Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Win 7 en IE9 niet zo goed!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Win 7 en IE9 niet zo goed!

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Zowat een uurtje geleden heb ik de PC eens verbonden met de kabel (moet daarvoor gans de boel wel verhuizen) en alles was normaal, hoewel, de snleheid was constant 100Mbps.

Grtz, RF
    Die snelheid die daar wordt aangegeven heeft niets te maken met de snelheid van je internet. Dat is de snelheid van je intern netwerk. En bedraad is dat dus 100 Mbps (of 1 Gbps als je gigabitnetwerk hebt). Denk trouwens niet dat draadloos sneller is : bedraad gebeurt dat full duplex, draadloos meestal half duplex).

Als je draadloos geregeld uitvalt zal je inderdaad niet kunnen surfen (met bedraad netwerk zal je dat in elk geval niet voor hebben (het zou toch niet mogen)). Misschien kan je eens kijken hoe sterk je signaal is, en of er niet teveel anderen van het kanaal gebruik maken waar je router op uitzendt. Een handig tooltje om dat na te gaan is dit : inSSIDer 2.1.
    Mocht het aan het kanaal liggen : dat kan je aanpassen in je router, maar veelal ligt het aan een te grote afstand tussen router en PC's.
    Groeten,

Polleke

Comment

Polleke, die inssider kan ik niet downloaden, mijn scanner laat het niet toe.
      Trouwens in de modem/router van Telenet geraak ik niet binnen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Polleke, die inssider kan ik niet downloaden, mijn scanner laat het niet toe.
        Trouwens in de modem/router van Telenet geraak ik niet binnen.

Grtz, RF
        Jawaade. Straffe scanner . IE geeft hier ook een melding dat het ding nog niet veel gedownload is (maar dat kan ook niet anders : de nieuwe versie bestaat nog maar enkele dagen...).

Eens je scanner tijdelijk uitschakelen en downloaden, en als je zeker wil spelen het bestand manueel scannen voor je het uitvoert (maar er zit geen virus op, toch volgens antivir).

Hier heb ik nog altijd een oude, niet draadloze modem van Telenet (+ een eigen router), en ik denk dat ik dat nog even zo hou . Dan kan ik tenminste zelf beslissen hoe die router zijn ding moet doen.
        Groeten,

Polleke

Comment

De resultaten van dat progje zijn:
          Channel = 1 (ik zie twee andere netwerken en allebei op kanaal 11)
          RSSI = 61 (het ene netwerk 75, het andere netwerk 85)
          Security = WPA2-Personal
          Max Rate = 144 (beide andere netwerken zijn 54)
          Network type = Infrastructure

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Zou het kunnen dat dat -61dB moet zijn ? Want het zou me raar lijken dat externe netwerken een sterker signaal zouden hebben dan je eigen router.
            Nu : -61 is behoorlijk zwak en zou wel eens de oorzaak van je problemen kunnen zijn.
            Nu weet ik wel niet vanaf welke waarde je netwerk kan beginnen uitvallen.

Als je de huidige router niet kan dichter plaatsen, dan kan je wel een bijkomende router plaatsen, en de telenetrouter in Bridge-mode zetten (kan via "mijn telenet"), en dan een bedrade verbinding leggen tussen je telenet router en de nieuwe (voor zover dat mogelijk is natuurlijk).
            Er bestaan ook draadloze repeaters, om het signaal te versterken : maar of dat efficient werkt is weer iets anders. Dan mag je de telenet versie uiteraard niet in die Bridge mode zetten.
            Groeten,

Polleke

Comment

TCP/IP stack resetten of je Winsock.

In command prompt (als admin uitgevoerd)
              - netsh int ip reset c:\resetlog.txt
              - netsh winsock reset

Meer info:
              Learn about different things you can try to fix network connection problems in Windows.

Als je zelfs na een fresh install hebt zou ik denken aan:
              - Kapotte NIC
              - Rootkit
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
              X