Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Win 7 en IE9 niet zo goed!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Win 7 en IE9 niet zo goed!

Onlangs een fresh install gedaan nadat Win 7 plots zo snel als een slak geworden was.
    Sedert de nieuwe installatie blijf ik met het volgende probleem kampen:
    Bij iedere sessie blijft IE9 vastlopen.
    Alles gaat goed en plots loopt IE vast, dan kan ik niet anders dan in het netwerkcentrum de verbinding verbreken om vervolgens opnieuw een verbinding te maken.
    Dan gaat het een eindje goed en begint IE opnieuw koppig te doen.
    Mijn router is de modem/router van Telenet en ik kan dat ding niet binnendringen.
    Volgens de helpdesk is mijn verbinding uiteraard uitstekend, aja fibernet tjien.

Zijn er nog mensen met dergelijk probleem bekend en hoe is het opgelost?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Re: Win 7 en IE9 niet zo goed!

Geen problemen hier met de 64-bit versie.
    En ik gebruik Win7 met zijn eerste installatie.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Niet direct een verklaring voor. Heb je alle updates binnengehaald (en manueel BEGONNEN met service pack 1) ?
      Hier ook geen enkel probleem. Mijn harddisks zijn behoorlijk volgelopen, en daardoor werkt het ook wat trager bij het opstarten. Maar eenmaal opgestart draait het ding als een lier. Ook IE 9.
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Bij iedere sessie blijft IE9 vastlopen.
        Alles gaat goed en plots loopt IE vast, dan kan ik niet anders dan in het netwerkcentrum de verbinding verbreken om vervolgens opnieuw een verbinding te maken.
        Dan gaat het een eindje goed en begint IE opnieuw koppig te doen.
        Volgens mij is er een verschil tussen vastlopen en een pagina niet kunnen laden. Ik heb de indruk dat het om dat laatste gaat.

Comment

Dus testen met websites waarvan je weet dat ze stabiel zijn.
          Je kan bv. ook eens je snelheid testen met de speedtest van telenet.
          Groeten,

Polleke

Comment

Gooi gewoon die rommel van IEx buiten, voor eens en voor goed.
            Bij iedere release is er wel altijd ergens iets dat de Browser-standaard niet meer volgt.
            CSS, HTML, ... te gek om het te bedenken maar Microshoft slaagt er steeds weer in dat bij iedere realease er weer moet getest worden tegen de sterren op en dat in de sourcecode release-voorwaardelijke moeten worden ingesteld.
            Safari, Chrome, Opera, FireFox die zijn stukken stabieler.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Ik had hier ook hetzelfde probleem. Ik heb windows 7 opnieuw geinstalleerd en gebruik nog steeds ie8 en heb geen problemen. Enkel om de zoveel dagen de vraag of ik ie wil upgraden.

mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Hier start Windows 7 nog steeds even snel op als in het begin (november 2009).

Ik heb ooit wel problemen gehad, maar dat lag aan Norton die de boel flink vertraagde.
                Nadat ik Norton vervangen heb door Microsoft Security Essentials zijn die problemen opgelost.

Windows 7 + IE9 werkt hier dus wel perfect.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Volgens mij is er een verschil tussen vastlopen en een pagina niet kunnen laden. Ik heb de indruk dat het om dat laatste gaat.
                  Heb je daar dan een oplossing voor, mocht u gelijk hebben want ik vind echt niks.

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Dus testen met websites waarvan je weet dat ze stabiel zijn.
                  Je kan bv. ook eens je snelheid testen met de speedtest van telenet.

Ik dacht dat BD toch redelijk stabiel is.
                  En ja, alle updates zijn geïnstalleerd en nee ik wel geen andere browser (ben IE al zo lang gewoon hé).

Testje:

Niet slecht voor draadloos dacht ik.

Grtz, RF
                  Last edited by Red Falcon; 24 januari 2012, 23:05.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Met uw internetverbinding is dus inderdaad niks mis.

Kan het eventueel aan malware/spyware liggen?

Nogal conservatief ingesteld precies, maar het kan geen kwaad om bijvoorbeeld google chrome eens te downloaden en te testen. Gaat het effectief sneller dan IE9 en loopt het niet vast, dan weet je alvast zeker dat het effectief aan IE9 ligt, en niet aan je internet verbinding. (maar gezien de resultaten van je speedtest zal het dat niet sowieso niet zijn)
                    Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Hoeveel vrije ruimte heb je nog op de partitie waarop het besturingssysteem staat?
                      Als die ruimte onvoldoende is, krijgt de browser niet eens de lay-out van een webpagina ingeladen.

Ik schrijf uit ervaring.
                      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik denk ook aan een andere browser . Alleen om ff te testen dan er af zwieren .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
                          Met uw internetverbinding is dus inderdaad niks mis.

Kan het eventueel aan malware/spyware liggen?
                          Was ook mijn idee. Hoeveel tijd zit er tussen de fresh instal en het eerste optreden van het probleem?

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Hoeveel vrije ruimte heb je nog op de partitie waarop het besturingssysteem staat?
                            Als die ruimte onvoldoende is, krijgt de browser niet eens de lay-out van een webpagina ingeladen.

Ik schrijf uit ervaring.
                            Het is een schijf van 139GB en er is nog 81,1GB vrij Jos, ruimte zat hé.
                            Maar kan in Win 7 de cacheruimte vergroot worden, en zo ja waar?

Oorspronkelijk geplaatst door JV-foton Bekijk bericht
                            Ik denk ook aan een andere browser . Alleen om ff te testen dan er af zwieren .
                            'k Ga dat toch eens moeten doen al was het maar om te vergelijken.

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                            Was ook mijn idee. Hoeveel tijd zit er tussen de fresh instal en het eerste optreden van het probleem?

Jan
                            Ccleaner, MBAM noch Avast vinden verdachte dingen (fresh install remember).

Eerder had ik een pci kaart zitten van Cisco een G, nu heb ik een USB "dongle" (?) N steken.
                            Laatste driver want als ik online laat zoeken krijg ik het antwoord dat er geen betere beschikbaar is.

Grtz, RF

Comment

Die cache-instellingen zit nog altijd op dezelfde plaats als vroeger (voor Microsoft is dat redelijk uitzonderlijk ).

Kan je vinden via de "eigenschappen" van "mijn computer". En dan ergens onder "geavanceerd", "prestaties", "instellingen" en terug "geavanceerd".
                              Voor windows 7 zit er dacht ik nog een tussenstap (want die eigenschappen van "mijn computer" geven wel eerst nog een tussenscherm). Wat je dan nodig hebt vind je links.
                              Kan wel niet zeggen hoe het juist heet, want ik zit hier achter een XP... : Juist eens gekeken, en het is "geavanceerde systeeminstellingen" .
                              Je kan ook configuratiescherm, systeem kiezen .

Maar als die instellingen van het virtueel geheugen allemaal op automatisch staan, is het normaal goed...
                              Last edited by polleke_cgc; 25 januari 2012, 16:44.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X