Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

Over amper 2 weken ( als alles goed gaat hopelijk) dan is het zo ver en komt deze jonge meid aan op Sint Maarten. Zij wordt de jongste persoon die ooit per boot de wereld doorkruiste. Ik bewonder deze meid enorm voor haar moed en doorzettingsvermogen. (velen onder ons zullen het misschien niet met me eens zijn). Na een tsunami van negatieve reacties, die overigens zeer destructief waren voor haar zelfbeeld, is het haar dan toch gelukt haar droom waar te maken. Ik vind het interessant om eens te weten hoe jullie gedachten zijn over deze zaak. Ik ben er zeker van dat de meningen zeer verdeelt zullen zijn, en het lijkt me leuk om jullie eens te volgen in jullie eigen ideologie omtrent het gebeuren.

Ik vind het alvast super en moedig van haar. Wat jullie comments ook zijn. Zij heeft het toch maar gedaan!!! (alle bijna toch) Wie kan zeggen dat hij of zij zoveel levenservaring (ja ik noem het zo, want zij heeft bijna elke emotie die een mens kan voelen meegemaakt) heeft opgedaan op anderhalf jaar. Ze had misschien wel de middelen door haar vader, dat is (toegegeven) absoluut een feit, maar zij deed iets met die middelen die niemand haar ooit heeft voor gedaan. Trouwens ze deed iets wat anderen stiekem willen, maar gewoon niet durven wegens de geremdheid die er heerst in onze MY. Dit maakt haar een bijzonder persoon, die alvast een boeiende ervaring heeft opgedaan en ook een bloeiende toekomst tegemoet gaat. Je moet het maar doen!!! Ze mag er trots op zijn!!!

Laat de golf van reacties maar komen, het jacht is LOS!!!

Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

Respect voor de prestatie en al de emoties die ze onder controle moet houden.

Mijn vraag is hoe je op die leeftijd aan het gedacht komt om dit te proberen. De enige reden waarom je zoiets probeert op die leeftijd is om de jongste te zijn. Dat lijkt me nu net niet de beste motivator om zoiets te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Respect voor de prestatie en al de emoties die ze onder controle moet houden.

Mijn vraag is hoe je op die leeftijd aan het gedacht komt om dit te proberen. De enige reden waarom je zoiets probeert op die leeftijd is om de jongste te zijn. Dat lijkt me nu net niet de beste motivator om zoiets te doen.
      Inderdaad, onverantwoord om iemand van 16 dit te laten doen ook al zal ze het misschien allemaal goed onder de knie hebben. En voor de rest zou ze er beter aan doen om haar school af te maken... Daar zal ze meer aan hebben dan aan dit "record"...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
        En voor de rest zou ze er beter aan doen om haar school af te maken... Daar zal ze meer aan hebben dan aan dit "record"...

Naar mijn mening zal ze het veel verder schoppen dan ons. Daarom heeft ze de bureaucratie-school niet nodig. Ze kan ook een leerling zijn van de wereldschool.
        Eerlijk gezegd, ik heb niet de middelen, maar mocht mijn zoon of dochter een droom koesteren op zijn 16de, dan steun ik die volledig. Ok de 13jaar was te jong, maar 16... Komaan velen kunnen volwassen zijn op die leeftijd, anderen niet of nauwelijks...

Het lijkt me belangrijker om eerst ervaringen op te doen zodoende dat je jezelf later kan ontplooien zoals je wil. Voor school is het nooit te laat en bestaan er allerlei wegen. Zij heeft nu genoeg geld van sponsers en interviews om haar nakende studies te betalen, terwijl ze eigenlijk al één van haar dromen heeft waargemaakt en immens veel heeft gezien. Zeer slimme zet... Je leeft, dus je moet je niet laten leven! Het lijkt wel dat je op de wereld komt als een schakel van het systeem. Je wordt geboren, gaat naar school, school eindigt, moet gaan werken. Zij heeft samen met haar vader de regels van het systeem doorbroken. Respect! Wees nu eerlijk, ben jij op bepaalde leeftijden slim genoeg om in iets te slagen? Terwijl je dan later wel beschikt over de nodige kwaliteiten maar dan vast zit in het web van de bureaucratie, doordat je je liet meeslepen in het genot van je jonge jaren (dus bv. geen aandacht had voor de boeken).

Comment

Een wereldprestatie met als nut : nul komma nul.

Hadden we nu met z'n allen moeten gaan huilen als ze onderweg gestorven was door een ongeval, voedselvergiftiging, of een zoveelste aanval van zwakzinnigheid ?
          Last edited by notex; 13 januari 2012, 22:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht

Hadden we nu met z'n allen moeten gaan huilen als ze onderweg gestorven was door een ongeval, voedselvergiftiging, of een zoveelste aanval van zwakzinnigheid ?

Je doet dit voor jezelf en niet voor een ander, dat de media en de overheid zich ging moeien was een mogelijke bijwerking. En mocht er iets fataals zijn gebeurd? Nee, dan hoeven we niet met zen allen ten huilen. Maar ik vind, dat zolang waarden en normen gerespecteerd blijven, iedereen vrij is om iets te doen wat hij of zij wil.

Comment

Je doet dit voor jezelf en niet voor een ander, dat de media en de overheid zich ging moeien was een mogelijke bijwerking. En mocht er iets fataals zijn gebeurd? Nee, dan hoeven we niet met zen allen ten huilen. Maar ik vind, dat zolang waarden en normen gerespecteerd blijven, iedereen vrij is om iets te doen wat hij of zij wil.

Comment

Moet alles dan nut hebben. Dit topic heeft trouwens ook geen nut. Misschien heeft heel ons leven zelfs geen nut...dus kunnen we maar beter doen wat we graag doen, want op een dag is het voorbij.
                Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                  Zij heeft samen met haar vader de regels van het systeem doorbroken. Respect! (dus bv. geen aandacht had voor de boeken).

Zeg dat je elke avond naar de VTM kijkt, of juist een joint heb gerookt, dan is het aanvaardbaar voor mij dat je zulke dwaze dingen neerschrijft.
                  Ik heb een stil vermoeden dat ook jij, nog nooit een boek hebt vastgehad.
                  Last edited by notex; 13 januari 2012, 23:14.

Comment

Als een dergelijke zeiltocht goed afloopt (naar ik hoop) wil dat nog niet zeggen dat alle kritiek onterecht was en de tocht derhalve verantwoord was.
                    AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

Comment

Zeg dat je elke avond naar de VTM kijkt, of juist een joint heb gerookt, dan is het aanvaardbaar voor mij dat je zulke dwaze dingen neerschrijft.
                      Ik heb een stil vermoeden dat ook jij, nog nooit een boek hebt vastgehad.

Dan heb je het toch grondig verkeerd, dus iemand die het niet eens is met de gang van zaken, wordt direct bestempeld als een vtm kijker of een rioolkrant lezer of blower of zo? De vader van Laura zou zich nooit op deze manier een boot hebben kunnen veroorloven me dunkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HdBD200 Bekijk bericht
                        Als een dergelijke zeiltocht goed afloopt (naar ik hoop) wil dat nog niet zeggen dat alle kritiek onterecht was en de tocht derhalve verantwoord was.
                        Nee de bezorgdheid was terecht en is een normale reactie, maar dat betekent niet dat ze moeten alles boycotten om iemand zijn of haar droom te ontnemen. Trouwens denken jullie echt dat zij constant alleen was? Ze was vaak omringd door andere boten met journalisten en zo.
                        Ook verkoos ze om bepaalde vaarroutes niet te volgen wegens allerlei mogelijke gevaren...
                        Tevens werd ze door grote firma's gesponserd die haar zo hadden voorzien van alle modernste snufjes op gebied van communicatie, navigatie,...noem maar op...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                          Dan heb je het toch grondig verkeerd, dus iemand die het niet eens is met de gang van zaken, wordt direct bestempeld als een vtm kijker of een rioolkrant lezer of blower of zo? De vader van Laura zou zich nooit op deze manier een boot hebben kunnen veroorloven me dunkt.
                          Een boot aanschaffen is niet meer zo duur. Kom hier eens kijken aan de Costa Blanca en de Costa del Sol.
                          In onze jachthaven liggen er in de klasse tot 16m minstens 100 occasies te koop. Prijzen van 20000 tot 350000€. De ene geeft zijn geld aan een huis, de andere aan een boot, nog anderen aan allebei. Geef je geld nooit aan een vrouw want dan heb je geen huis, geen boot en soms zijn ze ook nog met je auto weg.

IK heb het niet over de vader van Laura, maar over jou. Jij zegt :
                          Zij heeft samen met haar vader de regels van het spel doorbroken. Respect ! (dus bv geen aandacht voor de boeken)

Om te beginnen moeten wij ons houden aan allerlei normen, regels en wetgeving.
                          Laura was nog schoolplichtig en daarvan heeft zij zich met behulp van haar vader onttrokken. Ze waren dus in overtreding met de wet. Dan werd een verdwijntruc uitgevonden waarbij het kind zogezegd 4500€ van haar spaarrekening haalde. Ze was een maand spoorloos en dan dook ze 10000km van huis ineens weer op. Een mooi opgezet scenario waarmee ze bij Disneyworld mag komen solliciteren. En daarvoor heb jij respect. Enkel omdat dat kind een wereldrecord wilt vestigen moet zij zich volgens jou niet aan de wet houden.

Ik wil ook een record vestigen. Ik wil aan 300km/h van Edegem naar Zaventem rijden. De rit is al eens gedaan aan 265km/h. Ik droom er al lang van om dit record te breken.
                          Ik heb er al met mijn garagist over onderhandeld. Zij sponsoren de 2 flitsboetes en leveren 2 maand een privéchauffeur ingeval ik mijn rijbewijs kwijtraak.
                          Ik kom zeker in Het Laatste Nieuws op pagina 1 (tenzij de flitspalen weer niet werken).

Ik zal mijn droom verwezenlijken, mijn garagist/sponsor zal tevreden zijn.
                          Omdat ik mij niet aan de regels heb gehouden zal jij roepen : RESPECT

Comment

Een boot aanschaffen is niet meer zo duur. Kom hier eens kijken aan de Costa Blanca en de Costa del Sol.
                            In onze jachthaven liggen er in de klasse tot 16m minstens 100 occasies te koop. Prijzen van 20000 tot 350000€. De ene geeft zijn geld aan een huis, de andere aan een boot, nog anderen aan allebei. Geef je geld nooit aan een vrouw want dan heb je geen huis, geen boot en soms zijn ze ook nog met je auto weg.

IK heb het niet over de vader van Laura, maar over jou. Jij zegt :
                            Zij heeft samen met haar vader de regels van het spel doorbroken. Respect ! (dus bv geen aandacht voor de boeken)

Om te beginnen moeten wij ons houden aan allerlei normen, regels en wetgeving.
                            Laura was nog schoolplichtig en daarvan heeft zij zich met behulp van haar vader onttrokken. Ze waren dus in overtreding met de wet. Dan werd een verdwijntruc uitgevonden waarbij het kind zogezegd 4500€ van haar spaarrekening haalde. Ze was een maand spoorloos en dan dook ze 10000km van huis ineens weer op. Een mooi opgezet scenario waarmee ze bij Disneyworld mag komen solliciteren. En daarvoor heb jij respect. Enkel omdat dat kind een wereldrecord wilt vestigen moet zij zich volgens jou niet aan de wet houden.

Ik wil ook een record vestigen. Ik wil aan 300km/h van Edegem naar Zaventem rijden. De rit is al eens gedaan aan 265km/h. Ik droom er al lang van om dit record te breken.
                            Ik heb er al met mijn garagist over onderhandeld. Zij sponsoren de 2 flitsboetes en leveren 2 maand een privéchauffeur ingeval ik mijn rijbewijs kwijtraak.
                            Ik kom zeker in Het Laatste Nieuws op pagina 1 (tenzij de flitspalen weer niet werken).

Ik zal mijn droom verwezenlijken, mijn garagist/sponsor zal tevreden zijn.
                            Omdat ik mij niet aan de regels heb gehouden zal jij roepen : RESPECT
                            Sorry, BULL****

Ik bewonder deze meid, en ben blij dat er nog mensen zijn die durven naast de lijntjes te kleuren. Het is zeer jong, klopt, maar ze heeft het toch maar gedaan hé. En afbreken is altijd gemakkelijk. Daar is onze maatschappij goed in.
                            Er zijn hier zoveel moraalriddertjes, en verzuurde mensen, dat je op den duur hier nog bang bent om "iets" te ondernemen of te bereiken in het leven.

Comment

Ieder zijn gedacht natuurlijk.
                              Leven en laten leven, maar dat is blijkbaar moeilijk voor sommigen.

Ik begrijp niet wat dit meisje gedaan heeft waar anderen zich zo aan storen.?

Buiten de lijntjes gekleurd?, zelfstandig zijn op jonge leeftijd?, iets verwezenlijkt waar je enkel jaloers kan op zijn?, geleefd?

Veel jongeren doen op die leeftijd minder zinnige zaken en of zijn een veel grotere last voor de maatschappij en daar wordt niets van gezegd.( of mag je niets van zeggen )

jo(han)
                              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Working...