als de domme kl**t hier in die help "voorbereiden" intikt dan krijg ik de juiste info. Hoe kan een mens nu toch zo dom zijn om de sublieme MS logica niet meteen te snappen.
                            Last edited by nete; 30 januari 2012, 13:12.

Comment

Ik bedoel dat ik in de help van 2007 ben gaan zoeken.
                              Ah ok sorry, misbegrepen...
                              succes alleszins met het oplossen van het probleem.

Comment

Working...
                              X