Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht

Je moet dringend eens een boek over evolutie lezen.
    Ik raad je alvast aan : "the selfish genes" van Richard Dawkins

Maar heb je het ook gelezen ?
    Het is nogal aanmatigend om a priori te veronderstellen dat iemand minder belezen is dan jezelf. Ja, ik heb het gelezen, in Nederlandse vertaling, alsmede een hele rits andere boeken van Dawkins en uiteraard ook "The Origin of Species" van Darwin zelf.
    Last edited by Ludovicus; 14 januari 2012, 21:56. Reden: typo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
      Het is de eerste keer dat ik eraan denk om een heleboel mensen hier aan een negeerlijst toe te voegen. Wat een zuurpruimen zitten er in onze maatschappij....
      Amaai jong... was me dat zeg...

dat er op BD azijnpissers rondhangen weten wel al langer maar dat het zo erg gesteld is met sommige hun mentaliteit... ik ben verbaasd...

enfin, een heel knappe prestatie van Laura Dekker, ik zou als ouder alvast apetrots zijn indien mijn zoon/dochter zo'n prestatie zou neerzetten.

en ik ga een deze discussie geen verdere woorden vuilmaken.
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
        Echt heel goed dat je nog 45000 vliegmiles hebt, ik hoop uit de grond van mijn hart dat je deze zal benutten.

Fijn weekend nog (ook voor de rest)
        Nee, het zijn er iets meer : 450000.

Ik zou ze nu binnen de 2 of 3 jaar moeten gebruiken want dan vervallen ze.
        Airmiles zijn een vergiftigd geschenk. Het dient enkel om de klanten aan je maatschappij te binden. Je moet meestal 6 maanden op voorhand boeken want de plaatsen zijn zeer beperkt. Bij AirFrance/KLM mogen er bv. op een vlucht naar NY maar 2 passagiers met airmiles mee. Bovendien sta je op een wachtlijst en mogen ze tot 48 uur voor vertrek je vlucht annuleren. Gratis is ook veel gezegd want je moet altijd de luchthaventaksen betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Nee, het zijn er iets meer : 450000.

Ik zou ze nu binnen de 2 of 3 jaar moeten gebruiken want dan vervallen ze.
          Airmiles zijn een vergiftigd geschenk. Het dient enkel om de klanten aan je maatschappij te binden. Je moet meestal 6 maanden op voorhand boeken want de plaatsen zijn zeer beperkt. Bij AirFrance/KLM mogen er bv. op een vlucht naar NY maar 2 passagiers met airmiles mee. Bovendien sta je op een wachtlijst en mogen ze tot 48 uur voor vertrek je vlucht annuleren. Gratis is ook veel gezegd want je moet altijd de luchthaventaksen betalen.
          zou Laura daar ook mee bezig zijn zo midden op die Oceaan?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een wereldprestatie met als nut : nul komma nul.

Hadden we nu met z'n allen moeten gaan huilen als ze onderweg gestorven was door een ongeval, voedselvergiftiging, of een zoveelste aanval van zwakzinnigheid ?
            Het nemen van een foto bij zonsondergang, nut = 0,0
            We kunnen zo een lijstje maken van hier tot in Tokyo ...
            Deze jonge dame heeft een prachtprestatie geleverd, die haar meer bij brengt dan twee jaar school, zowel kwa zelfkennis, zelfontplooiing, algemene ontwikkeling, ed
            Zo een persoon wordt gezocht door de bedrijven, iemand met zelfkennis en doorzettingsvermogen, is duizende keren belangrijker dan een diploma.

Niemand wenst dat iemand (te vroeg) sterft. Ik laat ook geen traan als één of andere BV sterft, het is het lot van iedereen. Belangrijkste is respect voor iemand, zijn leven en ideeën, en uit uw post komt dit niet echt naar voor.
            Voor wie wacht komt alles veel te laat ...

Comment

..........

Ik heb hier de originele druk liggen van "De Kon-Tiki expeditie" van Thor Heyerdahl...
              ook gelezen en heb het boek hier.
              maar mijn grootste held is toch Joshua Slocum.
              grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                zou Laura daar ook mee bezig zijn zo midden op die Oceaan?
                grt,bouk.
                Ja hoor, nu ze wereldberoemd is zal ze ook de hele wereld moeten rondvliegen.

Ze zal uitgenodigd worden door staatshoofden en televisiestations van heel de wereld om haar verhaal te doen. Bij de NASA mag ze komen vertellen wat de Mars-astronauten moeten doen om zich niet te vervelen gedurende hun lange eenzame reis.
                Ze wordt de Bernie Ecclestone van de race-zeilers. Alle mondaine jachthavens ter wereld zullen haar uitnodigen om voordrachten te geven en haar kookboek voor te stellen.
                Ze krijgt haar eigen tv-shows en haar reis wordt verfilmd.
                Multinationals zullen smeken om voor hun te werken. Multimiljonairs en prinsen zullen haar ten huwelijk vragen.
                Door al die activiteiten zal ze een heleboel airmiles verzamelen. Omdat ze zo knap is en midden op de oceaan niet veel te doen had, heeft ze reeds gepland waar ze later gratis naar toe zal vliegen.

Comment

... Door al die activiteiten zal ze een heleboel airmiles verzamelen. Omdat ze zo knap is en midden op de oceaan niet veel te doen had, heeft ze reeds gepland waar ze later gratis naar toe zal vliegen.
                  En zo jaagt ze - op hun beurt - de groenen in de gordijnen, omdat haar ecologische schoenmaat te groot wordt.
                  Last edited by Jos Vanhengel; 15 januari 2012, 10:11.
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                    Het is de eerste keer dat ik eraan denk om een heleboel mensen hier aan een negeerlijst toe te voegen. Wat een zuurpruimen zitten er in onze maatschappij....
                    Dat moet u zeker doen en er zullen er weinig mee zitten als u denkt dat alleen uw mening telt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      En zo jaagt ze - op hun beurt - de groenen in de gordijnen, omdat haar ecologische schoenmaat te groot wordt.
                      Nee hoor, ze wordt ook CEO van een bedrijf dat vliegtuigen produceert die aangedreven worden door solar power . (kunnen die ook 's nachts vliegen )

Comment

wat denk je dat er moet gebeuren, als door storm of wat voor reden dan ook de elektronica uitvalt op je boot.
                        Wat moet ze dan doen als ze thuis was gebleven en er in het midden van de nacht brand uitbreekt op het gelijkvloers, de uitgangen versperd zijn en de telefoon het niet meer doet?
                        Of er komt een aardbeving of zware storm en het dak komt naar beneden als je er net onder ligt te maffen?
                        Geen telefoon, geen hulpdiensten die op tijd komen! Je bent dus voornamelijk gebonden aan dat stukje elektronica op dat moment om een snelle redding te bekomen.
                        Als je alles negatief wil zien in het leven, dan leef je beter niet.

tja....en dan krijg je dit:

GROSSETO - Een enorm cruiseschip is zaterdag gekapseisd voor de kust van Italië, nadat het een rots had geraakt.

grt,bouk.
                        En als je thuis blijft bekom je dit : http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...in-Polen.dhtml
                        Of je geniet van je oude dag en maakt dit mee :http://www.brandveilig.com/onderwerp...entehuis-27533
                        Of je bent jong en gaat eens uit : http://www.hbvl.be/nieuws/vtm/video/...nachtclub.aspx

Bijna alles wat er ooit gebeurt kent ergens wel een menselijke fout of had voorkomen kunnen worden had men iets op een andere manier gedaan, gemaakt of was men er op dat moment niet aanwezig geweest.

Natuurlijk ... deze manier om aan z'n einde te komen is véél beter dan op een schip.
                        Last edited by VerSeg; 15 januari 2012, 12:47.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Wat moet ze dan doen als ze thuis was gebleven en er in het midden van de nacht brand uitbreekt op het gelijkvloers, de uitgangen versperd zijn en de telefoon het niet meer doet?
                          wel in de context van mijn antwoord blijven hè.
                          grt,bouk.

Comment

wel in de context van mijn antwoord blijven hè.
                            grt,bouk.
                            Is ook zo als je het volgend zinnetje van mijn reactie erbij neemt!
                            Geen telefoon, geen hulpdiensten die op tijd komen! Je bent dus voornamelijk gebonden aan dat stukje elektronica op dat moment om een snelle redding te bekomen.
                            Mensen zijn heden gebonden aan elektronische snufjes ... anders moet je op niet veel hulp rekenen want ook hier zullen net als op zee niet veel mensen spontaan hulp verlenen zonder je er zelf om vraagt!
                            Hoeveel kunnen er nog naar de bakker rijden zonder GPS? (Manier van spreken)
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              !
                              Hoeveel kunnen er nog naar de bakker rijden zonder GPS? (Manier van spreken)
                              IKKE... want er staan geen bakkers in mijn POI's
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                                QED
                                Rotfl
                                Last edited by JV-foton; 15 januari 2012, 16:02.

Comment

Working...
                                X