Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

permalink

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• permalink

ja, ik weet het voor sommige zal dit een stomme vraag zijn

maar hoe gaat dat in zijn werk zo'n permalink, die rechts vermeld staat bij een inzending/reactie ?
    groetjes Ingrid

Re: permalink

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht

maar hoe gaat dat in zijn werk zo'n permalink, die rechts vermeld staat bij een inzending/reactie ?
    1.7. Berichten rapporteren
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht

Zal dat eens even uitleggen se
      Je hebt daar 3 zaken staan: een nummer dan permalink en dan een uitroepteken .bvb #3 (permalink) !

#3 -> hiermee link je naar een bewuste reactie (enkel deze reactie wordt getoont). Handig als je één bepaalde reactie wil tonen. Je knipt als het ware een reactie uit een topic

(permalink) -> hiermee link je naar het topic vanaf de bewuste reactie (je ziet de reactie bovenaan staan met de daarop volgende reacties, je kan vandaar terug naar boven of onder in het topic scrollen ) dit is handig als je ergens middenin een topic wil linken.

! -> hiermee kun je een kwalijk bericht sturen (er wordt een link naar de reactie samen met een door jou meegestuurde boodschap gestuurt naar de moderators van het forum).
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik weet niet of het daarvoor dient, maar ik gebruik het voor het volgende:

als je op die permalink klikt, zie je de url bovenaan in je browser veranderen.
        Dan krijg je niet de url van het topic, maar van die specifieke reply.
        Die kan je dan gebruiken als je ergens een link wil vermelden specifiek naar die ene reply in dat topic.

Comment

OK, Zunoel was me net voor.
          Mag ik van dit topic gebruik maken om een vraag in die trend te stellen?
          Voor wat dient die trackback eigenlijk?? (onderaan het formulier om te reageren)

Comment

Re: permalink + trackback

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            Ik weet niet of het daarvoor dient, maar ik gebruik het voor het volgende:

als je op die permalink klikt, zie je de url bovenaan in je browser veranderen.
            Dan krijg je niet de url van het topic, maar van die specifieke reply.
            Die kan je dan gebruiken als je ergens een link wil vermelden specifiek naar die ene reply in dat topic.

bedankt
            wist niet goed wat te doen na het aanklikken van de permalink
            duidelijk
            groetjes Ingrid

Comment

OK, Zunoel was me net voor.
              Mag ik van dit topic gebruik maken om een vraag in die trend te stellen?
              Voor wat dient die trackback eigenlijk?? (onderaan het formulier om te reageren)

voor mij geen probleem, dan weet ik het ook ineens
              groetjes Ingrid

Comment

niemand die weet waarvoor de trackback dient?

Comment

niemand die weet waarvoor de trackback dient?
                  Ziet ernaar uit dat het om een optie gaat die niet actief gezet is. Dat lees ik tenminste in de topic van peter, onze admin:
                  Hier verschijnen berichten van het BD-team. In dit forum kan je geen nieuwe topics aanmaken, (soms) enkel replies doen. Algemene 'polls' van het teamworden ook in dit forum geplaatst.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

OK, LesC dank u voor de link naar dat topic.
                    Er wordt verwezen naar de wikipedia, waar ik onder "linkback" lees:
                    "A linkback is a method for Web authors to obtain notifications when other authors link to one of their documents.
                    This enables authors to keep track of who is linking to, or referring to, their articles.
                    The three methods (Refback, Trackback, and Pingback) differ in how they accomplish this task."
                    Nu snap ik het principe.
                    Op mijn website gebruik ik Cpanel. daar krijg je ook een overzicht van wie er naar bepaalde url's op je site linkt.
                    handig om op te sporen wie bandbreedte van je steelt door ongevraagd naar je foto's te linken.

Comment

Working...
                    X