Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duiven vangen mag dit zomaar ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Duiven vangen mag dit zomaar ?

    Ik heb nu al een paar keer hetzelfde scenario gezien.
    Komt om 9 uur een vrouwtje met de fiets op de Meir in Antwerpen gereden. Zet fiets neer tegen de ingang van de metro.
    Begint de duiven te voeren op enkele minuten zitten er massaal veel rond haar. Ze speurt een beetje de omgeving af, om te zien of er niemand toekijkt vermoed ik, en snap, ze pakt een duif, en steekt die vliegensvlug in haar tas, en hopla ritsje dicht. Fiets op en weg...
    Ik vraag me af of dit wel wettelijk is ?
    En uiteraard heb ik er een héél naar gevoel bij, als dierenliefhebber (maar ik hoef natuurlijk ook niet hypocriet te doen, want straks ligt er weer een stuk vlees op mijn bord)

  • #2
    Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

    Ik denk dat ze het in de meeste steden niet erg vinden dat er een paar duiven minder rondvliegen.
    Of het wettelijk in orde is om die op zo'n manier te vangen, dat is misschien wel een andere zaak.

    Als een duif bij een duivenmelker niet goed presteert, dan wordt die gewoonlijk ook opgegeten (als je de beste recepten wil dan kan je die daar misschien wel vinden)...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

      Volgens mij mag dat, een duif is niet beschermd. een rat mag je toch ook meeritsen?

      en inderdaad, hoe minder duiven hoe liever, het is een echte vuiligheid in de stad.

      Comment


      • #4
        Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

        Datzelfde ik heb ik jaren geleden meegemaakt op de vismarkt te Brussel. De man had al een plastiek zak vol. Niet mooi om aan te zien, maar wat wil je, overlevingsdrang zeker.
        En ik denk niet dat de overheid daar iets zou aan doen. De overlast dat deze dieren soms meebrengen is ook niet altijd prettig.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

          tja...ja mag je zelf gevangen vis toch ook mee naar huis nemen en opeten.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Ik heb nu al een paar keer hetzelfde scenario gezien.
            Komt om 9 uur een vrouwtje met de fiets op de Meir in Antwerpen gereden. Zet fiets neer tegen de ingang van de metro.
            Begint de duiven te voeren op enkele minuten zitten er massaal veel rond haar. Ze speurt een beetje de omgeving af, om te zien of er niemand toekijkt vermoed ik, en snap, ze pakt een duif, en steekt die vliegensvlug in haar tas, en hopla ritsje dicht. Fiets op en weg...
            Ik vraag me af of dit wel wettelijk is ?
            En uiteraard heb ik er een héél naar gevoel bij, als dierenliefhebber (maar ik hoef natuurlijk ook niet hypocriet te doen, want straks ligt er weer een stuk vlees op mijn bord)
            Voilà weeral of dit wettelijk is....
            Heb je jezelf al eens afgevraagd waarom dat vrouwtje dat doet? Het zal niet van weelde zijn... mijn gedacht.
            Heb je jezelf al eens afgevraagd of dit vrouwtje iemand enige schade toebrengt?
            Heb je al eens nagedacht over het feit dat de helft van de historische gebouwen ondergescheten wordt door die duiven, en dat de stad er zelf jacht op maakt?
            Wet of geen wet, voor mijn part fuck it!
            En als ik dat vrouwtje tegenkom zal ik ze nog helpen om er een mee te 'snappen'.
            En wees blij dat jij de middelen hebt dat er vanavond een stuk vlees ( het is misschien een duifje) op jouw bord ligt, en dat je niet moet doen zoals dat vrouwtje!
            Waar gaan we met deze maatschappij toch naar toe
            En, Rudy, het siert je dat je dierenliefhebber bent, maar er is een verschil tussen dieren nodeloos geweld aan doen en ze slachten voor consumptie.
            Ik veronderstel niet dat het vrouwtje één voor één die pluimen gaat uittrekken terwijl de duif nog leeft.
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • #7
              Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

              1 duifje per keer. Kinderspel. Dit is het betere werk. Eet smakelijk.

              Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.


              Jan

              Comment


              • #8
                Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                Vissen vangen mag ook enkel met visvergunning, ik denk dat dit onder de jachtwetgeving valt...

                Comment


                • #9
                  Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                  Vissen vangen mag ook enkel met visvergunning, ik denk dat dit onder de jachtwetgeving valt...
                  Klopt niet, hengelvissen op zee is vrij
                  D90 - D70 - F80 + glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                    Gezien de huidige duivenplaag moedigt de overheid het afknallen van duiven aan. De natuurverenigen beweren echter dat dit een louter omzeiling van de wapenwet is, vermits je er met alle munitie van de wereld nog niet in zult slagen enig effect te resulteren.
                    En geef dat vrouwke maar iets fatsoenlijks te eten. Aan een duif is veel werk, en weinig vlees.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      Klopt niet, hengelvissen op zee is vrij

                      Dan zijn er wel quota voor de meeste vissen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                        Gezien de huidige duivenplaag moedigt de overheid het afknallen van duiven aan. De natuurverenigen beweren echter dat dit een louter omzeiling van de wapenwet is, vermits je er met alle munitie van de wereld nog niet in zult slagen enig effect te resulteren.
                        En geef dat vrouwke maar iets fatsoenlijks te eten. Aan een duif is veel werk, en weinig vlees.

                        Er zit al vuurwerk in zijn hoofd, heb er geen andere verklaring voor
                        D90 - D70 - F80 + glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                          Dan zijn er wel quota voor de meeste vissen
                          Voor beroepsvissers wel, niet voor hengelaars.
                          Maar het ging hier over visvergunningen
                          D90 - D70 - F80 + glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                            Voor beroepsvissers wel, niet voor hengelaars.
                            Maar het ging hier over visvergunningen
                            Gedeeltelijk juist....geen quota voor hengelaars vanaf de kustlijn. Wel voor hobbyisten die met een boot op zee gaan, zelfs met een lijn.

                            Zeevissen als hobby, met de lijn, is inderdaad wel vrij van vergunning, zowel vanaf de kustlijn als met een boot.
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                              Voor beroepsvissers wel, niet voor hengelaars.
                              Maar het ging hier over visvergunningen
                              Daar ben je mis, ik vis zelf op kabeljauw (15 kg per visser) hier geldt een vangsbeperking...

                              Het zou me trouwens verwonderen dat iedereen zomaar op eigen houtje duiven mocht vangen.

                              Comment

                              Working...
                              X