Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bizarre manier van doen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bizarre manier van doen

    Vorige week gaan we naar de Makro en kopen daar enkele produkten, thuisgekomen zien we dat iets dubbel aangerekend werd.
    Op zich geen ramp maar toch bijna 7€ te veel betaald.
    OK, een foutje kan gebeuren en dus gaan we met het ticket terug naar de winkel.
    Geen probleem tot daar toe, we komen aan de balie en daar worden we vriendelijk geholpen maar ze kunnen geen direct antwoord geven of het zal terugbetaald worden of niet.
    Ze hebben alle gegevens genoteerd en zullen eerst de voorraad laten natellen om te zien of het wel overeenkomt met het aantal!
    Ik snap wel dat ze wat controle willen en voor duurdere spullen zoiets van belang is maar voor een doos katteneten van nog geen 7€.
    Wat kost het hun aan werkuren om zoiets te laten nazien? Kost toch veel meer dan die 7€?
    Maar ook voor ons, we zijn nu al moeten teruggaan om dat in orde te brengen maar nu mogen we nadien nog eens terug om dat geld terug te halen "als ze het aanvaarden".
    Het is nu ook niet dat we daar alle dagen komen, misschien een of twee keer op een jaar en dan moet je nog verplicht de hele winkel door om aan aan die balie te geraken.
    Het blijft toch altijd een kwestie van vertrouwen, zoiets kunnen ze toch nooit met zekerheid zeggen?
    Ze gaan de voorraad tellen maar stel dat iemand nu zo'n doos neemt en nog niet aan de kassa is, dan is hun telling toch ook verkeerd? Of een slimme wil dit kopen en bedenkt zich verder in de winkel en legt dat tussen de soep en de patatten.
    Een toestel zoals een tv of zo is iets dat simpelder te controlleren valt, alhoewel de kans klein is dat ze daar twee stuks tellen zonder je het merkt!
    Vind ik toch een heel gedoe hoor! Zij maken een fout en jij als klant kan beginnen lopen.
    En eerlijk gezegd, als ge wil bedriegen ... dan doet ge dat toch niet met een doos katteneten van nog geen 7€?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Bizarre manier van doen

    Hoeveel mensen denk je kijken hun kasticket na....
    Wel onbegrijpelijk is dat ze twee keer geteld hebben voor één product en dat ze daarvoor
    zo'n heel procedure moeten starten.

    Zie dat die kassierster er een gewoonte van heeft gemaakt?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Bizarre manier van doen

      Vroeger, jaren geleden, was er steeds controle aan de uitgang. Het aantal producten werd nagekeken en vergeleken met het kasticket. Nu gebeurt dit ook nog wel maar relatief steekproefsgewijs.
      Zoals je zelf aanhaalt: "missen is menselijk" en fouten kunnen/zullen altijd gebeuren.

      Of hun werkwijze goed of slecht is, wat betreft het onderzoek naar de fout, is natuurlijk een andere vraag. In elk geval is het beter van zo een onderzoek, dan je direct naar de kl.. te sturen met je teveel betaald katteneten.

      Misschien je katten leren van de tafel (de resten van de dagmaaltijd) mee te laten eten, dan hoef je geen katteneten te kopen
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

      Comment


      • #4
        Re: Bizarre manier van doen

        Bekijk het positief.
        Je hebt je intussen (voor een veelvoud van die 7 euro) eens lekker kunnen ergeren.
        Last edited by Jos Vanhengel; 31 december 2011, 04:45.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Bizarre manier van doen

          Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
          Vroeger, jaren geleden, was er steeds controle aan de uitgang. Het aantal producten werd nagekeken en vergeleken met het kasticket. Nu gebeurt dit ook nog wel maar relatief steekproefsgewijs.
          Jaren geleden werd er aan de uitgang controle gedaan van uw kassaticket, ze vroegen uw ticket, zetten er een paraf op en je kon gaan ... nooit iemand dat de inhoud van de kar vergeleek, toch nooit bij ons en nooit bij een ander weten doen.

          In elk geval is het beter van zo een onderzoek, dan je direct naar de kl.. te sturen met je teveel betaald katteneten.
          Als je naar een Delhaize, Carrefour of Spar gaat, dan is dat voor iedereen meestal kort bij de deur, een Makro is er ook niet in elke gemeente en voor velen al eens verder afgelegen.
          Als je daar alle weken komt is dat op deze manier ook nog geen probleem maar voor wie maar een paar keer per jaar gaat en redelijk ver afgelegen is ... die laat beter zijn geld over aan de winkel.
          Voor één aankoop met één fout moet je nu minstens drie keer gaan.
          Misschien is dat wel de bedoeling mits je ook aan die balie niet kan geraken zonder door de winkel en de kassa's te passeren.

          Misschien je katten leren van de tafel (de resten van de dagmaaltijd) mee te laten eten, dan hoef je geen katteneten te kopen
          Ik nodig je uit het eens te proberen ... van miserie alleen zal je snel naar de winkel trekken om dat specifiek eten te kopen (miauw, miauww, miauwww, ... uren aan een stuk).
          En voor de restjes van tafel is er een andere kandidaat ... het loopt ook op vier poten maar het blaft.

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Bekijk het positief.
          Je hebt je intussen (voor een veelvoud van die 7 euro) eens lekker kunnen ergeren.
          Ergeren? Pffff ... het is niet omdat ik iets wat bizar vind en het aanhaal, dat ik mij daar ook in erger hoor!
          Er zijn wel belangrijkere dingen in het leven dan dat!
          Last edited by VerSeg; 31 december 2011, 05:03.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Bizarre manier van doen

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            En eerlijk gezegd, als ge wil bedriegen ... dan doet ge dat toch niet met een doos katteneten van nog geen 7€?
            Ik denk dat criminologen het daarmee niet eens zullen zijn. De meeste bedriegers beginnen "klein".

            Comment


            • #7
              Re: Bizarre manier van doen

              Jaren geleden heb ik in een groot warenhuis ook eens problemen gehad met het wisselgeld dat ik moest krijgen. Voor een deel mijn eigen fout door tijdens de betaling mij te bedenken en een groter briefje te geven dan eerst bedoeld. Ik had op dat moment kleiner nodig voor iets anders nog. Het komt tot een misverstand tussen de kasierster en mij, mevrouw gaat van het eerste bedrag uit. Na enkele minuten discussie vraag ik de kasierster om de kassa te laten nazien om de fout op te sporen, ik was vrij zeker van mijn stuk. Uiteindelijk heeft men er de verantwoordelijke bijgeroepen en in het bureau is de kassa nagezien. Fout rechtgezet en ik kreeg het geld terug zoals het moest zijn. De vergissing begon daar waar ik een groter bedrag neer gelegd had.
              Met het systeem van zelf scanning en controle heb ik al minder betaald aan de kassa dan ikzelf had ingescand.
              Vergissen is heel menselijk en achteraf nog moeilijk recht te breien in sommige gevallen.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

              Comment


              • #8
                Re: Bizarre manier van doen

                Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                ...........
                Vergissen is heel menselijk....
                mee eens..
                __
                bij het tanken veel te veel terug gekregen, maar wilde geen problemen maken en het zo maar gelaten.
                een volle tank en geld toe.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Bizarre manier van doen

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  mee eens..
                  __
                  bij het tanken veel te veel terug gekregen, maar wilde geen problemen maken en het zo maar gelaten.
                  een volle tank en geld toe.
                  grt,bouk.
                  ....en als dat een bediende is kan zij/hij het tekort zelf bijpassen
                  Zo zie je maar dat alles herleid wordt tot eigen ego, en de rest....
                  D90 - D70 - F80 + glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bizarre manier van doen

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Jaren geleden werd er aan de uitgang controle gedaan van uw kassaticket, ze vroegen uw ticket, zetten er een paraf op en je kon gaan ... nooit iemand dat de inhoud van de kar vergeleek, toch nooit bij ons en nooit bij een ander weten doen.
                    Jawel hoor, Macro Deurne, regelmatig controle vroeger. Misschien zien wij wel er minder betrouwbaar uit dan jij .

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    mee eens..
                    __
                    bij het tanken veel te veel terug gekregen, maar wilde geen problemen maken en het zo maar gelaten.
                    een volle tank en geld toe.
                    grt,bouk.
                    Netjes, Bouk
                    Eerlijk duurt het langst

                    Willy
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bizarre manier van doen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      .......
                      Eerlijk duurt het langst
                      yep...mee eens maar; wil er geen politieke discussie van maken)(.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bizarre manier van doen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        Eerlijk duurt het langst
                        Zo loop ik al een half leven met een schuldgevoel.
                        Ik werkte bij Tandy, en rekende af met een klant. Het was vrij druk. Komt die klant terug binnen, en zegt dat ie denkt te weinig terug gehad te hebben. (het is lang geleden, het ging over 1500frank, niet weinig toen) Ik wist het niet zeker, en stelde voor aan de klant om rond 18uur even terug te komen, dan was de kassa gemaakt, en wist ik het zeker. En jawel, de kassa klopt niet, 1500frank teveel. Netjes opzij gelegd.
                        En je raad het al, de klant nooit meer gezien


                        Andersom ken ik verhalen van mensen die door kasverschillen hun job kwijt geraakt zijn....

                        Dus ja, eerlijk duurt het langst.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bizarre manier van doen

                          Andersom ken ik verhalen van mensen die door kasverschillen hun job kwijt geraakt zijn....
                          Ik heb op het bureel heel netjes uitgelegd hoe het misverstand gedeeltelijk mijn fout was en ik hoop dat men er oren naar had en mevrouw daar geen nadeel van had.
                          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bizarre manier van doen

                            Tegenwoordig is het zo dat supermarkten, om het cru te zeggen, de mensen bedriegen
                            Één van de trucjes is iets in reclame aanbieden, maar het niet aanpassen op hun kassa's...
                            Hoeveel mensen zouden dat nakijken?
                            D90 - D70 - F80 + glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bizarre manier van doen

                              Bij ons in de cantine van het werk moeten de mensen aan de kassa het verschil zelf bijpassen als de kassa niet klopt. Als klein manneke heb ik ooit het geld gehouden, maar ik voelde er mezelf achteraf niet goed bij. Het zal in de aard van het beestje liggen of je dit al dan niet doet.

                              Wat die 7 euro betreft weet ik niet of het echt de moeite is om daar een zaak van te maken. Alleen al de kost van de verplaatsing en de tijd die je erin steekt is het bijna niet waard.

                              Comment

                              Working...
                              X