Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Win 7 en IE9 niet zo goed!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Win 7 en IE9 niet zo goed!

Oorspronkelijk geplaatst door zaiko2000 Bekijk bericht
    Het is algemeen geweten dat microsoft altijd achter loopt op de andere browsers qua snelheid , security en gebruiksgemak!
    Die andere browsers zijn ook vaak een typische erfenis van mensen die denken dat ze IT-er zijn maar naar geen oplossingen kunnen zoeken.
    IE werkt ne keer niet goed en ze smijten er een andere browser op om er vanaf te zijn ... zo komt een andere browser in 90% van de gevallen op een pc terecht.
    Bewijs ervan is dit topic waar sommigen niet naar een oplossing of oorzaak zoeken maar direct een product afbreken en iets anders aansmeren ... tot het ook eens niet werkt en dan komen ze af dat het aan Windows ligt.
    Als ge eens wat moeite doet om te zoeken, dan weet je al heel snel dat 99% van de dagelijkse problemen onder IE door een externe plugin veroorzaakt wordt.
    Maar ja, Flash dat vastloopt of een of andere ActiveX of script is natuurlijk altijd de fout van IE.
    Hetzelfde doen ze bij elke foutje dat ze denken gezien te hebben in Windows ... in plaats van het probleem te analyseren en 9/10 tot de conclusie te moeten komen dat een programma van derden aan de oorzaak ligt, kakken ze liever op Microsoft en doen ze snel een onnodige format om te laten zien hoe goed ze het wel kunnen.
    De tijd dat je een format moest doen om iets op te lossen is al lang achter de rug hoor.
    Wat niet wil zeggen dat een format of andere browser installeren daarom niet sneller gedaan kan zijn.

Hoeveel procent is er al afgestapt de laatste jaren ?
    Professioneel bijna niemand, zeker niet in bedrijven waar een goede policy ingesteld is en mensen geen brol kunnen installeren op hun pc en er dus ook geen problemen zijn.

Dat zegt toch genoeg ! Ik gebruik IE al meer dan 10 jaar niet meer ! Nu gebruik ik pale moon een 64 bit browser.(op basis van firefox).
    Dat zegt helemaal niets over het product, het zegt eerder meer over de voorkeur dat de mensen hebben en over het aantal dat zich laten vangen heeft.
    Tel ook eens het aantal gevallen waar een supportafdeling geen hulp wil/mag bieden als je geen IE gebruikt.

Ik zeg niet dat IE nooit een bug heeft of voor sommigen geen betere ervaring kan zijn, dat is met alle producten zo.
    Hetgeen waar het over gaat is de verplichte overstap dat velen moeten doen omdat ze zelf geen enkele technische kennis hebben en zich iets laten aansmeren uit gemakzucht.

Maar ja, een probleem aanpakken door naar de oorzaak te zoeken is vaak toch zo moeilijk in vergelijking met snel iets anders installeren of een product afbreken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

@VerSeg:
      Je hebt dat goed gezegd.
      Je weet toch dat k*kken op Microsoft een HOBBY is voor velen en een beroepsmisvorming voor sommigen???
      "Do not jump to conclusions" is zo een typische uitspraak die op de topictitel van toepassing is.
      Maar 't is begrijpelijk: bijna niemand kan in veel gevallen de oorzaak van een computerprobleem op het eerste gezicht inschatten. En schiet dan maar op de pianist.
      Ik ken iemand heel goed () die ooit MS naar de verdoemenis wenste omdat IE regelmatig "hing" (een beetje zoals bij TS hier). Bleek een kapotte DIMM de oorzaak. Mja...

Ik hoop dat TS mijn voorstel van eerder in dit topic eens uitprobeert: klik... en ons laat weten of dat uitkomst brengt. Bij mij werkte het op (intussen al) 3 toestellen die sedert enkele weken een gelijkaardig fenomeen vertoonden.
      Dus misschien ligt de oorzaak niet bij MS maar bij Adobe... OF NOG BIJ IETS OF IEMAND HELEMAAL ANDERS, DIE op het eerste gezicht BUITEN VERDENKING STAAT .
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik zeg niet dat IE nooit een bug heeft of voor sommigen geen betere ervaring kan zijn, dat is met alle producten zo.
        Qua understatement kan dat tellen. Met IE (en frontpage) heeft MS zowat alle standaards aan zijn laats gelapt die er waren. Waarschijnlijk in de hoop dat mensen met "alternatieve" browsers naar IE zouden overstappen omdat die niet goed met non-standard html overweg konden.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Qua understatement kan dat tellen. Met IE (en frontpage) heeft MS zowat alle standaards aan zijn laats gelapt die er waren. Waarschijnlijk in de hoop dat mensen met "alternatieve" browsers naar IE zouden overstappen omdat die niet goed met non-standard html overweg konden.
          En men blijft maar over oude koeien bezig : Frontpage wordt al niet meer verder ontwikkeld (sinds Office 2007 zit het niet meer in de suite). IE 9 is niet de beste om HTML 5 te renderen, maar het wordt steeds beter. En ook de slak die het vroeger was om bv. java erdoor te jagen, is al heel wat verbeterd (toch in de 32 bit versie, want IE 9 64 bit gebruikt nog de oude engine op dat vlak). Perfectie is niet van deze wereld, maar de tijd van IE 6 (wat effectief een ramp was qua compatibiliteit) is al een tijdje voorbij.

Het is een beetje dezelfde discussie die je ook altijd over Norton anti-virus hebt : ze hebben inderdaad een hele tijd software gemaakt met een hoge systeembelasting.
          De huidige versies zijn op dat vlak nu zowat het beste, maar toch blijven we maar zagen over die systeembelasting van Norton (wat dus niet meer klopt)...

T'is 2012, dus laten we het over de huidige zaken hebben. Binnenkort komt IE10 uit en volgens wat ik er al van gezien heb, wordt dat ook weer een stuk beter qua compatibilteit met HTML 5...
          100% compatibiliteit hiermee kan trouwens niet, want HTML 5 is een steeds groeiende standaard (een beetje vreemd voor een standaard, maar kom).
          Groeten,

Polleke

Comment

Met al dat gepalaver over welke nu de beste browser is, is mijn probleem nog altijd niet van de baan.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Met al dat gepalaver over welke nu de beste browser is, is mijn probleem nog altijd niet van de baan.

Grtz, RF
              Heb je de Event logs nagekeken?

Hoe oud is het bakkie? Harde schijf nog oké?

Als IE hangt, heb je dan nog wel netwerkverbinding?

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                Heb je de Event logs nagekeken?

Hoe oud is het bakkie? Harde schijf nog oké?

Als IE hangt, heb je dan nog wel netwerkverbinding?

Jan
                Als ik in het logbestand ga kijken is dit de meest voortkomende fout melding: "WLAN AutoConfig-service is gestopt".
                Als ik dan op de "Oplossing" knop klik krijg ik een bericht terug dat er geen oplossing is gevonden.

Jan, het bakkie is amper twee jaar oud.
                CPU is een Intel Core i7 920 2,67Ghz FSB 1333
                12GB DDR 3 geheugen 1600Mhz
                Systeem HDD is een WD 150GB Raptor (10.000 rpm)(zou vervangen kunnen worden door een Intel SSD 120 GB, maar denk eerder aan een iMac)
                Er is nog 81,1 GB vrije schruifruimte op die schijf.
                Backup HDD is een WD 500 GB
                Opslag HDD is een WD 500 GB
                Een My Book van WD 500 GB
                En tenslotte een My Passport van WD 500 GB
                Mobo is een Asus P6T
                Niet het allerlaatste maar meer dan ruim voldoende voor Win 7 Ultimate 64 BIT, dacht ik toch.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Grtz, RF
                  Heb je de MOGELIJKE oplossing die ik tot 2 keer toe heb aangereikt eigenlijk al geprobeerd?????
                  Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                  Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                    Heb je de MOGELIJKE oplossing die ik tot 2 keer toe heb aangereikt eigenlijk al geprobeerd?????
                    Sorry dat ik dit niet gemeld heb, inderdaad geïnstalleerd maar de problemen zijn gebleven.
                    Maar omdat je van Adobe begon ben ik in de fouten rapporten gaan kijken en .........
                    het staat vol van de fouten van Acrobat Reader:

Kan activeringscontext voor C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 9.0\Designer 8.2\FormDesigner.exe niet maken. Fout in manifest of beleidsbestand op regel . Een onderdeelversie die nodig is voor de toepassing conflicteert met een andere onderdeelversie die reeds actief is. Conflicterende onderdelen zijn: Onderdeel 1: C:\Windows\WinSxS\manifests\amd64_microsoft.window s.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.17514_none_fa39 6087175ac9ac.manifest. Onderdeel 2: C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.windows. common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.17514_none_41e6 975e2bd6f2b2.manifest.

Voor mij is dit echter chinees.

Grtz, RF

Comment

Sorry dat ik dit niet gemeld heb, inderdaad geïnstalleerd maar de problemen zijn gebleven.
                      Maar omdat je van Adobe begon ben ik in de fouten rapporten gaan kijken en .........
                      het staat vol van de fouten van Acrobat Reader:

Kan activeringscontext voor C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 9.0\Designer 8.2\FormDesigner.exe niet maken. Fout in manifest of beleidsbestand op regel . Een onderdeelversie die nodig is voor de toepassing conflicteert met een andere onderdeelversie die reeds actief is. Conflicterende onderdelen zijn: Onderdeel 1: C:\Windows\WinSxS\manifests\amd64_microsoft.window s.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.17514_none_fa39 6087175ac9ac.manifest. Onderdeel 2: C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.windows. common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.17514_none_41e6 975e2bd6f2b2.manifest.

Voor mij is dit echter chinees.

Grtz, RF
                      Vervang die Adobe reader door de gratis Foxit Reader.
                      Doet zijn werk prima en je hebt geen 1256,5 MB nodig zoals die van Adobe.

En maak de boel eens goed zuiver met Ccleaner.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                        Heb het ook gehad dat die plots op bepaalde sites niet meer wou werken, viel wel direct op dat het Flash content was.
                        Alle players eens geüodate en terug in orde ... kwestie van een paar minuutjes en gedaan.

IE eens proberen zonder plugins kan anders ook al een goede test zijn.
                        Last edited by VerSeg; 30 januari 2012, 00:53.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

'k Heb een flauw vermoeden dat de problemen met IE9 opgelost zijn.
                          Via start ==> Configuratiescherm ==> Programma's en onderdelen ==> Geïnstalleerde updates, heb ik IE9 van de PC verwijderd.
                          Vooraf had ik de gewenste IE9 gedownload (in mijn geval IE9 Win7 NL 64BIT) en die heb ik na een herstart geïnstalleerd.
                          Hout vasthouden, IE9 doet het nu (nog steeds) heel goed.

@ Theo, die Acrobat zat bij mijn CS5 Web Premium en ook die moet normaal goed lopen, dus gaan we hier hetzelfde toepassen, t.t.z. eerst verwijderen (beetje speciaal bij Adobe) en daarna er terug opzetten.

Iedereen bedankt voor de input.

Grtz, RF

Comment

'k Heb een flauw vermoeden dat de problemen met IE9 opgelost zijn.
                            Via start ==> Configuratiescherm ==> Programma's en onderdelen ==> Geïnstalleerde updates, heb ik IE9 van de PC verwijderd.
                            Vooraf had ik de gewenste IE9 gedownload (in mijn geval IE9 Win7 NL 64BIT) en die heb ik na een herstart geïnstalleerd.
                            Hout vasthouden, IE9 doet het nu (nog steeds) heel goed.

@ Theo, die Acrobat zat bij mijn CS5 Web Premium en ook die moet normaal goed lopen, dus gaan we hier hetzelfde toepassen, t.t.z. eerst verwijderen (beetje speciaal bij Adobe) en daarna er terug opzetten.

Iedereen bedankt voor de input.

Grtz, RF
                            CS5 heb ik ook maar ZONDER die Acobat.
                            Heb ik hier direct verwijderd

En met die 64 bit versie van IE heb ook nog geen problemen gehad.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              En met die 64 bit versie van IE heb ook nog geen problemen gehad.
                              Het is wel niet omdat ge IE voor Windows 7 64-bit installeert dat je daarom de 64-bit versie van IE gebruikt.
                              Op Windows 7 64-bit staat een 32-bit en 64-bit versie van IE en de 32-bit versie is die dat standaard aangesproken wordt.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Het is wel niet omdat ge IE voor Windows 7 64-bit installeert dat je daarom de 64-bit versie van IE gebruikt.
                                Op Windows 7 64-bit staat een 32-bit en 64-bit versie van IE en de 32-bit versie is die dat standaard aangesproken wordt.
                                Klik start > Klik Alle Programma's en wat zien we daar?
                                - Internet Explorer (64 bit)
                                - Internet Explorer > is die 32 bitter.
                                (staat er vlak onder, dus ik kan kiezen)
                                Ik weet nog even wat ik doe
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X