Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Win 7 en IE9 niet zo goed!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Win 7 en IE9 niet zo goed!

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Klik start > Klik Alle Programma's en wat zien we daar?
    - Internet Explorer (64 bit)
    - Internet Explorer > is die 32 bitter.
    (staat er vlak onder, dus ik kan kiezen)
    Ik weet nog even wat ik doe
    Theo ... heb je nu het warm water uitgevonden?

Ik haal het enkel aan omdat veel mensen denken dat de 64-bit versie standaard is ... klik bijvoorbeeld op een link in een mail en de 32-bit versie zal gestart worden.
    Op deze manier heb je niet zelf gekozen wat je wou starten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Theo ... heb je nu het warm water uitgevonden?

Ik haal het enkel aan omdat veel mensen denken dat de 64-bit versie standaard is ... klik bijvoorbeeld op een link in een mail en de 32-bit versie zal gestart worden.
      Op deze manier heb je niet zelf gekozen wat je wou starten.
      Ok ok
      Mag ik toch zeggen dat ik vanaf Win7 64 bit, steeds heb gekeken naar 64-bit-zaken he

Maar wat je zegt klopt wel.

Ik heb ze allemaal geprobeerd maar ik blijf vasthouden aan FF.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik wou hier een volledig verhaal rond typen.

kortweg:
        Ie is niet "slecht", ze volgen gewoon niet zo graag standaarden,
        waardoor ik in mijn beroep,
        al heel wat gevloek heb gehad.

Websites maken die perfect werken op safari, firefox, chrome en opera.
        en dan begin je gewoon een volledig nieuwe css-sheet te schrijven om ie ook op pijl te krijgen.
        Dit omdat ie zichzelf als markt leider wil profileren en niet naar standaarden om kijkt.

verder:
        Als iets op een computer vastloopt of niet werkt -> Een computer is even slim als de mens die derachter zit. EN een computer draait meer processen als enkel "windows" en "internet exporer"...

zwarte schapen zullen er altijd zijn
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Ik wou hier een volledig verhaal rond typen.

kortweg:
          Ie is niet "slecht", ze volgen gewoon niet zo graag standaarden,
          waardoor ik in mijn beroep,
          al heel wat gevloek heb gehad.

Websites maken die perfect werken op safari, firefox, chrome en opera.
          en dan begin je gewoon een volledig nieuwe css-sheet te schrijven om ie ook op pijl te krijgen.
          Dit omdat ie zichzelf als markt leider wil profileren en niet naar standaarden om kijkt.

verder:
          Als iets op een computer vastloopt of niet werkt -> Een computer is even slim als de mens die derachter zit. EN een computer draait meer processen als enkel "windows" en "internet exporer"...

zwarte schapen zullen er altijd zijn
          Is dat nu nog altijd het geval ? De gekende testjes waar een IE 6 niets van bakte, lukken nu toch 100% bij IE 9 ? De HTML 5 ondersteuning is niet perfect, maar slecht kan je ze toch ook niet meer noemen.
          Ik zie echt niet in waarom je nu nog websites zou ontwikkelen voor IE 6. Alle windowsen kunnen min. IE 8 draaien, dus waarom zou je nog ontwikkelen voor ouder dan dat ?
          Er zullen wel bedrijven zijn die noodgedwongen bij IE 6 blijven, maar verstandig kan je dat moeilijk noemen.
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            CS5 heb ik ook maar ZONDER die Acobat.
            Heb ik hier direct verwijderd

En met die 64 bit versie van IE heb ook nog geen problemen gehad.
            Het is wel verstandig om de 32 bit versie van IE9 te gebruiken : deze is pakken SNELLER dan de 64 bit versie !!!
            De reden is dat de 64 bit versie nog altijd de engine van IE8 gebruikt, voor heel wat zaken (oa java) !!!
            Dat is ook de reden dat windows standaard de 32 bit versie gebruikt...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              'k Heb een flauw vermoeden dat de problemen met IE9 opgelost zijn.
              Via start ==> Configuratiescherm ==> Programma's en onderdelen ==> Geïnstalleerde updates, heb ik IE9 van de PC verwijderd.
              Vooraf had ik de gewenste IE9 gedownload (in mijn geval IE9 Win7 NL 64BIT) en die heb ik na een herstart geïnstalleerd.
              Hout vasthouden, IE9 doet het nu (nog steeds) heel goed.

@ Theo, die Acrobat zat bij mijn CS5 Web Premium en ook die moet normaal goed lopen, dus gaan we hier hetzelfde toepassen, t.t.z. eerst verwijderen (beetje speciaal bij Adobe) en daarna er terug opzetten.

Iedereen bedankt voor de input.

Grtz, RF
              Je kan IE 9 ook terugbrengen naar de situatie juist na het installeren ervan, zonder het ding opnieuw te moeten installeren. Dat staat normaal onder internetopties, geavanceerd, "instellingen van internet explorer" opnieuw instellen. Jekrijgt dan opnieuw dezelfde vragen als wanneer je IE juist geïnstalleerd hebt.
              Is waarschijnlijk een snellere optie dan opnieuw installeren, en zou evengoed moeten werken.
              Maar ik moet toegeven dat ik hier een beetje laat mee ben ...
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Is dat nu nog altijd het geval ? De gekende testjes waar een IE 6 niets van bakte, lukken nu toch 100% bij IE 9 ? De HTML 5 ondersteuning is niet perfect, maar slecht kan je ze toch ook niet meer noemen.
                Ik zie echt niet in waarom je nu nog websites zou ontwikkelen voor IE 6. Alle windowsen kunnen min. IE 8 draaien, dus waarom zou je nog ontwikkelen voor ouder dan dat ?
                Er zullen wel bedrijven zijn die noodgedwongen bij IE 6 blijven, maar verstandig kan je dat moeilijk noemen.
                maar ie9 is verre van een standaard bij bedrijven,
                eerder ie7 en ie8
                en als je van ie 7 en 8 gaat zeggen dat ze standaarden volgen, dan zullen we in detail treden.

In enterprise wereld is de sprong van ie6 nog niet zo lang bezig hoor,
                (en ik ken grote bedrijven genoeg die nog blijven hangen op ie6).

en alle windowsen, een gemiddelde bedrijf plakt nog steeds op windows xp...
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Je kan IE 9 ook terugbrengen naar de situatie juist na het installeren ervan, zonder het ding opnieuw te moeten installeren. Dat staat normaal onder internetopties, geavanceerd, "instellingen van internet explorer" opnieuw instellen. Jekrijgt dan opnieuw dezelfde vragen als wanneer je IE juist geïnstalleerd hebt.
                  Is waarschijnlijk een snellere optie dan opnieuw installeren, en zou evengoed moeten werken.
                  Maar ik moet toegeven dat ik hier een beetje laat mee ben ...
                  Had ik eerst geprobeerd maar het haalde niks uit, vandaar het verwijderen en opnieuw installeren.
                  Ben nu aan de tweede dag sinds de nieuwe installatie en IE9 begint weer stom en onnozel te doen.
                  Plots blokkeert IE9 en als ik dan in het netwerkcentrum ga kijken is alles normaal.
                  Ik krijg de boel dan weer aan de praat door de verbinding eerst te verbreken en dan terug te verbinden.
                  Super Deluxe dus. Mijn echtgenote zit stilletjes in haar vuistje te lachen aan haar iMac en Safari als ze mij hoort vloeken en sakkeren.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Had ik eerst geprobeerd maar het haalde niks uit, vandaar het verwijderen en opnieuw installeren.
                    Ben nu aan de tweede dag sinds de nieuwe installatie en IE9 begint weer stom en onnozel te doen.
                    Plots blokkeert IE9 en als ik dan in het netwerkcentrum ga kijken is alles normaal.
                    Ik krijg de boel dan weer aan de praat door de verbinding eerst te verbreken en dan terug te verbinden.
                    Super Deluxe dus. Mijn echtgenote zit stilletjes in haar vuistje te lachen aan haar iMac en Safari als ze mij hoort vloeken en sakkeren.

Grtz, RF
                    Waarom ik voor Chrome koos.
                    KLIK
                    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                    hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Grtz, RF
                      Als het niet lukt met IE, dan neem je beter een andere : er zijn er genoeg.
                      Maar ik zie er niet direct een oorzaak voor.
                      PS : Safari vind ik persoonlijk de slechtste browser die ik ken. Chrome of firefox vind ik een pak beter, maar meestal gebruik ik IE 9, waarschijnlijk uit gewoonte (maar ik heb ze dus alle 4 staan).

Ik begrijp wel niet wat IE juist te maken heeft met je internetwerkverbinding...
                      Last edited by polleke_cgc; 31 januari 2012, 17:13.
                      Groeten,

Polleke

Comment

Grtz, RF
                        Ik heb er misschien overgekeken maar heb je ook een andere browser gebruikt? Niet dat ik je wil overhalen om een andere te gebruiken maar om te zien of met een andere hetzelfde zich voordoet.
                        Jean Pierre.

Comment

Heb dus nu ook eens chrome en firefox erop gezet.
                          Safari is op een iMac wel echt goed hoor maar is inderdaad niet zo denderend op een PC.
                          Aangezien firefox en chrome ook dezelfde nukken hadden als IE9 ben ik verder gaan zoeken.
                          Wanneer ik nu naar nekwerkcentrum ga en op "Draadloze netwerkverbinding" klik, zie ik in het status venster dat de snelheid 144,0Mbps is, maar zonder enige aanwijzing zakt die plots naar veel minder tot zelfs 16,9Mbps!
                          Op zulke momenten lopen de browsers natuurlijk zogezegd vast.
                          Dus ligt het niet aan de browsers maar aan de verbinding modem/router ==> Internet.
                          Als ik op een moment dat de verbinding zo laag is bel naar Telenet krijg ik als antwoord dat de verbinding uitstekend is.
                          Hallo Apeldoorn.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Als ik op een moment dat de verbinding zo laag is bel naar Telenet krijg ik als antwoord dat de verbinding uitstekend is.
                            Natuurlijk, zij kunnen de lijn testen tot aan uw modem ... die kan perfect in orde zijn maar het probleem kan ook liggen tussen uw modem en pc, uw intern netwerk dus.

Maar je haalt draadloze verbinding aan, heb je al eens getest met een kabelverbinding of andere pc van iemand (of tablet/smartphone)? Of heb je die mogelijkheid niet?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Natuurlijk, zij kunnen de lijn testen tot aan uw modem ... die kan perfect in orde zijn maar het probleem kan ook liggen tussen uw modem en pc, uw intern netwerk dus.

Maar je haalt draadloze verbinding aan, heb je al eens getest met een kabelverbinding of andere pc van iemand (of tablet/smartphone)? Of heb je die mogelijkheid niet?
                              Zowat een uurtje geleden heb ik de PC eens verbonden met de kabel (moet daarvoor gans de boel wel verhuizen) en alles was normaal, hoewel, de snleheid was constant 100Mbps.

Grtz, RF

Comment

Zowat een uurtje geleden heb ik de PC eens verbonden met de kabel (moet daarvoor gans de boel wel verhuizen) en alles was normaal, hoewel, de snleheid was constant 100Mbps.

Grtz, RF
                                Misschien een kijken of er geen nieuwere driver is voor jouw wifi? Zelf haalde ik nooit de volledige snelheid met mijn laptop tot ik op een dag een nieuwere versie vond op de site van de fabrikant. Het verschil was meteen voelbaar. Misschien dat bij de herinstallatie van windows niet de juiste driver is geïnstalleerd?
                                Jean Pierre.

Comment

Working...
                                X