Vorige week gaan we naar de Makro en kopen daar enkele produkten, thuisgekomen zien we dat iets dubbel aangerekend werd.
Op zich geen ramp maar toch bijna 7€ te veel betaald.
OK, een foutje kan gebeuren en dus gaan we met het ticket terug naar de winkel.
Geen probleem tot daar toe, we komen aan de balie en daar worden we vriendelijk geholpen maar ze kunnen geen direct antwoord geven of het zal terugbetaald worden of niet.
Ze hebben alle gegevens genoteerd en zullen eerst de voorraad laten natellen om te zien of het wel overeenkomt met het aantal!
Ik snap wel dat ze wat controle willen en voor duurdere spullen zoiets van belang is maar voor een doos katteneten van nog geen 7€.
Wat kost het hun aan werkuren om zoiets te laten nazien? Kost toch veel meer dan die 7€?
Maar ook voor ons, we zijn nu al moeten teruggaan om dat in orde te brengen maar nu mogen we nadien nog eens terug om dat geld terug te halen "als ze het aanvaarden".
Het is nu ook niet dat we daar alle dagen komen, misschien een of twee keer op een jaar en dan moet je nog verplicht de hele winkel door om aan aan die balie te geraken.
Het blijft toch altijd een kwestie van vertrouwen, zoiets kunnen ze toch nooit met zekerheid zeggen?
Ze gaan de voorraad tellen maar stel dat iemand nu zo'n doos neemt en nog niet aan de kassa is, dan is hun telling toch ook verkeerd? Of een slimme wil dit kopen en bedenkt zich verder in de winkel en legt dat tussen de soep en de patatten.
Een toestel zoals een tv of zo is iets dat simpelder te controlleren valt, alhoewel de kans klein is dat ze daar twee stuks tellen zonder je het merkt!
Vind ik toch een heel gedoe hoor! Zij maken een fout en jij als klant kan beginnen lopen.
En eerlijk gezegd, als ge wil bedriegen ... dan doet ge dat toch niet met een doos katteneten van nog geen 7€?
Op zich geen ramp maar toch bijna 7€ te veel betaald.
OK, een foutje kan gebeuren en dus gaan we met het ticket terug naar de winkel.
Geen probleem tot daar toe, we komen aan de balie en daar worden we vriendelijk geholpen maar ze kunnen geen direct antwoord geven of het zal terugbetaald worden of niet.
Ze hebben alle gegevens genoteerd en zullen eerst de voorraad laten natellen om te zien of het wel overeenkomt met het aantal!
Ik snap wel dat ze wat controle willen en voor duurdere spullen zoiets van belang is maar voor een doos katteneten van nog geen 7€.
Wat kost het hun aan werkuren om zoiets te laten nazien? Kost toch veel meer dan die 7€?
Maar ook voor ons, we zijn nu al moeten teruggaan om dat in orde te brengen maar nu mogen we nadien nog eens terug om dat geld terug te halen "als ze het aanvaarden".
Het is nu ook niet dat we daar alle dagen komen, misschien een of twee keer op een jaar en dan moet je nog verplicht de hele winkel door om aan aan die balie te geraken.
Het blijft toch altijd een kwestie van vertrouwen, zoiets kunnen ze toch nooit met zekerheid zeggen?
Ze gaan de voorraad tellen maar stel dat iemand nu zo'n doos neemt en nog niet aan de kassa is, dan is hun telling toch ook verkeerd? Of een slimme wil dit kopen en bedenkt zich verder in de winkel en legt dat tussen de soep en de patatten.
Een toestel zoals een tv of zo is iets dat simpelder te controlleren valt, alhoewel de kans klein is dat ze daar twee stuks tellen zonder je het merkt!
Vind ik toch een heel gedoe hoor! Zij maken een fout en jij als klant kan beginnen lopen.
En eerlijk gezegd, als ge wil bedriegen ... dan doet ge dat toch niet met een doos katteneten van nog geen 7€?
Comment